„Blic“ test: Dačija sandero
Dačijin najvažniji model “sandero” ušao je u drugu generaciju, koja je predstavljena u septembru a koju je ekipa “Blica” testirala u okolini Malage. U početku nam se činilo da se radi o temeljno odrađenom redizajnu, ali se već posle kraćeg druženja ispostavilo da se radi o potpuno novom automobilu.
Prednji i zadnji kraj “sandera” su prilagođeni strožim NCAP standardima i Rumuni očekuju tri zvezdice na kreš testu. Takođe, novi “sandero” se vizuelno znatno razlikuje od prethodnika.
U “Dačiji” su počeli da obraćaju pažnju na izgled svojih automobila i “sandero” se jasnim oblicima i oštrijim linijama na karoseriji ne razlikuje previše od skupljih konkurenata u B segmentu.
Kada govorimo o napretku koji je “Dačija” učinila, neophodno je da se zagledamo u unutrašnjost novog “sandera”. Kokpit je pažljivo sastavljen i ne čuje se pucketanje i škripanje materijala, čak i na neravnim putevima.
Plastika je podignuta na viši nivo, ne kao kod “folksvagen pola” ili “kije rio”, ali “Dačiji” to nije ni potrebno.
Rumuni su, za svaki slučaj, dodali i nekoliko šik detalja, kao što je imitacija hroma oko otvora za vazduh, kožom obloženi upravljač i ručica menjača, pa čak i moderan GPS uređaj sa ekranom osetljivim na dodir (dodatne oprema), koji smo imali priliku da upoznamo i isprobamo na modelu “lodži”.
“Sanderov” navigacioni uređaj koristi “TomTom” mape i softver, funkcionalan je i jednostavan za korišćenje.
“Dačija sandero” se srećom nije promenila u jednom - ostala je automobil sa velikodušnom ponudom prostora. Sa dužinom od 4,06 metara, rangiran je neposredno ispod modela C segmenta, i pruža znatno više korisnog prostora od recimo “pola”. Isto važi i za prtljažnik, koji prima 320 litara prtljaga.
Prednja sedišta su previše mekana i gotovo da ne nude bočnu podršku. Na dužim relacijama smo osetili neprijatan bol u leđima. Takođe, pozicija sedenja neće odgovarati visokim vozačima.
Pored 1,2-litarskog benzinca sa 75 KS (72 KS u verziji sa TNG-om), tu je i 1,5 dCi sa 90 konja. Prema fabričkim podacima, 1.5 dCi bi trebalo da troši 3,8 litara na 100 pređenih kilometara.
Vrlo dobru ocenu zaslužuje i šasija koja je projektovana za lošije puteve, što će svakako odgovarati vozačima u Srbiji. „Sandero“ se lako nosi sa neravninama i rupama, a putnicima će možda zasmetati nešto duži hod amortizera.
Upravljač bi mogao da bude za nijansu precizniji, jer vozač nema povratnu informaciju šta se dešava pod točkovima. Još jedna mana niske cene proizvodnje i uštede na samom razvoju automobila.
Pored ABS-a i četiri vazdušna jastuka, sada je deo standardne opreme postao i sistem elektronske kontrole stabilnosti (ESP) koji pravovremenom, ali i primetnom reakcijom koriguje sve greške vozača. Očekuje se da će „sandero“ u Srbiji koštati koliko i njegov prethodnik, odnosno oko 8.000 evra za verziju sa klima-uređajem.
Poslednji komentari
Četvrtak, 03. 01. 2013. 12:21h
Sreda, 02. 01. 2013. 15:20h
Sreda, 02. 01. 2013. 15:19h
Sreda, 02. 01. 2013. 15:12h
Sreda, 02. 01. 2013. 13:51h