Snažan, a malo troši: BMW 114D na "Blicovom" testu

BMW novu seriju 1 sada nudi i s najmanjim dizel agregatom. Dakle, pored trocilindričnog benzinca „114i“, sada i dizel ergela raspolaže s malim motorom. Reč je o četvorocilindričnom dizelu oznake „114d“, čija je zapremina 1,6 litara a koji raspolaže sa 95 konjskih snaga.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Odličan i startan dizelaš: BMW 114 D

Ako je nekom za utehu, motor je tehnički razvijen na osnovu bloka poznatog dvolitarskog dizela, pa je zadržao sve njegove kvalitete - turbinu promenljive geometrije, savremeni komonrejl sistem ubrizgavanja sa pritiskom od 1.600 bara i tako dalje.


Ipak, kako smo shvatili, došlo je i to vreme kada proizvođači poznati po razvijanju sportskih, jakih, žednih i velikih motora moraju da se priklone sveopštem trendu štednje...

 

Tako, ono što bi trebalo da obezbedi nisku potrošnju goriva jeste sada već poznata “BMW EfficientDynamics” tehnologija koja kombinuje start-stop sistem, zatim sistem za regenerisanje energije kočenja, a uz elektronski servoupravljač tu su i posebni pneumatici sa nižim otporom kotrljanja.

 

Sve to bi, po rečima proizvođača, trebalo da kombinovanu potrošnju goriva novog „114d“ svede na svega 4,1 litar na 100 kilometara. Dobro znamo da fabričkoj potrošnji uvek treba dodati litru-dve...
 

U kabini je sve podređeno vozaču, korišćeni su kvalitetni materijali, pozicija sedenja je tradicionalno niska, a sedi se u odlično profilisanim sedištima koja pružaju fantastičnu bočnu potporu, volan je po pravilu odličan i sa hirurški preciznim odzivom. Ručica šestostepenog manuelnog menjača je kratkih hodova, međutim, tu se primećuje ušteda.

 

Naime, ručica se u nižim stepenima prenosa primetno trese, što kvari utisak jer BMW je ipak premijum brend kod kog nismo navikli na zamerke ovog tipa.

 

Specifikacija

- Zapremina1.598 kubika
- Snaga95 KS pri 4.000 o/min.
- Obrtni moment235 Nm pri 1.500 o/min.
- Menjač 6-stepeni, manuelni
- Pogonna zadnjim točkovima
- Dimenzije4.234 x 1.765 x 1.421
- Međuos. odstojanje2.690 mm
- Rezervoar52 litara
- Prtljažnik360/1.200 litara
- Ubrzanje12,2 sek.
- Maksimalna brzina185 km/h
- Potrošnja4,1 litara

Cena20.690 evra

Međutim, ukoliko ste ljubitelj vožnje, da zaboravite na to pomoći će vam odličan osećaj koji „jedinica“ pruža u vožnji, a tu prednjači stabilnost. Takođe, ovde vredi istaći bez obzira na malu zapreminu i ne toliko mnogo konja, ovaj mali dizel ume prilično dobro da povuče zahvaljujući obrtnom momentu od 235 Nm već pri 1.500 obrtaja u minuti. To posebno godi u gradskoj vožnji.
 

Štaviše, „jedinica“ dolazi sa četiri različita režima vožnje koja možete menjati pomoću okruglog tastera - tu su normal, eko, sport i sport + režim koji isključuje elektronsku kontrolu stabilnosti. U tom poslednjem lako ćete iskoristiti čari poznatog pogona na zadnjim točkovima. A sada ono što je bila poenta kod „114d“ - potrošnja.


Kada sam vozila sa uključenim „eko“ režimom i sa laganom nogom na gasu (da ne kažem penzionerski) i kada sam poštovala indikator stepena prenosa, u gradskoj vožnji „114d“ trošio je 6,7 litara.
 

Misleći da će u sport režimu „gutati“ oko 10 litara zazirala sam od prebacivanja u ovaj mod, međutim, tome je teško odoleti pa pri žustroj vožnji i bez razmišljanja o potrošnji, kako se na kraju ispostavilo, ona nije išla preko 7,5 litara.

Povezane teme: BMW 114 D, Snaga, Potrošnja

Poslednji komentari

vw
Ponedeljak, 01. 07. 2013. 02:03h
neregistrovan korisnik
Neznate vi sta je Passat b6 sa 140ks. Cupa Asvalt!
CBR
Sreda, 19. 06. 2013. 17:02h
neregistrovan korisnik
Mazge su to.. Izdrzljivo do ludila..Stvarno su izdrzljivi i nemoguce ih je unistiti normalnim odrzavanjem i upotrebom.
CBR
Sreda, 19. 06. 2013. 17:01h
neregistrovan korisnik
Jadnicak si i ti i ovi koji ti daju pluseve,, bas ste jadnici i slepci..
CBR
Sreda, 19. 06. 2013. 16:59h
neregistrovan korisnik
I sta mislis kakav sam?? Reci otprilike, posto si vidovit i mozes na osnovu komentara da kazes kakav sam i ko sam..;))
CBR
Sreda, 19. 06. 2013. 16:56h
neregistrovan korisnik
Pa dobro, bilo mi mrsko da nabrajam do detalja...SCION pripada TOYOTI..
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»