“Volvo V40 T5 kros kantri": Štedljiv, a prostran

Svojevremeno prilično popularni SUV „volvo V70 CC“ dobio je naslednika u vidu manjeg, ali savremenijeg modela V40 CC. Na specijalnom test-poligonu na severu Švedske isprobali smo da li je dorastao prethodniku.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Uprkos pogonu na svim točkovima i robusnom izgledu u stilu SUV modela,
novi Volvo V40 najčešće ćemo sretati na gradskom asfaltu

Lakši, savremeniji, štedljiviji, a jednako prostrani jednostavno - manje je bolje. To je nova strategija proizvođača automobila. Tome se okrenuo i švedski „Volvo“ u najnovijoj generaciji svojih modela. Tako je i novi V40 dobio CC, odnosno kros kantri SUV verziju koja menja nekadašnji V70 CC.


Od standardnog V40 kros kantri je viši za 40 milimetara, razlika nije drastična, ali se da primetiti. Tu je i nešto više zaštitne plastike u crnoj boji što po boku što sa prednje i zadnje strane, a njih prate i retrovizori iste boje. Novi model ima i veće točkove koji idu do čak 19 inča, čime dodatno može dobiti na atraktivnosti.

 

Prednost kros kantri verzije je što se u pojedinim varijantama nudi i sa pogonom na svim točkovima. Tačnije 4x4 pogon se može dobiti u varijanti sa petocilindarskim benzinskim motorima od 157 i 187 konjskih snaga.

Što se tiče enterijera, on je moderan, šik i očekivano kvalitetan. Kombinacija boja unutrašnjosti i paketa dodatne opreme ima zaista puno pa će svi individualisti moći da kros kantri detaljno prilagode svom ukusu.
 

Ispod haube testiranog primerka nalazio se benzinski turbopetocilindraš. Vrhunska verzija sa 254 KS pritiskom na pedalu gasa oglašava se harmoničnim zvukom, a s njim je uparena nova „paueršift“ šestostepena transmisija sa dva kvačila. Do 100 km/h iz mesta V40 stiže za 6,1 sekundu, a prosečno troši nešto manje od osam litara. U ponudi su i benzinac oznake T4 sa 180 KS, kao i tri dizela od 115, 150 i 177 KS.

Tip V40 kros kantri isprobali smo na specijalno pripremljenoj stazi na površini zaleđenog jezera. U kombinaciji sa kvalitetnim zimskim gumama, V40 kros kantri je pokazao da je u stanju savršeno da se izbori sa ovakvim uslovima.

 

Napredna elektronska kontrola stabilnosti ga čvrsto drži u putanji, dok smo tek njenim isključivanjem mogli da se malo zabavimo driftujući po ledu. Ipak, čak ni tada nismo osetili da nam je bezbednost ugrožena.

 

SPECIFIKACIJA

- Motor: 5-cilindrični benzinac
- Zapremina 2.497 kubika
- Snaga 254 KS
- Menjač 6-stepeni, automatski
- Pogon na svim točkovima
- Zapremina prtljažnika 335 litara
- Dimenzije 4.370x1.783x1.458 mm
- Ubrzanje 0-100 km/h 6,4 sek.
- Maksimalna brzina 210 km/h
- Prosečna potrošnja 8,3 litara
Cena 24.480 evra

Povezane teme: Volvo V40, Štedljivost, Kros kantri, Test, Sneg, Švedska

Poslednji komentari

Munchmallow
Četvrtak, 07. 03. 2013. 14:41h
neregistrovan korisnik
Ne piše se xc, već cc kako jeste, jer je puni naziv cross country. Uostalom možeš provjeriti na njihovom sajtu.
mirre
Sreda, 06. 03. 2013. 14:22h
neregistrovan korisnik
Pise se Volvo v40xc a ne v40cc.Ako ste testirali auto onda mora da znate kako se i zove i pise tacno
VolvoFH16
Utorak, 05. 03. 2013. 20:47h
neregistrovan korisnik
Krstarim zapadnom Evropom pomenutim kamionom,vec skoro milion kilometara,bez problema,dok moje kolege,sa nemackim kantama cesto dizu kabinu.Zato sam i kola kupio marke Volvo.Ja sam prezadovoljan!
Molder
Ponedeljak, 04. 03. 2013. 23:41h
neregistrovan korisnik
Ne bih vredjao i raspravljao o razlicitim ukusima,vise sam za cinjenice...Volvo je pojam kvaliteta vec dugi niz godina,cak i u Nemackoj pogledajte koliko kostaju polovni volvo automobili na tom najacem i najkvalitetnijem trzistu.Mnogi ljudi danas ne znaju da treba da zahvale upravo Volvo fabrici koja je prva uvela mnoge sisteme aktivne i pasivne bezbednosti...Recimo u modelima serije 240 za svo vreme proizvodnje(nekih 20-ak godina)nije zabelezeno da je iko poginuo...Treba ipak voziti neki model pa dati neki sud,ko jednom provoza neki Volvo videce o cemu pricam...Jesu ga kupili kinezi ali su oni vlasnici papira i to je sve...Sve je i dalje u Svedskoj...a tamo bese ima najbolji celik na svetu...A Ford je fabrika koja ima mnogo pobeda u raznim takmicenjima ne bih rekao da su losi...Nemci su najbolji ukupno gledano ali Volvo ne zaostaje...
Bezveze
Ponedeljak, 04. 03. 2013. 20:25h
neregistrovan korisnik
Vozio, bezveze!