Zakon velikih brojeva: Toyota Corolla 1.6 Valvematic
Ako se automobil za gotovo pola veka i kroz 11 generacija proda u više od 40 miliona primeraka, onda se svakako ne radi o zabludi globalnih razmera. Ovo je životna priča „tojote korole“ koja je maksimalno iskoristila zakon velikih brojeva za ostanak u vrhu.
Uvođenjem „aurisa“ u gamu, „korola“ je spala na jednu verziju karoserije - sedan sa četvora vrata. Svesni smo da limuzine C segmenta u Srbiji nisu tražena roba, ali Tojota je skockala ponudu koja može da bude veoma interesantna.
„Korola“ vizuelno zadovoljava moderne estetske trendove, odnosno izgleda sveže. To je sasvim dovoljno za prostrani porodični automobil koji kupce privlači povoljnom cenom i bogatom opremom. Razum pre emocija, u svakom slučaju.
Enterijer „korole“ je takođe kombinacija jednostavnosti i praktičnosti. Siguran sam da biste na prvi pogled promenili dosta toga, ali potrebno je da provedete više
Prodajete polovni automobil? |
vremena u kabini i da razumete Tojotinu filozofiju. Istraživanja pokazuju da vozači „korole“ ne spadaju u grupu zahtevnijih, već da insistiraju na vrhunskoj ergonomiji, odnosno da traže da svaki prekidač bude na svom (prirodnom) mestu, da upravljač nije pretrpan tasterima i da uputstvo za multimedijalni sistem nije otkucano na 200 strana. Traženo i dobijeno.
Plastika u kabini nije lepa na oko, ali je izdržljiva, otporna na grebanje i lako se održava. Svaki roditelj će razumeti o čemu pišemo. Prednja sedišta su komforna, dok pozadi, zahvaljujući ravnom podu, komotno mogu da se smeste tri odrasle osobe, sa dovoljno prostora za kolena i glave. Jedino bi sedeća površina na zadnjoj klupi mogla da bude za nijansu veća jer se dešava da se putnici „klizaju“ pri kočenju ili oštrijem ulasku u krivine.
Prtljažnik je dubok, pravilnih linija i zapremine 452 litra, što je znatno više od „aurisa“ sa 360 litara. Međutim, uzak otvor zahteva da pazite šta prvo (najdublje) stavljate u prtljažnik, za razliku od hečbek modela. Znači, izbor između zapremine i praktičnosti?
Više puta smo se uverili da je 1,33-litarski benzinac (99 KS) slab za „korolu“, dok je 1.4 D-4D (90 KS) skup izbor (početna cena od 18.300 evra). Vratimo se na početak teksta i „skockanu ponudu“ koja u „korolinom“ slučaju znači kombinaciju 1,6-litarskog „valvematik“ benzinca sa 132 KS i paketa opreme „stajl“ (cena 15.790 evra).
Atmosferski četvorocilindrični agregat radi mirno prilikom pokretanja i odmah na startu stavlja do znanja da nema sportske ambicije. U gradskoj vožnji maksimalni obrtni momenat od 160 Nm (pri 4.400 o/min.) je sasvim dovoljan, ali na otvorenom putu, sa petoro putnika, Tojotin motor gubi dah. Srećom, kod nas je brzina na auto-putu ograničena na 120 kilometara na sat tako da benzinska „korola“ ne mora da se muči već u šestom stepenu prenosa lagano krstari i troši oko šest litara. Međutim, u svakodnevnim uslovima stani-kreni gradske vožnje, stvari su malo drugačije - putni računar pokazuje 9,0 litara na 100 pređenih kilometara.
Ogibljenje je dizajnirano da apsorbuje udarce od rupa i neravnina na putu, što je i karakteristično za porodične modele. Ipak, Tojota je sa „korolom“ otišla korak dalje - prijanjanje je besprekorno čak i na krivudavim deonicama. Uvek ćete imati dobar kontakt sa putem i praktično da ne postoji razlika u ponašanju između „korole“ i kompaktnijeg „aurisa“. Upravljač, međutim, i dalje ne pruža adekvatne povratne informacije ali je, s druge strane, jednostavan za rukovanje u gradskim uslovima.
Tehnički podaci:
Toyota Corolla 1.6 Valvematic Sol | |
---|---|
Motor | 4-cilindrični, benzinac |
Zapremina | 1.598 kubika |
Snaga | 132 KS pri 6.400 o/min |
Obrtni momenat | 160 Nm pri 4.400 o/min |
Menjač | 6-stepeni, manuelni |
Pogon | na prednjim točkovima |
Dimenzije | 4.620/1.775/1.465 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2.700mm |
Prtljažnik | 452 litara |
Rezervoar | 51 litar |
Ubrzanje | 10.0 sek. |
Maksimalna brzina | 200km/h |
Prosečna potrošnja | 7.4 litara |
Cena | 19.600 evra |
Paket opreme “stajl”
Standardna oprema: Sedam vazdušnih jastuka, automatski klima-uređaj sa dve zone, ekran u boji osetljiv na dodir (dijagonala 6,1 inča) i kamera za vožnju unazad, blutut, multifunkcionalni upravljač, kožni upravljač i ručica menjača, LED dnevna svetla, prednja svetla za maglu, aluminijumski točkovi od 16 inča, tempomat, sistem elektronske kontrole stabilnosti, AUX i USB ulaz, radio CD/MP3 uređaj, naslon zadnje klupe deljiv u odnosu 60:40…
Dodatna oprema: Metalik boja 500 evra, bisernobela boja 750 evra i “multidrajv S” menjač 1.600 evra.
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Četvrtak, 08. 10. 2015. 14:45h
Četvrtak, 08. 10. 2015. 12:06h
Četvrtak, 08. 10. 2015. 11:59h
Četvrtak, 08. 10. 2015. 08:34h
Četvrtak, 08. 10. 2015. 03:26h