Vožnja po ledu bez klizaljki

Sve je hladnije, najavljuju se ledene kiše, a temperature su sve bliže minusu. Evo saveta kako vozači da se pripreme za vožnju po zaleđenom kolovozu.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Kako da pobedite mraz

 

Vidljivost je najvažnija. Nemojte kretati u vožnju dok prvo ne očistite sva stakla na

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

vozilu kao i spoljne retrovizore. Dok koristite dobru grebalicu i odleđivač leda u spreju, u kabini podesite ventilaciju tako da vam odmagli stakla i ukloni kondenzaciju.

Takođe, ako je spoljna temperatura blizu nule, nikako se nemojte koristiti savetom da polivate vetrobran vrućom vodom kako bi odledio, jer će se najverovatnije ona odmah zalediti budući da voda kreće lagano da mrzne već ispod tri stepena Celzijusa.


Provera šare

Prva stvar posle obezbeđivanja dobre vidljivostii pre upuštanja u saobraćaj jeste provera pneumatika. Prema našem zakonu, šara na gazećem sloju pneumatika mora biti najmanje četiri mm. Koristite merač dubine šare, ili možda jednostavnije, proverite dubinu šare novčićem. Nemojte voziti na oštećenim gumama jer će to povećati rizik od proklizavanja vozila na zaleđenim deonicama puta. I po ko zna koji put podsećamo, gume su jedini kontakt vašeg automobila sa podlogom i samim tim one igraju jednu od najbitnijih uloga u bezbednosti

 

 

Izlazak na kolovoz

 

Pokrenite vozilo lagano dok ste u drugoj brzini, izbegavajući visoke obrtaje. Polazak u  drugoj brzini poboljšava kontrolu dok se krećetejer ćete izbeći proklizavanje točkova. Kada ste na putu važno je da održavate propisanu brzinu, jer ako vozite prebrzo znate i sami da samo povećavate rizik da izgubite kontrolu nad vozilom. Ako vozite automobil sa automatskim menjačem,  izaberite „2“ za vožnju po klizavimi zaleđenim putevima kako biste ograničili promenu brzina i manje se oslanjali na kočnice. Savremeniji modeli imaju opciju „winter“ (zima) koja automatski zaključava prvu brzinu kako bi se rizik od proklizavanja točkova umanjio. Ako niste sigurni kako da podesite vaš automatski menjač za rad u ovakvim uslovima, najbolje je da proverite uputstvo  ili pitate vašeg majstora.

 

Uočite led i kad se ne vidi

 

Kada se mraz otapa, led ume da se zadrži u delovima gde je u senci od drveća ili  zgrada. Zatodok prolazite ovim delovima posebno obratite pažnju jer iako vam se čini da su se uslovi za vožnju poboljšali, ipak još uvek može biti vrlo klizavo. Takođe, povećana pažnja zbog leda je obavezna i na mostovima, nadvožnjacima kao i na brisanim prostorima gde vetar spušta temperaturu i ispod nule.

 

Kontrola je u vašim rukama


Put kočenja se na zaleđenom putu produžava i do deset puta, pa obavezno povećajte odstojanje od vozila ispred. Iako mislite da je u nekom trenutku najbolje da koristite kočnice kako bi zaustavili vozilo na ledu, one neće uvek reagovati kako očekujete. Kada prilazite raskrsnicama ili vozite nizbrdo najbolje je da dovoljno rano smanjite brzinu kretanja kako biste mogli da kontrolišete vozilo. Kada vozite uzbrdo po zaleđenom kolovozu najbolje bi bilo da se ne zaustavljate. Pokušajte da održite konstantnu, stabilnu brzinu kretanja birajući odgovarajući stepen prenosa na vreme kako biste izbegli promenu brzina tad ili na nizbrdici.

 

Budite spremni


Proverite da li imate sve od obavezne opreme jer ako vam se automobil pokvari po hladnoći, i te kako će vam sve trebati. Uz to, a zavisno gde se tokom zime krećete, nabavite i ašovćić i nešto šljunka jer to vam može biti spas da prođete kroz neke zaleđene deonice. Uvek sa sobom na put nosite napunjen mobilni telefon sa već ubeleženim važnim brojevima telefona šlep-službi, pomoći na putu i slično.

 

Čvrsto se držite

 

Ako vaš automobil izgubi prianjanje sa podlogom tada je najbolje da sklonite  nogu sa pedale gasai da usmerite točkove u pravcu u kom želite da se krećete. Tada automobil usporava a prednji deo zbog težine počne da se „ukopava“ i gume brže dobiju prianjanje. Generalno, automobili sa prednjim pogonom su sigurniji na ledu i snegu, ali ako vam je pogon pozadi ne bi  bilo loše da u prtljažnik stavite neki teret kako bi lakše kontrolisali vozilo u ovakvim uslovima. 

Povezane teme: Vožnja po ledu, Saveti, Auto Bild, Zima
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»