Koliko verujete autonomnim automobilima? Ovi ljudi maksimalno!

Koliko verujete autonomnim automobilima? Ovi ljudi maksimalno!

Sudeći prema kompilaciji snimaka napravljenoj u autonomnim vozilima tokom vožnje, njihovi vlasnici su prilično uvereni da ih tehnika neće izdati, pa kao da se takmiče ko će da radi... »

Poštovani čitaoci, ostavljanje komentara na vesti starije od 5 dana nije moguće.

Prijavi komentar

Zoran
Sreda, 13. 07. 2016. 16:49h
neregistrovan korisnik
Da nije takvih moja porodica ne bi bila u 3% po zaradi u Americi.
Preporuka:
7
14
Odgovori

Prijavi komentar

Zoran
Sreda, 13. 07. 2016. 16:53h
neregistrovan korisnik
Asistencija je podjednako opasna kao i samostalna kontrola necega. Ako samostalna kontrola niej dobra, ne moze biti ni asusitencija sigurna. To znaci da asistencija moze da predloszi ili uradi nesto sto nije pravilno i tako me upropasti i pored moje kontrole. U sustini vama uzimaju pare ni za sta sa elektricnim kolima i samovozecim kolima. Ja sam presao juce 500km do Atlante i nazad sa autom sa 8 sedista, V6, 35000 kubika za 25 dolara. Ako je to mnogo ovima u AMerici, onda ne znam sta je malo.
Preporuka:
11
8
Odgovori

Prijavi komentar

Gradimir
Četvrtak, 14. 07. 2016. 10:20h
neregistrovan korisnik
Da bi malo bolje shvatili potencijal autonomnih automobila treba reći da su Teslini automobili do sada na autopilotu prešli preko 200 miliona kilometara. a ovo je PRVI smrtni slučaj krivicom autopilota. Koliko ljudi pogine vozeći samostalno zbirno 200 miliona kilometara? Na Wikipediji (ajde da joj verujemo) za najbezbednije zemlje stoji između 3 i 4 na milijardu km, što je 1.3-1.5 na pomenutih 200 miliona km. Dakle autopilot već može da se smatra vrlo bezbednim, a tek je na početku razvoja. Još kad bi ga korisnici i upotrebljavali pametno...
Preporuka:
13
5
Odgovori

Prijavi komentar

MmmNe
Petak, 15. 07. 2016. 11:44h
neregistrovan korisnik
@Gradimir : Prvo, 3 do 4 udesa na milijardu kilometara je 0.6 do 0.8 na 200 miliona. Drugo, i kada je autopilot aktivan, vozač i dalje ima kontrolu nad vozilom, i jedini ispravan način korišćenja "autopilota" koji Tesla priznaje i navodi u svojim uputstvima (koja se prikazuju pri aktivaciji sistema) je da bi vozač trebalo da drži ruke na upravljaču i drži situaciju pod kontrolom sve vreme vožnje. Dakle, da bi statistika koju si izneo imala neko značenje, trebalo bi uneti i podatak koliko puta su u tih 200 miliona km vozači svojom korekcijom pomogli da se izbegne udes. Takođe, autopilot je podesan samo za upotrebu na autoputu (ni tada 100%), u urbanom okruženju ne detektuje semafore, ne zaustavlja se na Stop i ne detektuje pešake i bicikliste! Dakle, podaci o bezbednosti koje si izneo uopšte nisu direktno uporedivi.
Preporuka:
7
0
Odgovori

Prijavi komentar

Gradimir
Petak, 15. 07. 2016. 12:26h
neregistrovan korisnik
@MmmNe : Grešku u matematici sam i sam video čim sam postavio poruku. U svakom slučaju 5 smrti na milijardu km je u samom vrhu statistike. Sve što si rekao o upotrebi autopilota stoji, s tim da opet podsećam da je ovo tek početak razvoja. Kamere već prate ograničenja brzine i prilagođavaju automobil tome, tako da semafori nisu nikakav problem, stvar je softvera. Ista stvar je i sa detekcijom pešaka, biciklista i stop znaka. Pored autoputa, mislim da je autopilot idealan za gradsku vožnju, za kreni stani, jer sam zaustavlja i pokreće vozilo zavisno od saobraćaja. Vozač naravno treba da prati šta se dešava, ali i uz takav način vožnje već će mnogo odmorniji stići na cilj. Takva su bar iskustva onih koji tako koriste autopilot.
Preporuka:
4
1
Odgovori

Prijavi komentar

Tata
Petak, 15. 07. 2016. 08:23h
neregistrovan korisnik
Da to nesto valja nemci bi to imali odavno ali ovako uvek se nadje neko pametan da izvlaci pare od amera. Sto i nije losa ideja.
Preporuka:
8
13
Odgovori