Baš je opasna ova „mačka“!
Jaguar visok 1,65 metara? Ne, nije u pitanju greška. Englezi su na velika vrata ušli u SUV svet sa modelom „F-pejs“ koji su novinari imali priliku da testiraju u Crnoj Gori, u okolini Svetog Stefana. „F-pejs“, srećom, šalje specifične signale da je član Jaguar porodice: Dugačka hauba, veliki točkovi, uska svetla…
Pri dizajniranju je, ipak, urađen kompromis, odnosno „F-pejs“ je dobio „odelo“ koje bi podjednako trebalo da se svidi vozačima u Evropi, SAD, Kini… Dakle, Jaguar je oprezno i sa dosta pažnje zakoračio na novu teritoriju. Jer, ako mogu Bentli, Porše i Maserati, onda može i Jaguar, zar ne?
Sada, vreme je da plemenitom „englezu“ pronađemo rivala, takođe kraljevskog porekla i nemačke loze. Prirodni „neprijatelj“ je „mercedes GLC“, to kažu i predstavnici Jaguara jer oba modela privlače identičnu klijentelu.
Jaguar F-Pace 20d Motor 4-cilindrični, turbo, dizel * Zapremina 1.999 kubika * Snaga 180 KS pri 4.000 o/min. * Maksimalni obrtni moment 430 Nm pri 1.750 o/min. * Maksimalna brzina 208 km/h * Ubrzanje za 8,7 sek. Pogon na svim točkovima * Menjač 8-stepeni, automatski * Dimenzije 4.731/2.070/1.652 milimetara * Međuosovinsko rastojanje 2.874 milimetara * Prtljažnik 650-1.740 litara * Prosečna potrošnja 5,3 litara * Cena od 46.990 evra |
Dodatnih sedam centimetara u dužinu i pet u širinu čine da „F-pejs“ izgleda kao da je dva-tri broja veći od „mercedesa GLC“. U kabini se takođe oseća višak prostora u odnosu na „GLC“, mada male staklene površine na „F-pejsu“ kvare pogled iz automobila. U Jaguaru se sedi visoko, tipično za SUV-ove, u udobnim kožnim sedištima sa dvostrukim šavovima. Enterijer je urađen sa dosta stila, od kvalitetnih materijala tipičnih za Jaguar. Ipak, nije nam se dopala disproporcija - obrtomer je malih dimenzija, dok je okrugli prekidač menjača preveliki. Takođe, upotreba 10,2-inčnog ekrana osetljivog na dodir je dosta komplikovana, pogotovo kretanje kroz menije. Dečje bolesti!
„Mercedes GLC“ je klasičan „nemac“. Dizajneri su stvorili prijatno i praktično okruženje, po uzoru na druge modele proizvođača iz Štutgarta. Ručica menjača je postavljena na upravljaču, centralna konzola izgleda lepo, sedišta su izdašna a jedino prtljažnik (550-1.600 litara) ne može da se poredi sa „pećinom“ na „jaguaru F-pejs“. Pod haubom „GLC“ se nalazi najpopularniji motor, koji međutim mrzovoljnim radom ne odgovaras imidžu Mercedesovog krosovera. Naravno, u pitanju je stari i provereni 2,2-litarski dizelaš koji i pored dovoljno snage (204 KS) ostavlja neuverljiv utisak, za razliku od modernog devetostepenog automatskog menjača. Jedini što četvorocilindrični agregat svoj posao obavlja tiho i mirno, bez vibracija i neprijatnih zvukova koji bi mogli da naruše harmoniju u kabini.
Testirani Mercedes je bio opremljen efikasnim vazdušnim ogibljenjem, dok je „F-pejs“ koristio adaptivne amortizere (doplata 1.200 evra), iz kojih je Jaguarov SUV izvlačio maksimum. Za pogon „F-pejsa“ se koristi dizel motor. Da, dizel! Novi dvolitarski agregat, preuzet iz modela „jaguar XE“, radi diskretno i ravnomerno, kao pravi engleski džentlmen. Brzo se odaziva na pritisak papučice gasa, a pri tome prosečno troši 8,6 litara („Mercedes GLC 250 d“ - 8,1 litara).
Neupadljivo, poput batlera, svoj deo odrađuje i ZF automatski menjač sa osam stepeni prenosa - nikada užurbano, ali nikada ni presporo. Taman kako treba, rekli bismo. U „dinamik“ režimu dobijamo najoštriji način vožnje u kojem se „F-pejs“ kreće poput mačke. Elektromehanički upravljač je precizan, a zahvaljujući karoseriji od aluminijuma, Jaguar je 70 kilograma lakši od „mercedesa GLC“. Predstavnici britanskog brenda su nam otkrili da su tražili idealan odnos između udobnosti i agilnosti. Mi bismo dodali, nešto kao „porše makan“!
Razlika između dva automobila je minimalna, čak i kada pogledamo cenovnik. „Jaguar F-pejs 20d“ u Srbiji košta 46.990 evra, dok je cena „mercedesa GLC 250 d“ sa 4x4 pogonom tačno 44.712 evra. Dizel verzija „F-pejsa“ može da se dobije sa manuelnim ili automatskim menjačem, kao i sa pogonom samo na zadnje točkove ili 4x4. Spisak dodatne opreme je dugačak kao epska pesma Kosovskog ciklusa, a obuhvata i aluminijumske točkove od 22 inča (zaboravite na terensku vožnju), adaptivne amortizere, kožni enterijer, premijum radio-uređaj…
Mercedes GLC 250 d |
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Nedelja, 22. 05. 2016. 15:00h
Petak, 20. 05. 2016. 10:24h
Petak, 20. 05. 2016. 01:07h
Petak, 20. 05. 2016. 00:55h