„Blic test“: Vozili smo „avensis 1.6 D-4D“

Malo uzbuđenja, ali dosta kilometara Foto

Aktuelni „avensis“ je lansiran 2009. godine i već je prošao kroz dva redizajna - prvi 2011. a zatim i pre šest meseci kada je i počela prodaja na srpskom tržištu. Novo „osveženje“ je bilo potrebno kako bi Tojotina limuzina srednje klase bila ravnopravna sa direktnim rivalima, kojih je nikada više.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Očekuje se da će Tojota do kraja 2017. predstaviti novu generaciju "avensisa"

„Avensis“ je zadržao platformu dok je vizuelno, efektnim i jasnim potezima, savršeno integirsna u aktuelnu Tojotinu gamu. Nova maska hladnjaka i izmenjeni branik sa LED dnevnim svetlima povećale su dužinu automobila na 4,735 metara (+ 4 cm), pri čemu je poboljšana aerodinamika (sa 0,29 na 0,27). Transformacija je urađena hrabro, što nije tipično za japanskog proizvođača, a postoje dva razloga: Prvi - nova generacija „avensisa“ pojaviće se brzo, verovatno već u drugom delu naredne godine. Drugo - Tojota planira da se u narednom periodu okrene atraktivnijem dizajnu a primer je novi krosover „C-HR“.

 

"Avensis" je dugačak 4,75 metara, dok je međuosovinsko rastojanje 2,7 metara

Tojota je u „avenisus“ zadržala klasičan izgled enterijera, sa prostranim i komfornim sedištima, jasnim i čitljivim instrumentima i velikim prekidačima. Možda se ovo neće svideti mlađim vozačima, ali svako sa 20 i više godina staža za volanom zna da ceni jednostavnost. Instrument tabla je oplemenjena ekranom dijagonale 10,5 cm (4,2 inča) između brzinomera i obrtomera (serijski od prvog paketa), dok je na centralnoj konzoli sada veći ekran (dijagonala 20,3 cm/8 inča) osetljiv na dodir (serijski od drugog paketa opreme „luna“).

 

Kvalitet plastike je na visokom nivou, što je garancija da će kroz 10-15 godina i dalje biti na svom mestu i u savršenom stanju. Vozačima su sada na raspolaganju i sistemi aktivne sigurnosti a na nas je najbolju utisak ostavio sistem automatskog kočenja kod potencijalnog sudara (PCS). Sistem koristi kameru i laser za opažanje vozila ispred vas. Kada „oseti“ opasnost, sistem vizuelnim i zvučnim signalima upozorava vozača, a ako izostane reakcija, PCS automatski zaustavlja automobil. Problem ovog sistema u Srbiji je naš stil vožnje, sa čestim „ubacivanjima“ i promenama traka, koje PCS registruje kao potencijalnu opasnost. Zbog toga je upozorenje „brake“ često „gorelo“ na instrument tabli.

 

Kvalitetno urađena, jednostavna i praktična. U ponudi su 4 paketa opreme

Na zadnjoj klupi mogu da se smeste tri osobe, a zapremina prtljažnika je u proseku klase - 509 litara („škoda superb“ - 625 litara). 

Tehnički podaci
Toyota Avensis

1.6 D-4D Sol

 

Motor 4-cilindrični, dizel * Zapremina 1.598 kubika * Snaga 112 KS pri 4.000 o/min. * Maksimalni obrtni momenat 270 Nm pri 1.750 o/min. * Menjač 6-stepenu, manuelni * Pogon na prednjoj osovini * Dimenzije 4.750/1.810/1.480 mm * Međuosovinsko rastojanje 2.700 mm * Prtljažnik 509 litara * Rezervoar 60 litara * Ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,4 sek.* Maksimalna brzina 180 km/h * Prosečna potrošnja 5,8 litara
Cena: od 20.700 evra

Pored estetskog zatezanja lica, „avensis“ je dobio i nekoliko novih motora, među kojima je i testirani 1,6-litarski dizelaš sa 112 KS. Agregat je preuzet od BMW-a kao plod razmene tehnologija nemačkog i japanskog giganta. I, pored BMW gena, 1.6 D-4D se fokusira na miran rad, nisku potrošnju i skromnu emisiju štetnih gasova od koje u državama Zapadne Evrope zavisi visina registracije. Motor nije snažan, ali ima dovoljno obrtnog momenta 270 Nm da animira većinu vozača. Šestostepeni manuelni menjač je, takođe, optimiziran za nisku potrošnju i zato neka vas ne čude duži „koraci“. Pri preticanju, neophodno je da odaberete jedan stepen prenosa manje.
„Avensis“ je orijentisan ka udobnoj vožnji, upravljač je precizan, dok ogibljenje sasvim pristojno neutrališe udarce i rupe, pod uslovom da ne preterate sa izborom gume - 16 inča je sasvim dovoljna mera.
Početna cena „avensisa 1.6 D-4D“ je 20.700 evra za verziju sa opremom „terra“ (7 vazdušnih jastuka, klima-uređaj, blutut, radio-uređaj, tempomat…), dok je cena testiranog modela sa najvišim paketom opreme „sol“ 27.300 evra.

 

     

    Povezane teme: Tojota Avensis, Limuzina, 1.6 D-4D, BMW

    Poslednji komentari

    Rs
    Utorak, 19. 04. 2016. 13:24h
    neregistrovan korisnik
    Toyota je dosadna...Kao i vw...
    Driver
    Utorak, 19. 04. 2016. 11:12h
    neregistrovan korisnik
    Kada je voznja u pitanju, toyota je jos uvek kocija u odnosu na audija! Razlika je nebo-zemlja u korist audija. Naravno pre ce da se pokvari audi ali ja bi ga vozio sve jedno!
    Realno
    Utorak, 19. 04. 2016. 11:07h
    neregistrovan korisnik
    Vozim toyotu avensis benzinac vvti jer je jednostavan auto i pouzdan! Nemojte je uporedjivati sa nemackim automobilima jer su kod nemackih automobilima a mislim na vw ,audi,bmw i mercedes vozne karakteristike neuporedivo ALI neuporedivo bolje u odnosu na toyotu. To je mozda jedina mana toyote!
    krsta
    Ponedeljak, 18. 04. 2016. 08:45h
    neregistrovan korisnik
    Ja sam ima, do pre godinu dana 2.0 d-4d, 2009. 170000 bez i jednog ozbiljnog problema, uz redovan servis!
    Limenko
    Ponedeljak, 18. 04. 2016. 08:27h
    neregistrovan korisnik
    Mene moja zena uzbudjuje a ovo je samo parce lima.
    SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

    SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

    Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»