< Nazad na blic

„Blic“ test: „Škoda rapid“ privlači cenom i gepekom

Kompanija „Škoda“ je lansiranjem limuzine “rapid” zbunila sve rivale. U pitanju je model koji bi trebalo da popuni prazninu između “fabije” (dužina 4,01 metar) i nove “oktavije” (4,66 metara), a koji nije pripadnik ni B ni C segmenta. Pa šta je “rapid” onda? B+ ili C- ili možda “fabija sedan“?

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Početna cena „rapida“ sa „aktiv“ paketom opreme i motorom 1.2 MPI iznosi 9.900 evra, dok testirana verzija košta 11.280 evra

Najkonkretniji odgovor je da se stvarno radi o kompaktu koji će zauzeti cenovnu poziciju “oktavije tur” (druga generacija “oktavije” koja se proizvodi od 2004).

 

Odgovor možemo da potkrepimo i podacima: “rapid” (4,48 metara) je samo devet centimetara kraći od “oktavije II”, ali ima dva centimetra duže međuosovinsko rastojanje (2,6 metara), dok je zapremina prtljažnika 22 litra veća (550 litara).

 

Kada se u sve upakuje i početna cena od 9.990 evra, onda je jasno da “rapid” ima sve preduslove da postane najprodavaniji model kod nas.

Dizajneri su pazili na svaku liniju, ali daleko od toga da je “rapid” auto čija će vas pojava uzbuditi. Za 10.000 evra s prtljažnikom od 550 litara više i ne možete da očekujete. Zadnji kraj je urađen po uzoru na “oktaviju”: “rapid” je vizuelno sedan, ali sa petim vratima.
 

Unutrašnjost je takođe organizovana u “Folksvagenovom” stilu, pedantno i precizno. Česi su koristili prednja sedišta tanjeg profila kako bi putnici u drugom redu uživali u luksuzu i raskoši limuzina srednje klase.

Pri tome sedišta su komotna, a vozačevo može da se podešava po visini (standard od osnovnog paketa opreme „aktiv“). Dakle, iza prosečno visokog vozača može da se smesti dvometraš, a da kolenima ne udara u leđa sedišta.
 

“Rapid” je postavljen na “Folksvagenovu “A05 platformu koju koriste aktuelne generacije “pola” i “audija A1” i zato i ne čudi da se u vožnji osećaju nemački geni. Isprobali smo verziju sa baznim 1,2-litarskim trocilindričnim atmosferskim benzincem koji razvija 75 KS. Performanse su očekivane: ubrzava do stotke za 13,9 sekundi, uz maksimalnih 175 kilometara na sat.

Specifikacija

- Motor 3-cilindrični, benzin
- Ventila po cilindu 4
- Zapremina 1.198 kubika
- Snaga 75 KS pri 5.400 o/min
- Obr. momenat 112 Nm pri 3.750 o/min.
- Menjač 5-stepeni, ručni
- Pogonna prednjim točkovima
- Dimenzije 4.486/1.706/1.461 mm
- Osov. rastojanje 2.602 mm
- Rezervoar 55 litara
- Prtljažnik 550-1.490 litara
- Ubrzanje 13,9 sekundi
- Maksimalna brzina175 km/h
- Potrošnja (fabrički) 5,8 litara
- Cena od 9.990 evra
Cena testiranog modela 11.280 evra

Povezane teme: Škoda rapid, Test, Cena

Poslednji komentari

Novosadjanin
Sreda, 23. 01. 2013. 13:02h
neregistrovan korisnik
Sta znaci serijska oprema? Ovaj auto izlazi iz serijske proizvodnje, tako da je svaka oprema na njemu (od osnovnog paketa pa do full paketa opreme) serijska.
Paja
Sreda, 23. 01. 2013. 00:10h
neregistrovan korisnik
Ovo je vw na metar... daj 15 kila prasecine i 4, ma sta 4... 4.5 metra vw... al od buta :))) Bolje pristojan auto od 3.8, nego ogonjen od 4.5 :)))
aca
Utorak, 22. 01. 2013. 23:18h
neregistrovan korisnik
kompletna instrument tabla, je 95% ista kao u aktuelnom Polu. Menjac, srednji stub, suvozacev deo, brzinomer, putni komjuter 100% iz Pola. Ali sve isto...
LimanacNS
Utorak, 22. 01. 2013. 14:08h
neregistrovan korisnik
Verovatno nisi imao prlike da provozaš recimo Audi A1 sa 1.2 motorom i 86KS (TFSI). Odlično ide, a taj motor se ugrađuje i u Rapida. Ovaj motor iz testiranog vozila je bazni, tako da verovatno neće biti sjajan, ali će biti prodavan i itekako vožen.
AA
Utorak, 22. 01. 2013. 12:40h
neregistrovan korisnik
@Sasa VW nije uopste najbrzi i najstartniji u klasi. Daleko od toga da kazem da ne valja, ali suvise su precenjeni, a narod ovde poucen uspehom golfa II i dalje preferira VW, koji ni blizu nije kao sto je bio. Honda i Toyota su daleko iznad svih Nemaca. Moj glas dajem "Japancima". Pozdrav