Benzinac? Zašto da ne! - Toyota RAV4 2.0 AWD Multidrive S

Zamislite da smo pre dve decenije na „zastava floridi“ konstruisali automobil sa izgledom terenca i ponudom prostora kompaktnih automobila! Gde bi nam danas bio kraj? Bolje da ne odgovorim. Za razliku od nas to je uradila Tojota koja je 1994. godine prepakovala „korolu“ i predstavila „rav 4“ koji važi za rodonačelnika SUV segmenta. Original nije bio lep automobil ali je ponudio sve što su kupci SUV-ova tada tražili: visoku poziciju sedenja, dosta prostora i kakve-takve „off road“ ambicije.

Povezane vesti

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

U ponudi su i D-4D dizel verzije „rav 4“: 2.0 sa 124 KS i 2.2 sa 150 KS. Slabiji „dizelaš“ dostupan je i sa 4x2 pogonom

Stvari su evoluirale od tada, odnosno dizajn je postao važniji od 4x4 pogona a Tojota je uspela da isprati sve, pa čak i da zadrži „rav 4“ kao najbolji terenac među SUV modelima.


Kratak uvod nas dovodi do aktuelne, četvrte generacije koja je veća od

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

prethodnika, sa dovoljno prostora za petoro putnika i njihov prtljag. Glavna promena su svakako vrata prtljažnika koja se sada, umesto vodoravno (u desnu stranu), otvaraju nagore. Novo rešenje je praktičnije, pogotovo na pretrpanim parkinzima, a zapremina prtljažnika od 547 litara je više nego dovoljna za potrebe četvoročlane porodice kada krene na put.

 

Verzije sa 4x4 pogonom opremljene su prekidačem za zaključavanje pogona (lock). Moment se tada raspoređuje u odnosu 50:50 (prednja i zadnja osovina) a aktivan je pri brzinama do 40 km/h

„Rav 4“ je među liderima klase po ponudi prostora za kolena i glave putnika pozadi, dok je veliki plus i ravan pod (nema centralnog tunela) tako da se peti putnik u sredini ne oseća kao višak.


Primetili smo i više pregrada za odlaganje flaša, mobilnih telefona i svakodnevnih sitnica, kako napred tako i pozadi. U otvore na vratima i između sedišta mogu da stanu flaše od jednog litra a u pregradu ispred vozača flaša od litar i po.

Dimenzije: Dužina 4,57 metra, širina 1,845 metara, širina 1,66 metara, međuosovinsko rastojanje 2,66 metara


Polje na kojem Tojota ima dosta prostora za napredak je uređenje kabinskog prostora. Da kažemo ovako: Nema sjaja! Grafici na ekranima i instrumentima kao da nedostaje malo „žive“ boje. U kombinaciji sa tamnim presvlakama i plastikom, kabina deluje hladno. Isto važi i za prekidače čiji je dizajn pregazilo vreme, kao i mali digitalni sat na centralnoj konzoli koji se u Tojotinim modelima drži već punih 20 godina. Inače, pozicija sedenja je idealna, bilo da ste visoki 1,6 ili dva metra, upravljač se lako podešava a sedišta su komotna za duža putovanja.

Testirani benzinac nije sportski orijentisan, međutim, radi tiho i mirno i troši oko devet litara u gradskoj vožnji


„Rav 4“ je od svih kompaktnih SUV-ova najbliži pravom terencu i zbog toga je ogibljenje fokusirano da pruži više komfora na putevima slabijeg kvaliteta, što je idealno u našim uslovima. Upravljač je direktniji nego na prethodnim generacijama dok je podupravljanje, usled mase od 1,6 tona i povišenog centra težišta, jedva primetno. Automobil je savršeno izbalansiran, udoban je kao limuzina a po gradu se vozi kao kompakt.


 

Aktiviranjem „sport“ režima ubrzava se odziv upravljača, gasa i menjača

Za promenu, posle dugog niza dizel verzija, testirali smo „rav 4“ sa atmosferskim 2,0-litarskim četvorocilindričnim benzincem (151 KS i 195 Nm), uparenim sa „multidrajv S“ menjačem i sa 4x4 pogonom. Motor ne puca od snage ali sada radi tiše i mirnije, manje troši i bolje sarađuje sa prenosom, tako da (konačno) predstavlja vrlo dobru alternativu skupljim verzijama sa D-4D dizel agregatima. Po potrebi, vozač pritiskom na dugme može da aktivira „sportski“ režim koji ubrzava odziv upravljača (redukuje snagu servo uređaja), gasa i menjača. Reakcija vas neće ostaviti bez daha, međutim dobro će vam doći s vremena na vreme.


 

Sedišta su komforna, položaj za upravljačem je dobar i zvučna izolacija je savršena, ali kabini nedostaje više boje. Previše je „hladna“

Akcijska cena testiranog modela sa bogatim paketom opreme „elegant“ je 30.290 evra. Ako ste, međutim, ljubitelj dizel verzija za približno isti novac možete da dobijete „rav 4“ sa dvolitarskim D-4D motorom (124 KS) i manuelnim menjačem. Isporuka je odmah a akcija traje do kraja oktobra.

 

Tehnički podaci

 Toyota RAV4 2.0 AWD Multidrive S  
 Motor  4-cilindrični, benzinac
 Zapremina  1.987 kubika
 Snaga  151KS pri 6.200 o/min.
Obrtni momenat 195 Nm pri 4.000 o/min.
Menjač bestepeni "multidrajv S"
Pogon na svim točkovima
Dimenzije 4.570/1.845/1.660 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.660 mm
Prtljažnik 547-1.746 litara
Rezervoar 60 litara
Ubrzanje 10.7 sekunda
Maskimalna brzina 185 km/h
Prosečna potrošnja 9.2 litra
Cena 30.290 evra
Paket opreme "elegant"

Standardna oprema: sedam vazdušnih jastuka, sistem kontrole stabilnosti, automatski dvozonski klima-uređaj, centralni ekran osetljiv na dodir sa navigacijom, kartica-ključ, start-stop sistem, ksenonska svetla, aluminijumski točkovi od 18 inča, tempomat, blutut, elektronsko otvaranje i zatvaranje zadnjih vrata, sportska sedišta, brisači sa senzorom za kišu...

Povezane teme: Test, RAV4, Tojota, Terenac, SUV

Poslednji komentari

petar
Četvrtak, 22. 10. 2015. 19:24h
neregistrovan korisnik
pa ko će ga uzeti ako je jači, i ovako koliko troše benzinci, niko JI neće...
lale
Sreda, 21. 10. 2015. 22:20h
neregistrovan korisnik
svidja mi se. kada ga redizajniraju bice jos lepsi. crni je brutalan..
Veljko
Sreda, 21. 10. 2015. 19:08h
neregistrovan korisnik
Napisao si Francuza, nigde nisi napisao rec dizel. Tako da budi precizniji sledeci put.
MArko
Utorak, 20. 10. 2015. 09:42h
neregistrovan korisnik
Ne kontas ti fabulu radnje, potrosnji materijal za Toyoti duze traje nego neki osnovni-elementarni deo na nekom francuzu ili italijanu !!!
nebojsa
Ponedeljak, 19. 10. 2015. 17:34h
neregistrovan korisnik
odlican auto! mada, moj benzinac od 2000 kubika iz 2001. godine ima isto 150 konja... mogli su to malo da pojacaju. ipak su prosle tolike godine