"Mitbastersi" uporedili efikasnost kružnog toka i raskrsnice bez semafora

"Mitbastersi" uporedili efikasnost kružnog toka i raskrsnice bez semafora

Kružni tok za isto vreme propustio više automobila U SAD se ukrštanje dva puta i dalje reguliše na stari dobri način – ili putem semafora, kada su u pitanju urbani putevi,... »

Poštovani čitaoci, ostavljanje komentara na vesti starije od 5 dana nije moguće.

Prijavi komentar

SG
Sreda, 09. 10. 2013. 10:48h
neregistrovan korisnik
Nije samo efikasnost u pitanju, već i bezbednost!
Preporuka:
241
2
Odgovori

Prijavi komentar

Lale
Sreda, 09. 10. 2013. 14:45h
neregistrovan korisnik
@SG : To treba reci ovim nasima za Autokomandu. Ono je sve samo ne kruzni tok.
Preporuka:
216
0
Odgovori

Prijavi komentar

Milos
Sreda, 09. 10. 2013. 23:12h
neregistrovan korisnik
@Lale : ...treba praviti razliku između kružnih raskrsnica (na kojima se podrazumeva kružni tok saobraćaja) i raskrsnica sa kružnim tokom saobraćaja koje de facto i de jure nisu kružne prema svim karakteristikama. Autokomanda je ovo drugo...
Preporuka:
25
1
Odgovori

Prijavi komentar

Kakva-je
Petak, 11. 10. 2013. 01:50h
neregistrovan korisnik
@Milos : razlika izmedju raskrsnice na kojoj se podrazumeva kruzni tok i raskrsnice sa kruznim tokom saobracaja?
Preporuka:
8
0
Odgovori

Prijavi komentar

veverica
Sreda, 09. 10. 2013. 10:51h
neregistrovan korisnik
ajde nek dodju na Slaviju pa nek to dokazu...
Preporuka:
147
35
Odgovori

Prijavi komentar

urke
Sreda, 09. 10. 2013. 15:52h
neregistrovan korisnik
@veverica : Pa zamisli Slaviju kao klasicnu raskrsnicu, mada to i nije moguce posto se spajaju vise od 4 ulice na Slaviji. Ali zamisli samo da tamo stoje semafori npr...pa to bi bio haos kolike bi bile guzve u okolnim ulicama.
Preporuka:
124
1
Odgovori

Prijavi komentar

dr
Sreda, 09. 10. 2013. 21:21h
neregistrovan korisnik
@veverica : Slavija ima drugi problem. Raskrsnica je siroka, kruzni tok velikog precnika i gotovo svi vozaci voze nepostujuci kruzni tok, vec se zalete i iseku raksrsnicu koliko god je moguce. Samo ih spomenik sprecava da idu potpuno pravolinijski. Rezultat je smanjena protocnost i bezbednost. Svojevremeno je bar horizontalna signalizacija ukazivala vozacima kojom putanjom treba da se krecu, ali je ona danas jedva vidljiva. Uveren sam da bi i po protocnost i po bezbednost korisno bilo fizicki odvojiti deo sa sinama (npr. ivicnjak), a vozilima ostaviti spoljni prsten.
Preporuka:
38
1
Odgovori

Prijavi komentar

Mare
Sreda, 09. 10. 2013. 11:09h
neregistrovan korisnik
Kruzni tok bez signalizacije je sjajno resenje ali samo kad su vozaci disciplinovani.
Preporuka:
282
0
Odgovori

Prijavi komentar

Rukfas
Sreda, 09. 10. 2013. 15:45h
neregistrovan korisnik
@Mare : Apsolutno se slazem, to je za Nemacku, Austriju, Holandiju, Belgiju, Francusku itd. Za Srbiju nije
Preporuka:
38
82
Odgovori

Prijavi komentar

H
Četvrtak, 10. 10. 2013. 10:39h
neregistrovan korisnik
@Rukfas : Doooooooooosadni ste vise sa tom parolom. Lecite komplekse negde druge.
Preporuka:
46
13
Odgovori

Prijavi komentar

Sasa-Kocic
Petak, 11. 10. 2013. 07:37h
neregistrovan korisnik
@Rukfas : Ja sam projektovao vecinu kruznih raskrsnica u Nisu i pokazale su se efikasnijim od bilo kog semafora ili klasicne raskrsnice. Tacno da je bilo nekih situacija kad se ljudi nisu snalazili, ali to je veoma kratkotrajno. Slaviju, pa cak i onaj kruzni tok na Novom Beogradu ne treba uzimati kao primer jer to i nisu Kruzne Raskrsnice, jer nesignalisana kruzna raskrsnica moze da ima najvise dve trake u kruznom toku, a Slavija ima 5, pa i vise. Kruzni tok na Novom Beogradu ima tri trake i trebalo bi biti semaforizovan. Slavija je vec zahtevnija, ali bi mogla da se pretvori u Klasicnu kruznu raskrsnicu sa dve trake, i velikim precnikom ostrva, ili cak i u tzv. magic roundabout koji su englezi formirali na nekoliko mesta slicnih slaviji.
Preporuka:
21
2
Odgovori

Prijavi komentar

super
Petak, 11. 10. 2013. 18:04h
neregistrovan korisnik
@Sasa-Kocic : e alal ti ćufte ! I neka si ih projektovao. Samo teraj svoj stil i ne obaziri se šta ti drugi govore.
Preporuka:
9
1
Odgovori

Prijavi komentar

dr
Petak, 11. 10. 2013. 18:26h
neregistrovan korisnik
@Sasa-Kocic : Upravo je u tome problem na Slaviji. Zasto se ne pokrene akcija da se poveca precnik ostrva? To je bar lako uraditi, a sine mogu da ostanu unutar njega.
Preporuka:
9
3
Odgovori

Prijavi komentar

minja
Petak, 11. 10. 2013. 19:31h
neregistrovan korisnik
@Sasa-Kocic : Gospodine ocigledno nikada niste bili u Parizu pa videli kako se vozi kod Triumfalne kapije,Konkorda i mnogo drugih vecih raskrsnica nego sto su Slavija ili Novi Beograd.Problem kod nas je samo nepoznavanje i nekultura vozaca
Preporuka:
7
8
Odgovori

Prijavi komentar

Sasa-Kocic
Petak, 11. 10. 2013. 20:32h
neregistrovan korisnik
@minja : Naprotiv. U Parizu sam bio pre dva meseca. Kod trijumfalne kapije recimo nemate sinski saobracaj. I takodje to nije kruzna raskrsnica vec trg. Zatim precnik ostrva je na trgu kod trijumfalne kapije oko 90 metara, a na Slaviji 45 metara. Naravno i sve ose ulica koje se ulivaju na trg kod trijumfalne se seku u samom centru trga, Kod Slavije ulice tangiraju krug. Itd, itd. Ne treba sve gurati pod problem vozaci nam ne postuju propise, jer onda tesko da mozemo doci do resenja, jer bi trebalo da nekoliko miliona vozaca re-edukujemo a to je realno tesko izvodljivo. Projektant treba da uzme u obzir ponasanje vozaca i da radi sa tim sto ima, kako bi postigao najbolji efekat. Ja recimo nisam uzeo u obzir da privremena resenja u Srbiji ostaju trajno, pa je zato kruzna raskrsnica Dimitrija Tucovica i Petra Arandjelovica u Nisu relativno losije resenje od onog kakvo bi trebalo da bude.
Preporuka:
15
1
Odgovori

Prijavi komentar

Vlada
Nedelja, 13. 10. 2013. 01:36h
neregistrovan korisnik
@Sasa-Kocic : A kakav kruzni je (bi) trebalo da bude na tom mestu?
Preporuka:
3
1
Odgovori

Prijavi komentar

Pepe-Mason
Sreda, 09. 10. 2013. 11:19h
neregistrovan korisnik
Па о томе трубим већ годинама! Звао сам и некакве службе, молио, причао приче о количини протока, о уштедама на семафорима, о уштеди на гориву, џаба! Увек исти одговор: "Господине, та раскрница је регулисана и тренутно није у разматрању...". А нарочито ме нервира кад негде морам да станем на црвено, упекла звезда, а са "зеленог" правца нигде никог...
Preporuka:
197
3
Odgovori

Prijavi komentar

Lola-
Sreda, 09. 10. 2013. 11:26h
neregistrovan korisnik
Svaki kruzni tok u SAD ce da proizvede mrtve svakog dana i svakog sata. Ko je bio u Americi, video sta oni voze i kako, zna o cemu pricam.
Preporuka:
105
32
Odgovori

Prijavi komentar

Bio-sam
Četvrtak, 10. 10. 2013. 00:51h
neregistrovan korisnik
@Lola- : i video i ucinili su mi se daleko kulturniji nego vozaci u Srbiji, narocito u onim ogromnim dzipovima. Dva razlicita sveta.
Preporuka:
35
0
Odgovori

Prijavi komentar

nije-tacno
Četvrtak, 10. 10. 2013. 01:26h
neregistrovan korisnik
@Lola- : imam kruzni tok u blizini kroz koji svakodnevno prolazim. jos nisam cuo ni video udes evo vec 20 godina. disciplina je broj 1 ostalo je zanemarljivo.
Preporuka:
41
0
Odgovori

Prijavi komentar

hmmmmm
Četvrtak, 10. 10. 2013. 01:57h
neregistrovan korisnik
@Lola- : ajde reci nam sta to voze i kako voze? ne lupetaj bez veze. 10 puta su disciplinovaniji od srbije to ti garantujem.
Preporuka:
25
4
Odgovori

Prijavi komentar

USA
Četvrtak, 10. 10. 2013. 10:13h
neregistrovan korisnik
@Lola- : Ko bi rekao da je resenje tako jednostavno...Dakle onda vise kruznih tokova...:)
Preporuka:
15
0
Odgovori

Prijavi komentar

ko-je-gluplji
Četvrtak, 10. 10. 2013. 19:02h
neregistrovan korisnik
@Lola- : Taj više gine. Nije problem u volanu nego u glavi.
Preporuka:
2
0
Odgovori

Prijavi komentar

K
Sreda, 09. 10. 2013. 12:00h
neregistrovan korisnik
Poslednja rečenica je najveća istina :)
Preporuka:
84
1
Odgovori

Prijavi komentar

hm
Sreda, 09. 10. 2013. 12:03h
neregistrovan korisnik
Ja kada ujutro krenem i vidim ogromnu guzvu na adi. Znam da policajac regulise saobracaj. To je smesno.
Preporuka:
183
1
Odgovori

Prijavi komentar

Tjure
Sreda, 09. 10. 2013. 12:20h
neregistrovan korisnik
Potpuno pogrešan pristup eksperimentu a samim tim i zaključak istog. Protočnost raskrsnice (kao i kriva prohodnosti) nije jedini kriterijum pri odabiru idejnog rešenja. Zatim, nije rečeno da li se radi o gradskim ili saobraćajnicama izvan naselja. Nije pomenuto kojeg ranga su putevi koji se ukrštaju u nivou odnosno koji im je međusobni odnos u kategorizaciji. Možda i na prvom mestu, često i urbanistički uslovi u vidu odstupanja širine postojećeg od planiranog koridora puta uslovljavaju usvajanje jednog od rešenja koje nije bilo prvobitno u planu kada se iz objektivnih razloga ne može pristupiti eksproprijaciji odnosno proširenju koridora. Najzad, apsurdno je porediti četvorokraku raskrsnicu sa kružnom koja ima samo četiri ulivno/izlivne trake.
Preporuka:
28
154
Odgovori

Prijavi komentar

zanimljivo
Sreda, 09. 10. 2013. 14:43h
neregistrovan korisnik
@Tjure : Hmmm, vidim usta kako se otvaraju ali zvuka nigde...
Preporuka:
143
7
Odgovori

Prijavi komentar

Djura
Sreda, 09. 10. 2013. 16:09h
neregistrovan korisnik
@zanimljivo : Vreme je da kupis slusni aparat.
Preporuka:
8
65
Odgovori

Prijavi komentar

Niko
Sreda, 09. 10. 2013. 14:48h
neregistrovan korisnik
@Tjure : Nemam zivaca da ti crtam ovde, ali samo cu kratko reci; NIsi u pravu. Ili po naski: Lupas!
Preporuka:
134
10
Odgovori

Prijavi komentar

marko
Četvrtak, 10. 10. 2013. 09:10h
neregistrovan korisnik
@Niko : Potpuno je u pravu, i ne lupa? Sta te je zbunilo, velike nepoznate reci? Pa onda sedi cuti i pokrij se usima, mozda nadjes i te zivce sto si "izgubio".
Preporuka:
4
30
Odgovori

Prijavi komentar

lev
Četvrtak, 10. 10. 2013. 08:15h
neregistrovan korisnik
@Tjure : Au brate... priznajem da mi nikada nece biti jasno kako to neko ume da upotrebi toliko smislenih termina i od njih uspe da napravi besmislenu recenicu!
Preporuka:
40
2
Odgovori

Prijavi komentar

darkside
Četvrtak, 10. 10. 2013. 11:02h
neregistrovan korisnik
@Tjure : Zbog takvih "eksperata" kao ti nam je ovako kako nam je. Molim te samo jednu stvar: nemoj više nikad da progovoriš.
Preporuka:
32
1
Odgovori

Prijavi komentar

1234
Četvrtak, 10. 10. 2013. 19:08h
neregistrovan korisnik
@Tjure : evo ti primjer jedne te iste raskrsnice kada ima i kada nema kružni tok. dok sam išla u srednju školu moj autobus je prolazio kroz jednu raskrsnicu. tri crvena svijetla prestoji dok dođe na red. često bi na toj raskrsnici stajali i po 6-7 minuta (a vožnja bi po planu trebala da traje 20 minuta). danas ta ista raskrsnica ima kružni tok, i danas tom istom raskrsnicom prolazim kada idem na faks, i to istim autobusom. ako se zadrži 20 sekundi na toj raskrsnici, puno je.
Preporuka:
22
0
Odgovori

Prijavi komentar

Arminius
Četvrtak, 10. 10. 2013. 20:53h
neregistrovan korisnik
@Tjure : Slika i prilika deformisanog recnika koji se koristi na visokim skolama u Srbiji. Verujem da profesori saobracajnog fakulteta vole ovakva ucena izlaganja. Problem je sto se ispod mase izraza krije plitka sustina.
Preporuka:
10
2
Odgovori

Prijavi komentar

Washington
Sreda, 09. 10. 2013. 13:10h
neregistrovan korisnik
Sto se vozaca tice, kruzni tok je super, ALI ako si pesac onda je semafor prava stvar. Ljudi jurcaju kroz kruzni tok nenormalno, i ne razmisljaju o kocenju a sa druge strane pesak prelazi.
Preporuka:
97
15
Odgovori

Prijavi komentar

zmau
Sreda, 09. 10. 2013. 14:13h
neregistrovan korisnik
Imam utisak da nisu uzeli u obzir različite kategorije vozila, nego - onako po američki - samo automobile. Kada bi malo izeksperimentisali i sa autobusima, motociklima i biciklima, verovatno bi dobili zanimljivije rezultate, i znatno veću propusnu moć raskrsnice.
Preporuka:
23
80
Odgovori

Prijavi komentar

urke
Sreda, 09. 10. 2013. 15:56h
neregistrovan korisnik
@zmau : Ne shvatas poentu. Kroz raskrsnicu moze da prodje samo jedan automobil dok ostali cekaju, a kod kurznog toka moze istovremeno da prolazi vise automobila sto je i razlog vece protocnosti.
Preporuka:
84
2
Odgovori

Prijavi komentar

Pivo
Sreda, 09. 10. 2013. 23:13h
neregistrovan korisnik
@urke : Slazem se sa tobom,iso u Svetsku poceli sa novi krusning tok sa dve lente dessa opste ne ulazi u tok jedino leva koja kosa krusni tok sta znaci da desna lenta opste ne staje i nemora otstupiti prvenstva To je puno bezbedan i saobracaj opste ne staje Ove su najnoviji krusni tok.
Preporuka:
5
6
Odgovori

Prijavi komentar

hehehe
Četvrtak, 10. 10. 2013. 01:54h
neregistrovan korisnik
@urke : izgleda da ti nisi razumeo. covek prica o vrstama vozila u kruznom toku. ubaci u kombinaciju autobus i kamion pa da vidimo koliko ce auta da prodju. da nespominjemo bicikliste a kamo li pesake. nisu bas ameri tako ludi kao sto se misli.
Preporuka:
1
15
Odgovori

Prijavi komentar

realno
Sreda, 09. 10. 2013. 14:28h
neregistrovan korisnik
i mene nerviraju policajci na raskrsnicama ali ma koliko oni usporavali saobraćaj toliko i doprinose sigurnosti, a između brzine i sigurnosti prednost dajem sigurnosti.
Preporuka:
86
3
Odgovori

Prijavi komentar

tomo
Sreda, 09. 10. 2013. 15:13h
neregistrovan korisnik
Na sjeverno Americkom kontinentu sve ulice i ceste osim one glavne koja prolazi kroz grad(mogu biti dvije glavne,sjever jug i istok zapad) su iste vaznosti,dakle saobracaj funkcionise tako sto se raskrsnicom prolazi po redu,ko prvi stigne na istu ( nema prvenstva desne strane ).Mozete zamisliti sta se desava kada neko ne postuje prednost prvoga !
Preporuka:
66
3
Odgovori

Prijavi komentar

Smrda
Sreda, 09. 10. 2013. 16:45h
neregistrovan korisnik
@tomo : Nisu sve iste vaznosti, a tamo gde jesu postoji "4-way stop" koji propusta po redosledu. Medjutim, ako dodju istovremeno, onda vazi prvenstvo sa desne strane, za koji vecina i ne zna, pa ni ti, nego samo stoje i cekaju da drugi prvi krene. U Srbiji bi taj sistem dovodio do obracuna.
Preporuka:
74
2
Odgovori

Prijavi komentar

tacno-tako
Četvrtak, 10. 10. 2013. 02:04h
neregistrovan korisnik
@Smrda : jos da dodam da je dozvoljeno skretanje desno na crvenom svetlu ( osim u NYC i ako nije naznaceno) posle zaustavljanja. doduse obojica ste u pravu ;)
Preporuka:
4
1
Odgovori

Prijavi komentar

U-Srbiji-je-takodje
Petak, 11. 10. 2013. 02:01h
neregistrovan korisnik
@tacno-tako : dozvoljeno skretanje desno na crvenom svetlu. Ako se ne varam oznacava ga zelena strelica sa desne strane zelenog svetla. Zove se uslovno jer mozes da prodjes ali tek posto propustis vozila koja nailaze. Teoretski ko ne zeli da prodje moze da ceka zeleno svetlo za sva vozila iz njegovog smera da bi skrenuo desno, ako ga ne pojedu ovi iza.
Preporuka:
3
5
Odgovori

Prijavi komentar

urke
Sreda, 09. 10. 2013. 15:54h
neregistrovan korisnik
Pa onda sagradis lepo podzemni prolaz i resis problem :) Taman ima i vise posla za gradjevince...
Preporuka:
33
1
Odgovori

Prijavi komentar

Mita
Sreda, 09. 10. 2013. 17:41h
neregistrovan korisnik
Ne bi bilo loše samo u članku objasniti da 4 way stop nije "klasnična raskrsnica" u Evropi.
Preporuka:
50
0
Odgovori

Prijavi komentar

Stefko
Sreda, 09. 10. 2013. 20:14h
neregistrovan korisnik
Кружни токови су сјајна ствар где људи знају како се у њима вози. Код нас при излажењу из кружног тока једна правила важе у пракси, а друга званично. У пракси већина (укључујући и мене) излазе по правилу леве стране, тј. онај ко је најближе центру има предност приликом излажења и не пропушта ове који му долазе с десна. А званично у КТ важи правило десне стране, као и у свакој другој раскрсници (што сам недавно сазнао). Тако да....
Preporuka:
2
7
Odgovori

Prijavi komentar

Dr-Kadzija
Sreda, 09. 10. 2013. 22:04h
neregistrovan korisnik
Masturbasteri su carevi
Preporuka:
1
10
Odgovori

Prijavi komentar

45ti
Sreda, 09. 10. 2013. 22:38h
neregistrovan korisnik
Kod nas u 45-om bloku su napravili kružni tok umesto obične raskrsnice na kojoj je večito bilo gužve i gle čuda, sada više nema zastoja i kolona. Ne znam dali je to dobar sistem, procenite sami.
Preporuka:
19
1
Odgovori

Prijavi komentar

kinez
Sreda, 09. 10. 2013. 23:16h
neregistrovan korisnik
glupi su amerikanci za kruzni tok,izlupali bi se samo tako
Preporuka:
9
4
Odgovori

Prijavi komentar

Muka-mi-je-od-svega
Četvrtak, 10. 10. 2013. 00:59h
neregistrovan korisnik
Zadnja rečenica me je oduševila. :D
Preporuka:
3
0
Odgovori

Prijavi komentar

profi
Četvrtak, 10. 10. 2013. 02:30h
neregistrovan korisnik
Strasno je da ni ovi Ameri a ni vecina u Srbiji ne zna da pri izlasku iz kruznog toka po pravilu se daje zmigavac- da bi onaj koji ceka da udje mogao da udje ukoliko neko ispred njega izlazi
Preporuka:
19
0
Odgovori

Prijavi komentar

buster
Četvrtak, 10. 10. 2013. 06:28h
neregistrovan korisnik
Cinjenica da Ameri mnooogo zaostaju za Evropom,pa i po pameti.
Preporuka:
4
5
Odgovori

Prijavi komentar

Z
Četvrtak, 10. 10. 2013. 08:25h
neregistrovan korisnik
Pa mi iz Mitrovice smo stvarno napredni, kod nas je na svakom drugom ukrstanju krunzni tok.
Preporuka:
5
0
Odgovori

Prijavi komentar

marko
Četvrtak, 10. 10. 2013. 09:04h
neregistrovan korisnik
""mitbasteri"" po obicaju promasuju poentu i porede babe i zabe... Kruzni tok je uveden PRVENSTVENO kao najbolje idejno resenje za raskrsnice koje imaju VISE od 4 pristupnice (poznatiji lokalni primer: Slavija). Protok "vozila u minutu" jeste veci kroz kruzni tok jer teoretski nema stajanja, barem ne onoliko koliko ima sa svetlosnom signalizacijom, ali kada se u jednacinu dodaju pristupnice sa vise traka i vise traka u samom kruznom toku onda nastaju problemi narocito ako vozaci ne poznaju pravila ili jednostavno ne postuju jedni druge, opet lokalni primer: Slavija.
Preporuka:
8
10
Odgovori

Prijavi komentar

Idijanac-iz-Paracinan
Četvrtak, 10. 10. 2013. 12:17h
neregistrovan korisnik
Zasto stop na sve cetiri strane, to je unosenje zabune i samim time favorizovanje odredjenog modela !!!
Preporuka:
4
10
Odgovori

Prijavi komentar

Vladimir
Petak, 11. 10. 2013. 09:49h
neregistrovan korisnik
@Idijanac-iz-Paracinan : Stop na sve cetiri strane znaci da ko god da dodje na raskrsnicu STANE, jer stop u USA znaci to sto pise, bez izuzetaka. Nakon zaustavljanja, ukoliko neko vec nije krenuo pre vas (nakon sto se prethodno zaustavio) vi mozete krenuti. Ovo konkretno znaci da u slucaju da na sve cetiri strane ima automobila, 2 automobila iz iste ulice ne mogu ici jedan za drugim. Naravno na ovakvoj raskrsnici, postovanje prava drugih vozaca je esencijalno, odnosno podrazumeva se kultura voznje, pa ovaj sistem sam po sebi nije primenjiv u Srbiji. Kultura voznje se obezbedjuje kroz edukaciju, a ukoliko i to ne uspe, vrlo jednostavno i efikasno kroz kaznenu politiku. Probajte recimo da u USA, u recimo 2 ujutro u najzabacenijem delu grada, u najmanje prometnoj ulici, ne stanete na STOP znak, a da vas policija gleda, sta mislite hoce li vam oprostiti... nece.
Preporuka:
12
1
Odgovori

Prijavi komentar

Istina
Četvrtak, 10. 10. 2013. 17:28h
neregistrovan korisnik
Nish, grad kruznih tokova-imamo odlicno iskustvo.
Preporuka:
13
0
Odgovori

Prijavi komentar

Nislije-voze-sporo
Petak, 11. 10. 2013. 04:00h
neregistrovan korisnik
@Istina : Ali su pravila kružnog toka ostala misterija za većinu Nišlija. A ima i "genijalaca" koji stanu kada se zbune u sred'kruga...ili se iz leve trake kružnog uključe u desnu traku puta, i sve to brzinom od 15 na sat.
Preporuka:
6
0
Odgovori

Prijavi komentar

vozac
Nedelja, 13. 10. 2013. 01:34h
neregistrovan korisnik
Kod nas vozaci ne znaju da voze kroz kruzni tok. Generalno, nasi vozaci ne znaju da prate trake, cak i kad su vidno iscrtane linije, a posebno u kruznim tokovima. Pre uvodjenja vise kruznih tokova kod nas, trebalo bi sprovesti neku edukativnu kampanju, da vozaci nauce pravila.
Preporuka:
7
0
Odgovori

Prijavi komentar

pavel
Sreda, 16. 10. 2013. 16:25h
neregistrovan korisnik
vozeći često kroz razne zemlje videh elegantno rešenje za trake u kružnom toku,u Segedu su u kružnom toku postavili umesto linija betonske ili kamene oblice,dovoljno su velike da opomenu a ipak može se preko njih kao preko blagih ivičnjaka,sledeće je ugrađena svetlosna signalizacija u sam put koja prati trake a sinhronizovana je sa semaforima koji propuštaju saobraćaj prema kružnom toku stotinama metara pre samog kružnog toka,samo da vidite kako to izgleda,naročito noću...znači rešenja postoje
Preporuka:
2
1
Odgovori