Hibrid u pravoj formi

„Blic“ test: Vozili smo „leksus RX 450h“

„Leksus“ je još 1998. godine predstavio veliki SUV sa oznakom „RX“ koji je do sada širom planete prodat u više od 2,2 miliona primeraka. Japanci su se svakako nadali uspehu, ali ni danas ne kriju da je postignuta cifra premašila njihova očekivanja.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Ekipa „Blica“ je nedavno u Lisabonu imala priliku da testira novu, četvrtu

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

generaciju „leksusa RX“ koji je dobio moderna izgled, po uzoru na manji „NX“. Odlučili smo se da vozimo hibridni „RX 450h“ za koji u „Leksusu“ pretpostavljaju da će se odlučiti više od polovina kupaca u Evropi.


Novi „RX“ je upadljiv automobil a vretenasta maska hladnjaka uokvirena hromom dodatno naglašava agresivan izgled kojem su protivteža mirnije bočne crte i providan C-stub koji stvara utisak „plivajućeg krova“. Prednja svetla su takođe u skladu sa dominantnim oštrim uglovima dok su zadnja dvodelna i naglašavaju širinu automobila.

Zakrivljeni oblici dominiraju i enterijerom koji je međutim, kao i kod „leksusa NX“, manje progresivan u odnosu na dizajn karoserije. „Leksus“ je ostao veran dokazanom spoju kvalitetnih materijala i besprekorne obrade. Prednja sedišta su postavljena 19 mm niže, kako bi vozač i suvozač uživali u više prostora za glave, a korigovana je i pozicija upravljača koji je sada bliže vozaču. Na taj način se dobija sportski osećaj u vožnji, bez da se ugrozi vrhunski komfor. Serijska oprema su „head-up“ displej i centralni ekran dijagonale 12,3 inča kojim može da se upravlja preko tačpeda. Zadnja klupa je prostrana a putnicima je na raspolaganju prtljažnik zapremine 553-1.626 litara.


Hibridni „leksus RX 450h“ se oslanja na proverenu kombinaciju - 3,5-litarski V6 benzinac (262 KS) i dva elektromotora (napred 167 KS, pozadi 68 KS), zajedno sa CVT menjačem. Ukupna snaga sistema je povećana na 313 KS (prethodnik 299 KS), pri čemu automobil i dalje može da pređe do tri km (pri brzini do 50 km/h) bez pomoći V6 motora.

Takođe, deo sistema je i unapređeni AWD pogon koji pomoću senzora prikuplja informacije i optimalno na točkove raspoređuje snagu i obrtni momenata (u rasponu od 100 odsto na prednjim točkovima do 50:50 po osovini). Prvi put „RX“ može da se poruči i sa sistemom podesivog ogibljenja (serijski u verziji „F-sport“).


Cena „leksusa RX“ u Srbiji biće poznata u januaru.

 

Tehinčki podaci

 

Leksus RX 450h  
 Motor  V6, benzin + 2E-motora
Zapremina 3.456 kubika
Snaga  313KS
Menjač CVT
Pogon na svim točkovima
Dimenzije 4.890x1.895x1.685 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.790 mm
Prtljažnik 539-1.612 litara
Rezervoar 65 litara
Ubrzanje 7.7 sekundi
Maksimalna brzina 200 km/h
Prosečna potrošnja 5.2 litara

 

 

Povezane teme: Leksus, Test, Leksus RX 450h, Hibridni automobil

Poslednji komentari

pseudon
Četvrtak, 24. 12. 2015. 09:55h
neregistrovan korisnik
Pazi ala su ga iskusno sabrali novinari na 313ks a pojedinacno naglasili da V6 ima 262ks dok el. motori, napred 167ks a nazad 68ks. Dakle niko to ne procita!
Lexus
Četvrtak, 24. 12. 2015. 04:23h
neregistrovan korisnik
E To je razlika ko kupi Lexus ne popravla auto za razlika Vw Audi MB,ja mislim da imaju od 7-10 god. Garancije novi Auta na polovni hybrid 250.000km ili 4puta oko ceo svet.jedno sta je lose za Majstore i Hendler nema zaradu dobro za musterije,za razliku od Vw BMW Audi.ja vise volim BMW Audi Vw xazari znaju sta rade.
MotoGP
Ponedeljak, 21. 12. 2015. 00:24h
neregistrovan korisnik
Hybridi najviše dobijaju na smislu ako se koriste za vožnju po gradu. Neki modeli u takvim situacijama bez problema troše po 2 do 3l EVMode u Lexusima je jako koristan, ako se auto malo koristi, komplet dnevne obaveze mogu da se završe "na struju"... Ja sam vozio prethodni GS Hybrid, neverovatno ekonomičan auto za tu veličinu. Novi RX nisam video uživo, na fotografijama je dosta oštar, a na video klipovima izgleda vrlo zanimljivo i futuristički. Respect i za Alfu. ;) Pozdrav
ivan
Nedelja, 20. 12. 2015. 23:45h
neregistrovan korisnik
mnogo, mnogo, mnogo je ruzan!
alfista
Nedelja, 20. 12. 2015. 11:54h
neregistrovan korisnik
Koji je smisao hibrida sa autonomijom od 3km?Ok,prosecna potrosna je 5,2l(po fabrickim podacima),ali je sigurno cena odrzavanja visa,kao i mogucnost kvara.Verujem da kada se sve ovo uzme u obzir,troskovi izadju kao da je prosecna potrosnja 8l/100 km.Inace,veoma postujem Lexus.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»