Koliko verujete autonomnim automobilima? Ovi ljudi maksimalno! AnketaVideo

Nedavna pogibija Amerikanca Džošue Brauna, koji se u potpunosti oslonio na auto-pilota u svojoj "Tesli S", pokrenula je lavinu pitanja sa onim osnovnim: koliko ljudi zaista trebaju da veruju autonomnim sistemima u automobilima, posebno dok su još u razvojnoj fazi?

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Sudeći prema kompilaciji snimaka napravljenoj u autonomnim vozilima tokom vožnje, njihovi vlasnici su prilično uvereni da ih tehnika neće izdati, pa kao da se takmiče ko će da radi veće gluposti dok putuje "vozilom bez vozača".

Inače, kompanija Tesla je u svom saopštenju povodom Braunove pogibije još jednom ponovila da se svim korisnicima poluautonomnog sistema u "tesli S" napominje da je sistem u fazi razvoja i da je preporuka da se koristi samo kao asistencija.

Ljudima iz ovog videa "Insajd edišna", međutim, nije dovoljno jednom reći…

Da li biste se i vi ovako ponašali kad biste korstili autonomni automobil? Učestvujte u anketi…

 

Povezane teme: Autonomna vožnja, Tesla model S, Bezbedna vožnja, Nebezbedna vožnja

Poslednji komentari

Gradimir
Petak, 15. 07. 2016. 12:26h
neregistrovan korisnik
Grešku u matematici sam i sam video čim sam postavio poruku. U svakom slučaju 5 smrti na milijardu km je u samom vrhu statistike. Sve što si rekao o upotrebi autopilota stoji, s tim da opet podsećam da je ovo tek početak razvoja. Kamere već prate ograničenja brzine i prilagođavaju automobil tome, tako da semafori nisu nikakav problem, stvar je softvera. Ista stvar je i sa detekcijom pešaka, biciklista i stop znaka. Pored autoputa, mislim da je autopilot idealan za gradsku vožnju, za kreni stani, jer sam zaustavlja i pokreće vozilo zavisno od saobraćaja. Vozač naravno treba da prati šta se dešava, ali i uz takav način vožnje već će mnogo odmorniji stići na cilj. Takva su bar iskustva onih koji tako koriste autopilot.
MmmNe
Petak, 15. 07. 2016. 11:44h
neregistrovan korisnik
Prvo, 3 do 4 udesa na milijardu kilometara je 0.6 do 0.8 na 200 miliona. Drugo, i kada je autopilot aktivan, vozač i dalje ima kontrolu nad vozilom, i jedini ispravan način korišćenja "autopilota" koji Tesla priznaje i navodi u svojim uputstvima (koja se prikazuju pri aktivaciji sistema) je da bi vozač trebalo da drži ruke na upravljaču i drži situaciju pod kontrolom sve vreme vožnje. Dakle, da bi statistika koju si izneo imala neko značenje, trebalo bi uneti i podatak koliko puta su u tih 200 miliona km vozači svojom korekcijom pomogli da se izbegne udes. Takođe, autopilot je podesan samo za upotrebu na autoputu (ni tada 100%), u urbanom okruženju ne detektuje semafore, ne zaustavlja se na Stop i ne detektuje pešake i bicikliste! Dakle, podaci o bezbednosti koje si izneo uopšte nisu direktno uporedivi.
Tata
Petak, 15. 07. 2016. 08:23h
neregistrovan korisnik
Da to nesto valja nemci bi to imali odavno ali ovako uvek se nadje neko pametan da izvlaci pare od amera. Sto i nije losa ideja.
Gradimir
Četvrtak, 14. 07. 2016. 10:20h
neregistrovan korisnik
Da bi malo bolje shvatili potencijal autonomnih automobila treba reći da su Teslini automobili do sada na autopilotu prešli preko 200 miliona kilometara. a ovo je PRVI smrtni slučaj krivicom autopilota. Koliko ljudi pogine vozeći samostalno zbirno 200 miliona kilometara? Na Wikipediji (ajde da joj verujemo) za najbezbednije zemlje stoji između 3 i 4 na milijardu km, što je 1.3-1.5 na pomenutih 200 miliona km. Dakle autopilot već može da se smatra vrlo bezbednim, a tek je na početku razvoja. Još kad bi ga korisnici i upotrebljavali pametno...
Zoran
Sreda, 13. 07. 2016. 16:53h
neregistrovan korisnik
Asistencija je podjednako opasna kao i samostalna kontrola necega. Ako samostalna kontrola niej dobra, ne moze biti ni asusitencija sigurna. To znaci da asistencija moze da predloszi ili uradi nesto sto nije pravilno i tako me upropasti i pored moje kontrole. U sustini vama uzimaju pare ni za sta sa elektricnim kolima i samovozecim kolima. Ja sam presao juce 500km do Atlante i nazad sa autom sa 8 sedista, V6, 35000 kubika za 25 dolara. Ako je to mnogo ovima u AMerici, onda ne znam sta je malo.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»