Zakon velikih brojeva: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Ako se automobil za gotovo pola veka i kroz 11 generacija proda u više od 40 miliona primeraka, onda se svakako ne radi o zabludi globalnih razmera. Ovo je životna priča „tojote korole“ koja je maksimalno iskoristila zakon velikih brojeva za ostanak u vrhu.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Aktuelna “tojota korola” se prodaje od 2013. godine

Uvođenjem „aurisa“ u gamu, „korola“ je spala na jednu verziju karoserije - sedan sa četvora vrata. Svesni smo da limuzine C segmenta u Srbiji nisu tražena roba, ali Tojota je skockala ponudu koja može da bude veoma interesantna.


 

Dimenzije: Dužina 4,62 metra, širina 1,775 metara, širina 1,465 metara, međuosovinsko rastojanje 2,7 metara

„Korola“ vizuelno zadovoljava moderne estetske trendove, odnosno izgleda sveže. To je sasvim dovoljno za prostrani porodični automobil koji kupce privlači povoljnom cenom i bogatom opremom. Razum pre emocija, u svakom slučaju.

Jednostavan i praktičan kokpit, sa ergonomski postavljenim instrumentima i prekidačima. Sedišta su komforna, dok korišćena plastika nije vrhunskog kvaliteta ali je otporna na grebanje i lako se održava. Ekran osetljiv na dodir dijagonale 6,1 inča je deo standardne opreme od paketa “stajl”


 

Šestostepeni manuelni menjač je dužeg ali preciznog hoda. “Korola” je zadržala klasičnu mehaničku ručnu parking kočnicu

Enterijer „korole“ je takođe kombinacija jednostavnosti i praktičnosti. Siguran sam da biste na prvi pogled promenili dosta toga, ali potrebno je da provedete više

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

vremena u kabini i da razumete Tojotinu filozofiju. Istraživanja pokazuju da vozači „korole“ ne spadaju u grupu zahtevnijih, već da insistiraju na vrhunskoj ergonomiji, odnosno da traže da svaki prekidač bude na svom (prirodnom) mestu, da upravljač nije pretrpan tasterima i da uputstvo za multimedijalni sistem nije otkucano na 200 strana. Traženo i dobijeno.

 

Plastika u kabini nije lepa na oko, ali je izdržljiva, otporna na grebanje i lako se održava. Svaki roditelj će razumeti o čemu pišemo. Prednja sedišta su komforna, dok pozadi, zahvaljujući ravnom podu, komotno mogu da se smeste tri odrasle osobe, sa dovoljno prostora za kolena i glave. Jedino bi sedeća površina na zadnjoj klupi mogla da bude za nijansu veća jer se dešava da se putnici „klizaju“ pri kočenju ili oštrijem ulasku u krivine.

Zapremina prtljažnika je 452 litra, ali je otvor uzak i zahteva manevrisanje prilikom “pakovanja”

Prtljažnik je dubok, pravilnih linija i zapremine 452 litra, što je znatno više od „aurisa“ sa 360 litara. Međutim, uzak otvor zahteva da pazite šta prvo (najdublje) stavljate u prtljažnik, za razliku od hečbek modela. Znači, izbor između zapremine i praktičnosti?

Atmosferski četvorocilindrični benzinac razvija 132 KS i 160 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Potrošnja na otvorenom putu iznosi šest litara, dok “korola 1.6 valvematik” u gradu troši oko devet litara

Više puta smo se uverili da je 1,33-litarski benzinac (99 KS) slab za „korolu“, dok je 1.4 D-4D (90 KS) skup izbor (početna cena od 18.300 evra). Vratimo se na početak teksta i „skockanu ponudu“ koja u „korolinom“ slučaju znači kombinaciju 1,6-litarskog „valvematik“ benzinca sa 132 KS i paketa opreme „stajl“ (cena 15.790 evra).

 

Atmosferski četvorocilindrični agregat radi mirno prilikom pokretanja i odmah na startu stavlja do znanja da nema sportske ambicije. U gradskoj vožnji maksimalni obrtni momenat od 160 Nm (pri 4.400 o/min.) je sasvim dovoljan, ali na otvorenom putu, sa petoro putnika, Tojotin motor gubi dah. Srećom, kod nas je brzina na auto-putu ograničena na 120 kilometara na sat tako da benzinska „korola“ ne mora da se muči već u šestom stepenu prenosa lagano krstari i troši oko šest litara. Međutim, u svakodnevnim uslovima stani-kreni gradske vožnje, stvari su malo drugačije - putni računar pokazuje 9,0 litara na 100 pređenih kilometara.


 

“Korola” je na Euro NCAP testu bezbednosti (2013. godine) dobila maksimalnih pet zvezdica. Takođe, Tojotin sedan ima veoma dobar rezultat za zaštitu odraslih putnika (94 odsto) i dece (82 odsto)

Ogibljenje je dizajnirano da apsorbuje udarce od rupa i neravnina na putu, što je i karakteristično za porodične modele. Ipak, Tojota je sa „korolom“ otišla korak dalje - prijanjanje je besprekorno čak i na krivudavim deonicama. Uvek ćete imati dobar kontakt sa putem i praktično da ne postoji razlika u ponašanju između „korole“ i kompaktnijeg „aurisa“. Upravljač, međutim, i dalje ne pruža adekvatne povratne informacije ali je, s druge strane, jednostavan za rukovanje u gradskim uslovima.

 

Tehnički podaci:

 

 Toyota Corolla 1.6 Valvematic Sol  
 Motor  4-cilindrični, benzinac
 Zapremina  1.598 kubika
Snaga 132 KS pri 6.400 o/min
Obrtni momenat 160 Nm pri 4.400 o/min
Menjač 6-stepeni, manuelni
Pogon na prednjim točkovima
Dimenzije 4.620/1.775/1.465 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.700mm
Prtljažnik 452 litara
Rezervoar 51 litar
Ubrzanje 10.0 sek.
Maksimalna brzina 200km/h
Prosečna potrošnja 7.4 litara
Cena 19.600 evra

 

 

Paket opreme “stajl”

 

Standardna oprema: Sedam vazdušnih jastuka, automatski klima-uređaj sa dve zone, ekran u boji osetljiv na dodir (dijagonala 6,1 inča) i kamera za vožnju unazad, blutut, multifunkcionalni upravljač, kožni upravljač i ručica menjača, LED dnevna svetla, prednja svetla za maglu, aluminijumski točkovi od 16 inča, tempomat, sistem elektronske kontrole stabilnosti, AUX i USB ulaz, radio CD/MP3 uređaj, naslon zadnje klupe deljiv u odnosu 60:40…
Dodatna oprema: Metalik boja 500 evra, bisernobela boja 750 evra i “multidrajv S” menjač 1.600 evra.

Povezane teme: Tojota Korola, Test, Auto Bild

Poslednji komentari

ali
Četvrtak, 08. 10. 2015. 14:45h
neregistrovan korisnik
probaj da voziš tojotu pa će ti biti jasno šta je hteo da kaže
The-Joe
Četvrtak, 08. 10. 2015. 12:06h
neregistrovan korisnik
U pravu si. Bila je to misija koja je trajala mesecima, sa puno automobila u opticaju. :) Krenu sam od jeftinijih, pokušavajući da se vodim samo glavom, ali je na kraju srce (čitaj žena) prevagnulo (ipak nije ni glava skroz izostavljena). :)
The-Joe
Četvrtak, 08. 10. 2015. 11:59h
neregistrovan korisnik
Slažem se, konforniji je RAV, ali kao što sam napisao, Mazda mi se više svidela.
BORA
Četvrtak, 08. 10. 2015. 08:34h
neregistrovan korisnik
KOROLA JE PRVA LIGA .KUPITE NOV PA SE UVERITE UMESTO STO VOZITE 10 GODINA STARE LESEVE .
Mmf
Četvrtak, 08. 10. 2015. 03:26h
neregistrovan korisnik
Odličan auto, po dizajnu me podseća na ladu vestu, zna li neko o ovome automobilu sta, izgleda mi super,,a i jeftin je
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»