Naslon za glavu: Bezbedan ili udoban?
U ime bezbednosti, nasloni za glave su nagnuti napred tako da izazivaju neprijatnost i bol kod vozača. Eksperti za ergonomiju su uznemireni i traže rešenje koje će zadovoljiti obe strane.
Volvo V60
Nasloni za glavu u „volvou V60“ su fiksni,odnosno integrisani su u sedište. Šveđani su, na osnovu ispitivanja, zaključili da velika većina vozača ne prilagođava naslone položaju glave
Sve je veći broj vozača koji se žale na poziciju naslona za glavu. Moderni nasloni
Prodajete polovni automobil? Postavite besplatan oglas. |
često guraju glavu vozača napred, u neprijatan i nepraktičan položaj, koji stvara dodatnu nervozu. Međutim, to je neophodno radi povećanja bezbednosti, odnosno zaštite povreda vrata i vratnog dela kičmenog stuba, čak i pri najblažim udarcima otpozadi. Kao što dobro znate, prilikom udarca u zadnji deo automobila telo i torzo vozača i putnika imaju tendenciju kretanja unazad (uticaj sile inercije).
Proizvođači su poslednjih godina usavršili sedišta koja nude maksimalnu bezbednost, ali i dalje veliki problem zadaju glava i vrat koji i dalje imaju nekontrolisano kretanje od nekoliko desetina centimetara unazad, sve do naslona za glavu. Mnoga sedišta, posebno u malim automobilima, nisu imala adekvatne naslone za glavu. Danas su stvari drugačije. Od 2009. godine, Euro NCAP je pojačao značaj naslona u svojim testovima bezbednosti. Ako želite da sa maksimalnom ocenom položite test, onda ste obavezni da u automobile ugrađujete naslone za glavu koji moraju da budu konstruisani tako da vrat pri sudaru ne sme da bude preopterećen. Na osnovu poslednjih istraživanja, između 2009. i 2013. godine prepolovljen je razmak između naslona i glave vozača. Proizvođači su i ranije imali dobre ideje kao što je, na primer, aktivni naslon za glavu (prvi put ih je predstavio Saab) koji mehanički ili preko senzora, u slučaju sudara, skraćuju prostor između glave koja se kreće nazad i naslona. Sada su u trendu takozvani dvosmerni aktivni nasloni za glavu (primer je „opel meriva“) koji su, u isto vreme, praktično, bezbedno i komforno rešenje. Stručnjaci kažu da su upoznati sa problemima koje vozači imaju sa naslonima za glavu i da to nije redak slučaj. Oni smatraju, međutim, da nasloni nisu jedini krivci, već da su bol i neprijatnost kod vozača i putnika u velikoj meri posledica lošeg držanja i problema sa kičmom. Svakodnevno loše držanje tela može da bude ozbiljan okidač za trajne deformacije i savet doktora je da, ako imate problem sa naslonom za glavu, obavezno zakažete pregled kod stručnjaka.
Automobilska sedišta su jedan od najskupljih delova u vozilu. Iako im se retko pridaje pažnja kakvu zaslužuju i često ih se zanemaruje, ove visokotehnološke komponente glavna su „spona“ između automobila i vozača. Zato, pre nego što se odlučite za kupovinu automobila, proverite da li vam odgovara položaj i oblik naslona za glavu. Nemojte da vas mrzi da odvojite nekoliko minuta jer, kao što vidite na primerima, nasloni mogu da dovedu do ozbiljne glavobolje.
Mazda 6
"Mazda 6“ je na Euro NCAP testu dobila vrhunske ocene pri udarcu od pozadi. Ipak, bezbednost se plaća ekstremno velikim naslonom za glavu koji izaziva neprijatnost kod vozača. U Mazdi kažu da su dobili pritužbe vozača i da je kod nove „mazde 3“, ipak, povećan razmak između naslona i glave vozača.
Mercedes GLA
Sportska sedišta u „mercedesu GLA“ nisu napravljena za svaki vrat. Sličnih problema, međutim, nema kod sportskih sedišta koja proizvodi Porše. Predstavnici Mercedesa kažu da kupcima nude i klasična sedišta sa naslonima koji mogu da se podešavaju na četiri načina i da ne moraju da se odluče za sportskasedišta.
Kia Soul
U prethodnom „soulu“, aktivni nasloni za glavu bili su deo standardne opreme. Kod novog, međutim, to nije slučaj (dodatna oprema). Kijini prodavci objašnjavaju da klasični nasloni sa četiri načina podešavanja takođe odlično obavljaju svoj zadatak, a pri tome su jeftiniji i lakši od aktivnih naslona.
VW Golf R
Folksvagen je takođe jedan od brendova koji je prvi počeo sa uvođenjem aktivnih naslona za glavu. Međutim, kao i kod drugih proizvođača, maksimalno je smanjen razmak između naslona i glave. „Morali smo to da uradimo, kako bismo zaštitili vrat vozača“, kažu u Folksvagenu.
Jednostavan i praktičan sistem
Aktivni nasloni za glavu su delotvorni isključivo pri sudaru od pozadi. Pri udaru straga gornji deo tela se inercijom utiskuje u sedište automobila. Preko ploče smeštene u visini leđa i preklopne poluge taj se pokret koristi da bi se naslon za glavu automatski doveo prema napred i time smanjio razmak između glave i naslona. Na taj način se sprečava preveliko rastezanje vratne kralješnice i smanjuje se rizik od povrede. S obzirom na to da je sistem reverzibilan, nakon njegovog aktiviranja nema dodatnih troškova popravka.
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Utorak, 14. 07. 2015. 10:31h
Ponedeljak, 13. 07. 2015. 16:51h
Ponedeljak, 13. 07. 2015. 11:25h
Ponedeljak, 13. 07. 2015. 05:33h
Ponedeljak, 13. 07. 2015. 00:10h