Napad na nemačku premijum trojku

“Blic” test - vozili smo “infiniti Q50”

Premijum filijale japanskih brendova nisu se proslavile na našim prostorima. “Leksus” (“Tojota”) je pokušao nešto da bi se brzo povukao, dok je “Infiniti” (“Nisan”) koliko-toliko bio prisutan sa modelom “FX” koji je uvožen, najčešće, kao polovan automobil. Takva slika bi u budućnosti trebalo da se promeni jer se “Leksus” stidljivo vraća a “Infiniti” svoju sreću traži sa modelom “Q50” koji smo i imali na kraćem “Blic” testu.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

“Infiniti Q50” je dugačak 4,8 metara i 12 centimetara je duži od “mercedesa C-klase”

Naravno, promena nabolje neće izazvati zemljotres jer je “Infiniti” prošle godine u Evropi prodao oko 4.000 automobila. Ozbiljniji ulazak očekuje se tek sa novim modelom, kompaktnim “Q30” koji se proizvodi u Sanderlendu.

“Infiniti Q50 2.2d” iz mirovanja do 100 km/h ubrzava za devet sekundi i postiže maksimalnih 230 kilometara na sat


Da se vratimo “Q50” koji je azijski pandan “audiju A4”, “BMW-u serije 3” i “mercedesu C-klase”. Vizuelno, “infiniti Q50” se ne razlikuje bitnije od nemačkih rivala. Zadržani su mišićavi bokovi a sada su tu i velika maska hladnjaka, moderna svetla i dosta, dosta hroma.


 

Japanska limuzina se vozačima u Srbiji nudi samo sa 2,2-litarskim dizel motorom koji je preuzet od “Mercedesa”

Unutrašnjost je takođe blago usmerena ka premijum segmentu, ali i dalje ima dosta detalja preuzetih iz “Nisanovih” modela. U principu, kokpit je dobro i kvalitetno urađen i ne razlikuje se od rešenja u “Audiju” ili “BMW-u”. “Infiniti” se oslanja na klasičnu analognu instrument tablu u kombinaciji sa dva centralna ekrana! Da, dva. Zbunjujuće ali može lako da se objasni: Gornji ekran (dijagonala osam inča) je namenjen isključivo za navigaciju i za “ispisivanje” podataka o podešavanju vozila. Donji ekran (dijagonala sedam inča) služi za upravljanje infotejnment sistemom. Takođe, pored dodira, sistemima može da se upravlja glasom ili rotacionim tasterom postavljenim između sedišta.


Kvalitetno urađen kokpit sa dva centralna ekrana osetljiva na dodir. Motor je uparen sa sedmostepenim automatskim menjačem

Srce automobila je 2,2-litarski dizel sa 170 KS koji su Japanci pozajmili od Mercedesa. U pitanju je provereni “220 CDI”, dobro poznat iz brojnih modela nemačkog proizvođača (“B-klasa”, “C-klasa”, “E-klasa”, “GLA”…). Već prilikom startovanja, jasno je da se motor glasnije čuje nego u recimo “mercedesu C220 CDI”. Očigledno je da “Infinitiju” nedostaje dovoljno zvučne izolacije. Snaga i obrtni momenat se na zadnju osovinu prenose preko sedmostepenog automatskog menjača, pri čemu “infiniti Q50” iz mirovanja do 100 km/h ubrzava za 9,0 sekunda, dok je “mercedesu C220 CDI” sa takođe 170 KS potrebno 7,7 sekundi. Razlog za nešto slabije performanse je u masi, naime “Q50” je 130 kilograma teži od “mercedesa”. Prosečna potrošnja na testu je iznosila oko osam litara.

Osnovna zapremina prtljažnika je solidnih 500 litara (20 litara više od “mercedesa C-klase”)


Harmonično i uravnoteženo upravljanje zaslužuje svaku pohvalu ali “Q50” ne može da prati “BMW serije 3” ili “mercedes C-klase” pri naglim promenama pravca. Automobil je manje dinamičan od nemačkih rivala i više je prilagođen komfornoj vožnji. To je, naime, glavna razlika između japansko-američkog i evropskog shvatanja limuzina srednje klase. “Infiniti Q50” je dobar i kvalitetan automobil, sa bogatom serijskom opremom i brojnim sistemima bezbednosti i asistencije, ali nije sportski orijentisan.


Početna cena “infinitija Q50” je 34.800 evra.


Standardna oprema “infinitija Q50”


Spisak standardne opreme, između ostalog, podrazumeva: start-stop sistem, kameru koja se aktivira pri vožnji ili parkiranju unazad, sistem odabira načina vožnje (Drive mode selector), blutut, napredni sistem vazdušnih jastuka, tempomatom, limitatorom brzine, “Infiniti InTouch “sistemom (sa dva odvojena ekrana osetljiva na dodir), dva USB priključka, dvozonski klima-uređaj, kožom obložen multifunkcionaln volan, taster za startovanje motora…

 

Tehnički podaci

 

 Infiniti Q50 2.2D 7AT  
 Motor  4-cilindrični, turbo dizel
Zapremina 2.143 kubika
 Snaga  170KS pri 3.200 o/min.
 Obrtni moemanat  400 Nm pri 1.600 o/min.
Menjač 7-stepeni, automatski
Pogon na zadnjim točkovima
Dimenzije 4.790/1.820/1.445 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.850 mm
Prtljažnik 500 litara
Rezervoar 74 litara
Ubrzanje 9.0 sekunde
Maksimalna brzina 230 km/h
Prosečna potrošnja 4.9 litara
Cena 34.800 evra

 

 

 

Povezane teme: Infiniti, Nisan, Mercedes, Blic test

Poslednji komentari

milan
Sreda, 25. 11. 2015. 13:31h
neregistrovan korisnik
ti u stvari hoces da kazes da si bio u dubaiju
z
Utorak, 24. 11. 2015. 05:55h
neregistrovan korisnik
infiniti je nissanov luksuzni brend
bmw
Utorak, 24. 11. 2015. 05:54h
neregistrovan korisnik
seo za audi, nasmejao se i vratio se u bmw.
Voja
Ponedeljak, 23. 11. 2015. 22:45h
neregistrovan korisnik
Audi je ustvari Volkswagen. Infiniti je Nissanov lux brend.
Rs
Ponedeljak, 23. 11. 2015. 21:22h
neregistrovan korisnik
Audi?Jesi ti seo u mercedes?Ne bi ti audi pao na pamet...
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»