Igra slovima može i da vas zbuni!
Ponekad skraćenice mogu da vas zbune i navedu na pogrešan zaključak. Recimo, oznaka „GLE“ kod Mercedesa ! Ne, ne radi se o potpuno svežem automobilu već o dobrom, starom modelu „ML“ koji je redizajniran i prilagođen novoj nomenklaturi. Čak nosi i istu internu oznaku W116 kao i treća generacija „ML“ predstavljena 2011. godine. Malo jasnije? Međutim, to nije sve. Mi smo testirali klasičnu SUV verziju koja je tehnološki identična ali se dizajnom razlikuje od novijeg „GLE kupea“ (Mercedesov rival „BMW X6“).
Jedini način da pobegnemo od igre slovima je da sednemo za volan najtraženije verzije kod nas, „GLE 250d 4Matik“, sa 2,2-litarskim četvorocilindričnim dizel motorom (204 KS) i stalnim pogonom na svim točkovima. Iako se tehnička osnova u jezgru nije promenila, odmah se oseti da je „GLE“ prošao kroz fino podešavanje. Zadržan je vrhunski komfor, s tim da putnici na prednjim i zadnjim sedištima imaju više prostora za noge. Zapremina prtljažnika je 690 litara što znači da svaki od petoro putnika može da ponese veliku torbu. Sa oborenim zadnjim naslovima, zapremina raste na 2.010 litara, dok je maksimalna nosivost 698 kilograma. Znači, ako zatreba, „GLE“ može lako i brzo da se transformiše u klasičan „teretnjak“.
Kabina je možda i više redizajnirana nego karoserija, sa novom centralnom konzolom i velikim ekranom na vrhu. Sistemom „command“ se upravlja okruglim kontrolerom koji služi i kao „tačped“. Materijali su kvalitetni a spojevi su čvrsti kao stena. Jedino nam se nije svideo položaj komandi automatskog klima-uređaja koje su postavljene prenisko. Debeli upravljač lepo leži u rukama a na stubu su postavljene poluge devetostepenog automatskog menjača. Testirani „GLE 250d“ je opremljen i stalnim pogonom na svim točkovima (4Matic). Mercedes je unapredio i terenske sposobnosti a centralni deo „off-road“ priče je „dynamic select“ sistem asistencije koji nudi pet različitih vežima vožnje: individualni mod, klizava podloga, komfort, sport i „off-road“. Takođe, u kombinaciji sa „off-road“ paketom dobija se i „off-road+“ režim sa redukcijom stepena prenosa i potpunom blokadom diferencijala. Kod modela sa „airmatic“ sistemom vazdušnog oslanjanja pritiskom na dugme klirens može da se poveća na 28,5 centimetara.
Mercedesov kolos jednostavno klizi preko puteva lošijeg kvaliteta, ali se u krivinama i dalje oseća blago naginjanje 1,8 metara visoke karoserije. U gradskoj vožnji potrebno je dosta strpljenja da se 4,8 metara dugački „GLE“ proveze na centimetar-dva od drugih automobila, međutim preglednost je veoma dobra i vozač će se brzo naviknuti na dimenzije.
„Mercedes GLE 250d 4Matik“ do „stotke“ ubrzava za 8,6 sekundi i postiže maksimalnih 215 kilometara na sat. Na našem testu prosečna potrošnja je iznosila 8,8 litara i to znači da „GLE 250d“ sa jednim rezervoarom (93 litara, rezerva 12 litara) bez zaustavljanja može da pređe više od 1.000 kilometara.
Mercedes GLE 250d 4Matic
Motor 4-cilindrični, turbo, dizel * Zapremina 2.143 kubika * Snaga 204 KS pri 3.800 obrtaja u minutu * Maksimalni obrtni moment 500 Nm pri 1.600 obrtaja u minutu * Menjač 9-stepeni, automatski * Pogon na svim točkovima * Maksimalna brzina 212 km/h * Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,6 sek. * Dimenzije 4.819/1.935/1.796 milimetara * Međuosovinsko rastojanje 2.915 milimetara * Prtljažnik 690-2.010 litara * Rezervoar 93 litara * Prosečna potrošnja (fabrički podaci) 5,9 litara * Emisija CO2 - 149 g/km |
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Subota, 04. 06. 2016. 11:04h
Petak, 03. 06. 2016. 15:09h
Petak, 03. 06. 2016. 14:40h
Petak, 03. 06. 2016. 13:54h