Vožnja po snegu bez problema
“Ševrolet” sebe smatra rodonačelnikom SUV segmenta jer su Amerikanci još 1935. godine predstavili “carryall suburban” koji se i danas proizvodi. Zato i ne čudi da u “Ševiju” veliku nadu polažu u redizajniranu “kaptivu” u čiji smo se, pre svega “off-road” karakter, upoznali na zvaničnoj promociji u okolini Inzbruka.
Snežni Tirol i nadmorska visina od preko 2.000 metara namerno su izabrani kako bi se “kaptiva” predstavila u pravom svetlu kao svestrani automobil, a ne kao običan SUV. Naravno, za pravu ocenu vanasfaltnih sposobnosti potrebniji su zahtevniji tereni, ali u “Ševroletu” su pametno zaključili da su sneg i led najekstremnije zamke sa kojima će se susresti vozači “kaptive”.
Sa sedam sedišta
Na početku važno je naglasiti da je “kaptiva” dobila snažnije motore dostojne velikog, masivnog gradskog terenca koji se, za razliku od manjeg brata blizanca “opel antare”, nudi i u verziji sa sedam sedišta. Blede i bučne dizelaše zamenili su novi 2,2-litarski CDTI sa 163, odnosno 184 konjske snage, dok je ponuda benzinaca ubedljivija sa 2,4-litarskim četvorocilindrašem (167 KS) i trolitarskim V6 sa čak 258 KS.
Šteta je što “kaptiva V6” koristi samo automatski menjač (šest stepeni) koji je za nijansu prespor da isprati sirovu snagu motora. Međutim, upravo će najsnažniji benzinac biti i najslabiji izbor kupaca u Srbiji po čijoj je meri “kaptiva 2.2 CDTI” sa 163 KS sa pogonom na sve točkove AWD i šestostepenim ručnim menjačem.
Nažalost, cena takvog modela sa osnovnim paketom opreme u koji spada klima uređaj, ESP, šest vazdušnih jastuka i CD/mp3 plejer biće poznata tek pred početak Sajma u Beogradu (25. mart).
Ogroman prtljažnik
“Kaptiva” se na snegu bolje pokazala spolja, nego iznutra. Naime, stalni pogon na sve točkove je, uz pomoć ESP-a, vrlo dobro odradio svoj posao. Automobil je i pored neravnog i klizavog puta držao zadatu liniju, a posebno nas je iznenadilo sigurno i precizno savladavanje krivina, što nije bio slučaj sa prethodnom “kaptivom”.
Upravljač je za klasu precizniji i daje više povratnih informacija, ali je ogibljenje pretvrdo. Snagu amortizera, opruga i točkova od 19 inča na sebi će najbolje “osetiti” putnici u drugom redu. Čitava priča postaje ekstremnija kada se uključe putnici iz trećeg reda na čija sedišta jedva da mogu da se provuku deca.
“Kaptiva” kao sedmosed praktično gubi prtljažnik čija se zapremina jednostavnim i laganim preklapanjem sa osnovnih 769 može povećati na gotovo 2.000 litara. Zbog toga je “kaptiva” dobar poluterenac samo za vozača i suvozača, dok je za sve ostale odličan gradski porodični automobil sa bogatom ponudom prostora i standardne opreme po prihvatljivoj ceni.
Pomoć pri kretanju uzbrdo
Noviteti kod “kaptive” su i sistem za pomoć pri kretanju uzbrdo, koji automobil zadržava sekundu i po, taman dovoljno da ne krenete unazad, kao i automatska parking kočnica.
Primetan je i napredak u kvalitetu korišćenog materijala, ali i dalje zaostaje pre svega u odnosu na nemačku konkurenciju.
Okruženje vozača je funkcionalno, pregledno i jasno, dok u vožnji, pogotovo prilikom ubacivanja u drugu, četvrtu i posebno šestu smeta previsoko postavljen naslon za ruke.
Ševrolet kaptiva 2.2 CDTI 163
|
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»