Uporedni test: Jaguar F-pace vs Mercedes GLC

Baš je opasna ova „mačka“!

Jaguar visok 1,65 metara? Ne, nije u pitanju greška. Englezi su na velika vrata ušli u SUV svet sa modelom „F-pejs“ koji su novinari imali priliku da testiraju u Crnoj Gori, u okolini Svetog Stefana. „F-pejs“, srećom, šalje specifične signale da je član Jaguar porodice: Dugačka hauba, veliki točkovi, uska svetla…

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Pri dizajniranju je, ipak, urađen kompromis, odnosno „F-pejs“ je dobio „odelo“ koje bi podjednako trebalo da se svidi vozačima u Evropi, SAD, Kini… Dakle, Jaguar je oprezno i sa dosta pažnje zakoračio na novu teritoriju. Jer, ako mogu Bentli, Porše i Maserati, onda može i Jaguar, zar ne?

 

Specifičnost unutrašnjem ambijentu „F-pejs“ daje i virtualna instrument tabla dijagonale 12.3 inča, koja dolazi u kombinaciji sa „InControl Touch Pro“ sistemom i centralnim ekranom od 10.2 inča

Sada, vreme je da plemenitom „englezu“ pronađemo rivala, takođe kraljevskog porekla i nemačke loze. Prirodni „neprijatelj“ je „mercedes GLC“, to kažu i predstavnici Jaguara jer oba modela privlače identičnu klijentelu.

Jaguar F-Pace 20d

Motor 4-cilindrični, turbo, dizel * Zapremina 1.999 kubika * Snaga 180 KS pri 4.000 o/min. * Maksimalni obrtni moment 430 Nm pri 1.750 o/min. * Maksimalna brzina 208 km/h * Ubrzanje za 8,7 sek. Pogon na svim točkovima * Menjač 8-stepeni, automatski * Dimenzije 4.731/2.070/1.652 milimetara * Međuosovinsko rastojanje 2.874 milimetara * Prtljažnik 650-1.740 litara * Prosečna potrošnja 5,3 litara * Cena od 46.990 evra

Dodatnih sedam centimetara u dužinu i pet u širinu čine da „F-pejs“ izgleda kao da je dva-tri broja veći od „mercedesa GLC“. U kabini se takođe oseća višak prostora u odnosu na „GLC“, mada male staklene površine na „F-pejsu“ kvare pogled iz automobila. U Jaguaru se sedi visoko, tipično za SUV-ove, u udobnim kožnim sedištima sa dvostrukim šavovima. Enterijer je urađen sa dosta stila, od kvalitetnih materijala tipičnih za Jaguar. Ipak, nije nam se dopala disproporcija - obrtomer je malih dimenzija, dok je okrugli prekidač menjača preveliki. Takođe, upotreba 10,2-inčnog ekrana osetljivog na dodir je dosta komplikovana, pogotovo kretanje kroz menije. Dečje bolesti!

 

Klasičan Mercedes, sa ručicom menjača na upravljaču i „tačped“ kontrolerom između prednjih sedišta

„Mercedes GLC“ je klasičan „nemac“. Dizajneri su stvorili prijatno i praktično okruženje, po uzoru na druge modele proizvođača iz Štutgarta. Ručica menjača je postavljena na upravljaču, centralna konzola izgleda lepo, sedišta su izdašna a jedino prtljažnik (550-1.600 litara) ne može da se poredi sa „pećinom“ na „jaguaru F-pejs“. Pod haubom „GLC“ se nalazi najpopularniji motor, koji međutim mrzovoljnim radom ne odgovaras imidžu Mercedesovog krosovera. Naravno, u pitanju je stari i provereni 2,2-litarski dizelaš koji i pored dovoljno snage (204 KS) ostavlja neuverljiv utisak, za razliku od modernog devetostepenog automatskog menjača. Jedini što četvorocilindrični agregat svoj posao obavlja tiho i mirno, bez vibracija i neprijatnih zvukova koji bi mogli da naruše harmoniju u kabini.

 

Testirani Mercedes je bio opremljen efikasnim vazdušnim ogibljenjem, dok je „F-pejs“ koristio adaptivne amortizere (doplata 1.200 evra), iz kojih je Jaguarov SUV izvlačio maksimum. Za pogon „F-pejsa“ se koristi dizel motor. Da, dizel! Novi dvolitarski agregat, preuzet iz modela „jaguar XE“, radi diskretno i ravnomerno, kao pravi engleski džentlmen. Brzo se odaziva na pritisak papučice gasa, a pri tome prosečno troši 8,6 litara („Mercedes GLC 250 d“ - 8,1 litara).

 

Neupadljivo, poput batlera, svoj deo odrađuje i ZF automatski menjač sa osam stepeni prenosa - nikada užurbano, ali nikada ni presporo. Taman kako treba, rekli bismo. U „dinamik“ režimu dobijamo najoštriji način vožnje u kojem se „F-pejs“ kreće poput mačke. Elektromehanički upravljač je precizan, a zahvaljujući karoseriji od aluminijuma, Jaguar je 70 kilograma lakši od „mercedesa GLC“. Predstavnici britanskog brenda su nam otkrili da su tražili idealan odnos između udobnosti i agilnosti. Mi bismo dodali, nešto kao „porše makan“!

 

Razlika između dva automobila je minimalna, čak i kada pogledamo cenovnik. „Jaguar F-pejs 20d“ u Srbiji košta 46.990 evra, dok je cena „mercedesa GLC 250 d“ sa 4x4 pogonom tačno 44.712 evra. Dizel verzija „F-pejsa“ može da se dobije sa manuelnim ili automatskim menjačem, kao i sa pogonom samo na zadnje točkove ili 4x4. Spisak dodatne opreme je dugačak kao epska pesma Kosovskog ciklusa, a obuhvata i aluminijumske točkove od 22 inča (zaboravite na terensku vožnju), adaptivne amortizere, kožni enterijer, premijum radio-uređaj…

Mercedes GLC 250 d
Motor 4-cilindrični, biturbo, dizel * Zapremina 2.143 kubika * Snaga 204 KS pri 3.800 o/min. * Maksimalni obrtni moment 500 Nm pri 1.600 o/min. * Maksimalna brzina 222 km/h * Ubrzanje za 7,6 sek. Pogon na svim točkovima * Menjač 9-stepeni, automatski * Dimenzije 4.656/1.890/1.639 milimetara * Međuosovinsko rastojanje 2.873 milimetara * Prtljažnik 550-1.600 litara * Prosečna potrošnja 5,0 litara * Cena od 44.712 evra

 

 

Povezane teme: Mercedes GLC, Jaguar F-Pace, Jaguar F-pejs, Bentli, Porše, Maserati

Poslednji komentari

Lexus
Nedelja, 22. 05. 2016. 15:00h
neregistrovan korisnik
Dobar ford.
Realno
Petak, 20. 05. 2016. 10:24h
neregistrovan korisnik
Bolje iskoriscen prostor i nije to samo navigacija. Svi novi automobili ce biti slicnog dizajna.
Zoran
Petak, 20. 05. 2016. 01:07h
neregistrovan korisnik
Nikad ne mogu da razumem mercedesov dizajn. Ova navigacija kao da je stavljena na kraju, jer zaboravili. Ajd da je stavimo negde. Gore izgleda mnogo nego kad ljudi stave svoju navigaciju negde u autoimobilu. Koji je to dizajn, koja j eto logika, koja je to lepota, nikad ne mogu da razumem Mercedes. A Jaguar postaje sve bolji i bolji. Stvarno postaje za mene i opcija da se pogleda. Do sada dto niej bio slucaj.
Zoran
Petak, 20. 05. 2016. 00:55h
neregistrovan korisnik
Moj Bjuik ovde u Americi je vsok 178 cm. A cuveni Suburban je 189 cm.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»