Pazite na razvod i "cvrčke"!

Problemi sa setom razvoda mogu da dovedu do ozbiljnih kvarova na motoru, čak i njegovo otkazivanje. Održavanje ponekad može da bude skupo, ali uvek imajte na umu da odlaganje redovnih i ostalih servisa na kraju uvek može da košta mnogo više.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Posebno osetljiv je set razvoda. Sastoji se od remena, natezača i valjčića (broj varira od tipa motora) i služi za usklađivanje rada klipova i ventila motora. Izuzetno je važan, zato što je u pogonu sa svakim pokretanjem motora, pa sve do njegovog zaustavljanja. Svaki kvar povlači sa sobom trenutna, veoma ozbiljna oštećenja, pa čak i otkazivanje motora! Preporuka je da, ukoliko se ukaže potreba za zamenu, tada zamenite i pumpu vode, pošto istovremena zamena, bez obzira na trenutno stanje pumpe, doprinosi produženju životnog veka čitavog seta razvoda.

Problemi sa PK kaišem, sa druge strane, mnogo manje su opasni pošto, recimo, njegovo pucanje može da dovede do pregrevanja motora (najčešće pokreće i vodenu pumpu). Ono što najviše nervira svakako je "cvrčanje" koje se javlja oko PK kaiša i ne mora obavezno da znači da je on dotrajao i da je pred pucanjem. Ipak, proverite stanje svih elemenata i u svakom slučaju pokušajte da otklonite uzrok zvuka koji vašem komšiluku nepogrešivo otkriva kad ste spremni za polazak. U takvoj situaciji, preporuka je, u svakom slučaju, zamena PK kaiša.

Ovo je samo jedan od tekstova u novom broju "Auto Bilda" koji se nalazi u prodaji. U njemu možete da pročitate utiske sa testiranja "jahte na točkovima", Mercedesove "S klase kabrio", upoznavanja sa "volvoom S90", kao i prve vožnje "jaguara f-pejs" putevima u Crnoj Gori. Pročitajte kako se novi Kijin "sportidž" proveo na uporednom testu sa tri velika rivala, a kroz redovnu rubriku "Specijal" stiže mnogo saveta vezanih za početak nove motociklističke sezone. U ovom broju, ekskluzivno za čitaoce "Auto Bilda", govori WRC legenda, Norvežanin Peter Solberg, aktuelni dvostruki svetski šampion u novoj disciplini World RX...

 

Povezane teme: odrzavanje automobila, auto bild 133, saveti automobilizam

Poslednji komentari

Crni
Nedelja, 01. 05. 2016. 20:18h
neregistrovan korisnik
Zvacemo ga Toyota :) Reno bravi najbezbednije automobile.
Dejan
Nedelja, 01. 05. 2016. 12:31h
neregistrovan korisnik
Smece je smece, mozes ga zvati kako god hoces...
mup
Nedelja, 01. 05. 2016. 02:50h
neregistrovan korisnik
Ako kupite polovan auto iz uvoza uradite veliki servis. Posle ga radite na 60 hiljada, mada postoje nove generacije kaiseva [Delphi] koji se armiraju kevlarskim vlaknima i kazu u Euro Autu da traju vise od lanca i do 300.000 km. Veliki servis je pametno raditi u ovlascenom servisu, jer su njihovi delovi i ruke, pa ste zasticeni ako se nesto desi. Meni je na Stilu pukao pk kais i izgubio sam servo, ali sam ukljucio siti mod koji je na struju i bez alternatora, na akumulator se dovezao do servisa. Pokidala ga je neispravna remenica alternatora. Prijatelju je pukao zupcasti na ASTRI 1.6 16V, a pokidala ga je vodena pumpa koja se raspala. Pumpa se oglasavala zujanjem, ali moj prijatelj je tipicni Srbin koji je to ignorisao i to ga je kostalo 700 evra. Dejane, Jel ima razlike u intervalu zamene kaisa na Renoju i Renolu?
Crni
Subota, 30. 04. 2016. 11:58h
neregistrovan korisnik
Nemoj da menjas antifriz, slobodno teraj dok nesto ne procuri, a ni pumpu za vodu, dok ti auto ne prokuva. U servisnom uputstvu pise kada se sta menja, kao i na pakovanju antifriza koji mu je radni vek. Ni ulje nemoj da menjas, japanci su to, ne trose ulje, pa ne mora ni da se doliva, sve dok ne stane motor. Svako nek radi kako hoce, a ja se pridrzavam fabrickog uputstva za servisiranje. Sta je receno za 5pk ili 6pk? Da kais ima 5 ili 6 kanala?
Crni
Subota, 30. 04. 2016. 11:52h
neregistrovan korisnik
Nemoj da govoris nesto sto ja nisam rekao i da izvrces moje reci, rekao sam da veliki servis nije skup i da popravka prilikom pucanja kaisa nije skupa, ali je neprijatna. Inace se to retko desava. Svoje neznanje pokusavas da prikrijes izvrtanjem mojih reci. Inace, slabo ti radi gugl, namerno sam napisao da su klipovi od celika i ako nisu, a ti nisi reagovao. Toyota je lek za penzionere, a Alfa, BMW, Audi, itd. su lek za one koji voze Toyotu, pa misle da voze lep i brz auto, Mercedes je poseban lek za Toyotu, daleko luksuzniji i daleko bolje izradjen auto. Zupcasti kais menjajte po fabrickoj preporuci, ukoliko stavljate delove kvaliteta prve ugradnje, ukoliko servis radite sa aftermarket delovima, menjajte po preporuci proizvodjaca delova, servisa, majstora. A da problema nema kod Toyote, to nije istina, eto ti problematicnog lanca na Yarisu 1.3.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»