„Blic“ test: Dačija sandero

Dačijin najvažniji model “sandero” ušao je u drugu generaciju, koja je predstavljena u septembru a koju je ekipa “Blica” testirala u okolini Malage. U početku nam se činilo da se radi o temeljno odrađenom redizajnu, ali se već posle kraćeg druženja ispostavilo da se radi o potpuno novom automobilu.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Sve bliže skupom B segmentu: Dačija sandero

Prednji i zadnji kraj “sandera” su prilagođeni strožim NCAP standardima i Rumuni očekuju tri zvezdice na kreš testu. Takođe, novi “sandero” se vizuelno znatno razlikuje od prethodnika.

 

U “Dačiji” su počeli da obraćaju pažnju na izgled svojih automobila i “sandero” se jasnim oblicima i oštrijim linijama na karoseriji ne razlikuje previše od skupljih konkurenata u B segmentu.
 

Kada govorimo o napretku koji je “Dačija” učinila, neophodno je da se zagledamo u unutrašnjost novog “sandera”. Kokpit je pažljivo sastavljen i ne čuje se pucketanje i škripanje materijala, čak i na neravnim putevima.

 

Plastika je podignuta na viši nivo, ne kao kod “folksvagen pola” ili “kije rio”, ali “Dačiji” to nije ni potrebno.

 

Rumuni su, za svaki slučaj, dodali i nekoliko šik detalja, kao što je imitacija hroma oko otvora za vazduh, kožom obloženi upravljač i ručica menjača, pa čak i moderan GPS uređaj sa ekranom osetljivim na dodir (dodatne oprema), koji smo imali priliku da upoznamo i isprobamo na modelu “lodži”.

 

“Sanderov” navigacioni uređaj koristi “TomTom” mape i softver, funkcionalan je i jednostavan za korišćenje.
 

“Dačija sandero” se srećom nije promenila u jednom - ostala je automobil sa velikodušnom ponudom prostora. Sa dužinom od 4,06 metara, rangiran je neposredno ispod modela C segmenta, i pruža znatno više korisnog prostora od recimo “pola”. Isto važi i za prtljažnik, koji prima 320 litara prtljaga.

 

Prednja sedišta su previše mekana i gotovo da ne nude bočnu podršku. Na dužim relacijama smo osetili neprijatan bol u leđima. Takođe, pozicija sedenja neće odgovarati visokim vozačima.

Klikni za uvećanje (+)

Pored 1,2-litarskog benzinca sa 75 KS (72 KS u verziji sa TNG-om), tu je i 1,5 dCi sa 90 konja. Prema fabričkim podacima, 1.5 dCi bi trebalo da troši 3,8 litara na 100 pređenih kilometara.
 

Vrlo dobru ocenu zaslužuje i šasija koja je projektovana za lošije puteve, što će svakako odgovarati vozačima u Srbiji. „Sandero“ se lako nosi sa neravninama i rupama, a putnicima će možda zasmetati nešto duži hod amortizera.

 

Upravljač bi mogao da bude za nijansu precizniji, jer vozač nema povratnu informaciju šta se dešava pod točkovima. Još jedna mana niske cene proizvodnje i uštede na samom razvoju automobila.
 

Pored ABS-a i četiri vazdušna jastuka, sada je deo standardne opreme postao i sistem elektronske kontrole stabilnosti (ESP) koji pravovremenom, ali i primetnom reakcijom koriguje sve greške vozača. Očekuje se da će „sandero“ u Srbiji koštati koliko i njegov prethodnik, odnosno oko 8.000 evra za verziju sa klima-uređajem.

Povezane teme: Dačija sandero, Test, Konfor

Poslednji komentari

Gle-039KolikoPajsera
Četvrtak, 03. 01. 2013. 12:21h
neregistrovan korisnik
Stvarno ste mi smešni svi vi što pljujete po Dačiji. Ispod časti vam je da vozite rumunski auto? Pošto živimo u Srbiji hoćete li imati bolje mišljenje o sebi ako vozite nekog istrošenog Nemca? Ako patite od toga, izvol'te moje iznošene gaće, dobio sam ih iz nemačke :-D Pajseri! P.S. Kupite i iPhone! :-D
Sin-Dragan
Sreda, 02. 01. 2013. 15:20h
neregistrovan korisnik
A kad dodje redovan servis, umesto uzivanja krece plakanje!
Sinbad
Sreda, 02. 01. 2013. 15:19h
neregistrovan korisnik
Ne Dacia , nego Renault-a, a to nije isto. Reno Logan i Dacija Logan su Bog i sesirdzija.
Ja-bre-Srbin
Sreda, 02. 01. 2013. 15:12h
neregistrovan korisnik
Ne. Omasio si dobrano. Vozim 307 2,0 HDI 2005.g. sa 250.000km bez otvaranja..
Luka-Loncar
Sreda, 02. 01. 2013. 13:51h
neregistrovan korisnik
Kupujem 'odma!