Malo uzbuđenja, ali dosta kilometara
Aktuelni „avensis“ je lansiran 2009. godine i već je prošao kroz dva redizajna - prvi 2011. a zatim i pre šest meseci kada je i počela prodaja na srpskom tržištu. Novo „osveženje“ je bilo potrebno kako bi Tojotina limuzina srednje klase bila ravnopravna sa direktnim rivalima, kojih je nikada više.
„Avensis“ je zadržao platformu dok je vizuelno, efektnim i jasnim potezima, savršeno integirsna u aktuelnu Tojotinu gamu. Nova maska hladnjaka i izmenjeni branik sa LED dnevnim svetlima povećale su dužinu automobila na 4,735 metara (+ 4 cm), pri čemu je poboljšana aerodinamika (sa 0,29 na 0,27). Transformacija je urađena hrabro, što nije tipično za japanskog proizvođača, a postoje dva razloga: Prvi - nova generacija „avensisa“ pojaviće se brzo, verovatno već u drugom delu naredne godine. Drugo - Tojota planira da se u narednom periodu okrene atraktivnijem dizajnu a primer je novi krosover „C-HR“.
Tojota je u „avenisus“ zadržala klasičan izgled enterijera, sa prostranim i komfornim sedištima, jasnim i čitljivim instrumentima i velikim prekidačima. Možda se ovo neće svideti mlađim vozačima, ali svako sa 20 i više godina staža za volanom zna da ceni jednostavnost. Instrument tabla je oplemenjena ekranom dijagonale 10,5 cm (4,2 inča) između brzinomera i obrtomera (serijski od prvog paketa), dok je na centralnoj konzoli sada veći ekran (dijagonala 20,3 cm/8 inča) osetljiv na dodir (serijski od drugog paketa opreme „luna“).
Kvalitet plastike je na visokom nivou, što je garancija da će kroz 10-15 godina i dalje biti na svom mestu i u savršenom stanju. Vozačima su sada na raspolaganju i sistemi aktivne sigurnosti a na nas je najbolju utisak ostavio sistem automatskog kočenja kod potencijalnog sudara (PCS). Sistem koristi kameru i laser za opažanje vozila ispred vas. Kada „oseti“ opasnost, sistem vizuelnim i zvučnim signalima upozorava vozača, a ako izostane reakcija, PCS automatski zaustavlja automobil. Problem ovog sistema u Srbiji je naš stil vožnje, sa čestim „ubacivanjima“ i promenama traka, koje PCS registruje kao potencijalnu opasnost. Zbog toga je upozorenje „brake“ često „gorelo“ na instrument tabli.
Na zadnjoj klupi mogu da se smeste tri osobe, a zapremina prtljažnika je u proseku klase - 509 litara („škoda superb“ - 625 litara).
Tehnički podaci
|
Pored estetskog zatezanja lica, „avensis“ je dobio i nekoliko novih motora, među kojima je i testirani 1,6-litarski dizelaš sa 112 KS. Agregat je preuzet od BMW-a kao plod razmene tehnologija nemačkog i japanskog giganta. I, pored BMW gena, 1.6 D-4D se fokusira na miran rad, nisku potrošnju i skromnu emisiju štetnih gasova od koje u državama Zapadne Evrope zavisi visina registracije. Motor nije snažan, ali ima dovoljno obrtnog momenta 270 Nm da animira većinu vozača. Šestostepeni manuelni menjač je, takođe, optimiziran za nisku potrošnju i zato neka vas ne čude duži „koraci“. Pri preticanju, neophodno je da odaberete jedan stepen prenosa manje.
„Avensis“ je orijentisan ka udobnoj vožnji, upravljač je precizan, dok ogibljenje sasvim pristojno neutrališe udarce i rupe, pod uslovom da ne preterate sa izborom gume - 16 inča je sasvim dovoljna mera.
Početna cena „avensisa 1.6 D-4D“ je 20.700 evra za verziju sa opremom „terra“ (7 vazdušnih jastuka, klima-uređaj, blutut, radio-uređaj, tempomat…), dok je cena testiranog modela sa najvišim paketom opreme „sol“ 27.300 evra.
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Utorak, 19. 04. 2016. 13:24h
Utorak, 19. 04. 2016. 11:12h
Utorak, 19. 04. 2016. 11:07h
Ponedeljak, 18. 04. 2016. 08:45h
Ponedeljak, 18. 04. 2016. 08:27h