Hoću veće točkove!
Da čujemo ko ne bi voleo da ima veće točkove na svom automobilu? Ipak, pri odabiru budite oprezni, jer uz prednosti koje oni nude, njihova montaža donosi i pojedine mane.
"Uh kako dobro izgleda“. Ovo često čujemo kada svetlost dana ugleda neki novi model. Kada ih proizvođači prikažu javnosti, svi ti top modeli nalaze se na
Prodajete polovni auotmobil?
|
gigantskim aluminijumskim točkovima prečnika 19 ili 20 inča, a između gume i ruba ne može ni parče pice da se provuče. A onda, kada taj isti novi model stigne u salone, odjednom nestaje taj „wow“ efekat, jer osnovni model više nema te velike i lepe aluminijumske felne… Tada za njih treba debelo doplatiti.
Isto je i sa polovnjacima koje vozimo i svako malo razmišljamo kako bismo rado nabavili makar za broj veće točkove. Ipak, koje su to dimenzije koje bi pristajale našem automobilu? O ovome treba dobro razmisliti jer predimenzionisani točkovi nisu uvek dobra stvar.
Svaki proizvođač automobila za svoje modele propisuje određenu veličinu točkova. To ipak ne znači da je jedino valjano voziti na onim koje dobijete uz vozilo. Postoje fabrički podaci za svaki model koje su to najveće dimenzije točkova koje vaš automobil može da „tera“. Ako se pridržavamo ovih normi koje je propisala fabrika, male su šanse da nešto pođe po zlu. Međutim, šta je sa onim ogromnim točkovima koje viđamo na tjuniranim automobilima, tačnije zašto ne možemo da vozimo automobil sa bilo kojom dimenzijom točka sve dok nam guma ne dodiruje rub? Ovde treba računati na mnoge stvari. Naime, svi znamo da guma u toku vožnje ne sme dodirivati rub, ali ne zaboravite da to mora ostati tako i kada je automobil potpuno natovaren i recimo prelazi preko neravnina. Takođe, promenom dimenzija točka mora se voditi računa i o tome da ukupan prečnik točka ostane makar približno isti, kako bi podaci o brzini koji se očitavaju na instrument-tabli bili tačni. Ovo su samo neke „sitnice“ na koje treba računati a u posebnom delu teksta dajemo i konkretne prednosti i mane montaže većih točkova.
Veći točkovi - prednosti i mane
Ono što treba znati jeste da veći točkovi znače i niži profil gume kako bi prečnik točka ostao otprilike isti, ali sa većim točkom dolazi i šira guma. Šira i veća guma je i teža, a naravno, težina utiče na potrošnju goriva, i u ovom slučaju veći točkovi nešto više opterećuju motor, što sa druge strane utiče i na ubrzanje koje postaje nešto slabije. Uz to, kako su veći točkovi i teži oni utiču na trapove koji imaju više posla sa neogibljenom masom i brže se habaju. Takođe, sa većim, odnosno širim točkovima zbog veće površine koju ostvaruju sa podlogom više se osećaju neravnine u kabini, što negativno utiče na udobnost u vožnji. Ipak sve nabrojane mane mogu se izbeći ili umanjiti u meri da postanu neprimetne i to poštovanjem pravila koje navodi fabrika kada je reč o propisanim dimenzijama točkova za vaše vozilo. Takođe, možete se koristiti i pravilom koje kaže da točkovi ne treba da budu veći, odnosno manji od tri odsto od propisanih. Kada je reč o prednostima većih točkova, tu su atraktivan izgled, poboljšana stabilnost vozila jer guma nižeg profila ima manje bočno uvijanje, a to poboljšava i preciznost u vožnji. Kako je većom površinom na podlozi i put kočenja sa većom gumom je kraći.
Zaključak
Ako rešite da postavite veće gume na svoj automobil, neka dimenzije budu u skladu sa onima koje je i proizvođač propisao ili najviše za dva broja veće. Jedino tako povećana potrošnja goriva biće zanemarljiva, a sporije ubrzanje neprimetno, dok ćete vi uživati u vožnji koja će biti direktnija, stabilnija i, na kraju lepša, kako vama za volanom, tako i spolja. I da, ne zaboravite da tokom zimskih meseci vratite manje točkove na vozilo jer je trakcija po snegu sa užom gumom neuporedivo bolja.
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Sreda, 23. 09. 2015. 15:24h
Sreda, 23. 09. 2015. 05:00h
Utorak, 22. 09. 2015. 11:15h
Utorak, 22. 09. 2015. 00:17h
Ponedeljak, 21. 09. 2015. 11:52h