Novi "pežo 308 SW" - Karavan bez mane
Kompaktni karavani su sve traženija roba na većim evropskim tržištima, ali u Srbiji su i dalje u drugom planu. Jedan od glavnih razloga za neuspeh je veća cena u odnosu na verzije sa petora vrata mada se, iskreno, prodavci i ne trude da pronađu kupce.
Nedavno smo imali prilike da testiramo karavanske verzije "folksvagen golfa" i "honde sivik", a poslednji u grupi noviteta koji će se ponuditi našim vozačima je novi "pežo 308 SW".
Francuzi su se potrudili da karavan dizajnom ne zaostaje za popularnijom hečbek
Prodajete polovni automobil? |
verzijom, od koje je "pežo 308 SW" duži čak 33 centimetara. Zanimljivo je da je razvojni tim karavan verziji produžio i međuosovinsko odstojanje i to za 11 centimetara što je zaista retkost, a na ovaj način „308 SW“ bi putnicima na zadnjoj klupi trebao da ponudi više mesta za noge u odnosu na hečbek.
Ostatak od 22 cm otišao je na zadnji prepust čime je povećan prtljažnik koji u
Tehnički podaci Pežo 308 SW 130 e-THP
|
ovom karavanu iznosi 610 litara plus 54 litra u ostavi ispod poda prtljažnika. Zadnja sedišta se, naravno, mogu preklopiti i to polugom u prtljažnom prostoru ili iz kabine čime se dobija (skoro) ravan pod i tovarni prostor od čitavih 1.660 litara. Poređenja radi „folksvagen golf varijant“ nudi 1.620, a „ford fokus karavan“ tek 1.516 litara.
Osim na puki kapacitet u "Pežou" su mislili i na praktične i lepe detalje tako da se u prtljažniku nalaze četiri pomične kuke za fiksiranje tereta. Roletna koja pokriva teret postavlja se glatko i lagano, a po potrebi se može ukloniti i postaviti u poseban otvor ispod poda prtljažnika.
Enterijer je identičan običnoj „tristaosmici“ – jednostavan i sa malim brojem tastera, a većini komandi pristupa se pomoću centralno postavljenog ekrana od 9,7 inča osetljivog na dodir. Čista centralna konzola i mali broj tastera ostavljaju prijatan utisak, međutim ekran na komande povremeno odgovara sa zadrškom pa u nekim rutinskim i čestim situacijama, kao što je promena temperature klima-uređaja, ume da nervira.
Tu je još jedan novitet, predstavljen uz karavan varijantu. Reč je o 1,2 litarski
Pogledajte ponudu "pežoovih" polovnjaka na sajtu Mojauto.rs |
turbo-benzinac sa tri cilindra, direktnim ubrizgvanjem goriva i 120 konjskih snaga. Prijatno nas je iznenadio snagom i visokim obrtnim momentom, a već pri nižim obrtajima (230 Nm pri 1.750 o/min) veselo se vrti i bez problema se nosi sa 4,5 metara dugom „tristaosmicom“. Do „stotke“ mu treba 12,1 sekundi, a vozača sve vreme prati tipičan, ali ne i neprijatan, zvuk trocilindraša.
Za nešto bolje performanse i drugačiju zvuk tu je sport taster. Pritiskom na njega poboljšava se odziv na pritisak pedale gasa, upravljač postaje teži i precizniji, a motor uverljiviji i glasniji.
Cena "pežoa 308 SW" za Srbiju još nije formirana, dok na većini evropskih tržišta automobil startuje od 19.250 evra.
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Petak, 23. 05. 2014. 00:11h
Petak, 23. 05. 2014. 00:09h
Četvrtak, 22. 05. 2014. 14:50h
Četvrtak, 22. 05. 2014. 13:33h
Četvrtak, 22. 05. 2014. 13:18h