"Mitbastersi" uporedili efikasnost kružnog toka i raskrsnice bez semafora Video

Dok se kružni tok u Evropi može videti u svakom gradu, poznato je da u Americi ovaj sistem ukrštanja puteva i dalje nije zaživeo. Zainteresovani ovim podatkom, momci iz popularnih "Mitbastersa" su odlučili da testiraju čiji je sistem efikasniji - evropski ili američki.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Kružni tok za isto vreme propustio više automobila

U SAD se ukrštanje dva puta i dalje reguliše na stari dobri način – ili putem semafora, kada su u pitanju urbani putevi, ili putem znaka STOP, i to u sva četiri

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

pravca. U cilju upoređivanja efikasnosti dva načina rešavanja ukrštanja, priskočili su popularni „Mitbastersi“, koji su na poligonu prvo postavili klasičnu raskrsnicu, a zatim i kružni tok, te tokom 15 minuta, merili količinu vozila koja je prošla ukrštanje.

Rezultati na kraju testa su sledeći: prosečan broj vozila za 15 minuta na klasičnoj raskrsnici, iznosio je 385, dok je za isto vreme, kroz kružni tok prošlo 460 vozila, što je povećanje od gotovo 20%! Da li to znači da bismo u bližoj budućnosti, i u SAD mogli da vidimo procvat kružnih tokova, kakve srećemo na putevima po Evropi?

 

Inače, vredno je spomenuti i da je u slučaju klasične raskrsnice, više vozila prošlo kada su poštovali saobraćajne propise i znake, nego li u slučaju kada je raskrsnicu kontrolisao saobraćajni policajac. No, to smo i mi iz našeg iskustva mogli odmah da im kažemo, zar ne?


VIDEO>Mitbastersi testirali efikasnost kružnog toka:

Povezane teme: Kružni tok, Mitbastersi, Evropa, Amerika

Poslednji komentari

pavel
Sreda, 16. 10. 2013. 16:25h
neregistrovan korisnik
vozeći često kroz razne zemlje videh elegantno rešenje za trake u kružnom toku,u Segedu su u kružnom toku postavili umesto linija betonske ili kamene oblice,dovoljno su velike da opomenu a ipak može se preko njih kao preko blagih ivičnjaka,sledeće je ugrađena svetlosna signalizacija u sam put koja prati trake a sinhronizovana je sa semaforima koji propuštaju saobraćaj prema kružnom toku stotinama metara pre samog kružnog toka,samo da vidite kako to izgleda,naročito noću...znači rešenja postoje
Vlada
Nedelja, 13. 10. 2013. 01:36h
neregistrovan korisnik
A kakav kruzni je (bi) trebalo da bude na tom mestu?
vozac
Nedelja, 13. 10. 2013. 01:34h
neregistrovan korisnik
Kod nas vozaci ne znaju da voze kroz kruzni tok. Generalno, nasi vozaci ne znaju da prate trake, cak i kad su vidno iscrtane linije, a posebno u kruznim tokovima. Pre uvodjenja vise kruznih tokova kod nas, trebalo bi sprovesti neku edukativnu kampanju, da vozaci nauce pravila.
Sasa-Kocic
Petak, 11. 10. 2013. 20:32h
neregistrovan korisnik
Naprotiv. U Parizu sam bio pre dva meseca. Kod trijumfalne kapije recimo nemate sinski saobracaj. I takodje to nije kruzna raskrsnica vec trg. Zatim precnik ostrva je na trgu kod trijumfalne kapije oko 90 metara, a na Slaviji 45 metara. Naravno i sve ose ulica koje se ulivaju na trg kod trijumfalne se seku u samom centru trga, Kod Slavije ulice tangiraju krug. Itd, itd. Ne treba sve gurati pod problem vozaci nam ne postuju propise, jer onda tesko da mozemo doci do resenja, jer bi trebalo da nekoliko miliona vozaca re-edukujemo a to je realno tesko izvodljivo. Projektant treba da uzme u obzir ponasanje vozaca i da radi sa tim sto ima, kako bi postigao najbolji efekat. Ja recimo nisam uzeo u obzir da privremena resenja u Srbiji ostaju trajno, pa je zato kruzna raskrsnica Dimitrija Tucovica i Petra Arandjelovica u Nisu relativno losije resenje od onog kakvo bi trebalo da bude.
minja
Petak, 11. 10. 2013. 19:31h
neregistrovan korisnik
Gospodine ocigledno nikada niste bili u Parizu pa videli kako se vozi kod Triumfalne kapije,Konkorda i mnogo drugih vecih raskrsnica nego sto su Slavija ili Novi Beograd.Problem kod nas je samo nepoznavanje i nekultura vozaca
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»