Naslon za glavu: Bezbedan ili udoban?

U ime bezbednosti, nasloni za glave su nagnuti napred tako da izazivaju neprijatnost i bol kod vozača. Eksperti za ergonomiju su uznemireni i traže rešenje koje će zadovoljiti obe strane.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Volvo V60 

 

Nasloni za glavu u „volvou V60“ su fiksni,odnosno integrisani su u sedište. Šveđani su, na osnovu ispitivanja, zaključili da velika većina vozača ne prilagođava naslone položaju glave

 

Sve je veći broj vozača koji se žale na poziciju naslona za glavu. Moderni nasloni

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

često guraju glavu vozača napred, u neprijatan i nepraktičan položaj, koji stvara dodatnu nervozu. Međutim, to je neophodno radi povećanja bezbednosti, odnosno zaštite povreda vrata i vratnog dela kičmenog stuba, čak i pri najblažim udarcima otpozadi. Kao što dobro znate, prilikom udarca u zadnji deo automobila telo i torzo vozača i putnika imaju  tendenciju kretanja unazad (uticaj sile inercije).

Primer nesigurnog naslona za glavu: Na Euro NCAP testiranju bezbednosti na vrat vozača deluje sila od 10g

Proizvođači su poslednjih godina usavršili sedišta koja nude maksimalnu bezbednost, ali i dalje veliki problem zadaju glava i vrat koji i dalje imaju nekontrolisano kretanje od nekoliko desetina centimetara unazad, sve do naslona za glavu. Mnoga sedišta, posebno u malim automobilima, nisu imala adekvatne naslone za glavu. Danas su stvari drugačije. Od 2009. godine, Euro NCAP je pojačao značaj naslona u svojim testovima bezbednosti. Ako želite da sa maksimalnom ocenom položite test, onda ste obavezni da u automobile ugrađujete naslone za glavu koji moraju da budu konstruisani tako da vrat pri sudaru ne sme da bude preopterećen. Na osnovu poslednjih istraživanja, između 2009. i 2013. godine prepolovljen je razmak između naslona i glave vozača. Proizvođači su i ranije imali dobre ideje kao što je, na primer, aktivni naslon za glavu (prvi put ih je predstavio Saab) koji mehanički ili preko senzora, u slučaju sudara, skraćuju prostor između glave koja se kreće nazad i naslona. Sada su u trendu takozvani dvosmerni aktivni nasloni za glavu (primer je „opel meriva“) koji su, u isto vreme, praktično, bezbedno i komforno rešenje. Stručnjaci kažu da su upoznati sa problemima koje vozači imaju sa naslonima za glavu i da to nije redak slučaj. Oni smatraju, međutim, da nasloni nisu jedini krivci, već da su bol i neprijatnost kod vozača i putnika u velikoj meri posledica lošeg držanja i problema sa kičmom. Svakodnevno loše držanje tela može da bude ozbiljan okidač za trajne deformacije i savet doktora je da, ako imate problem sa naslonom za glavu, obavezno zakažete pregled kod stručnjaka.

 

Automobilska sedišta su jedan od najskupljih delova u vozilu. Iako im se retko pridaje pažnja kakvu zaslužuju i često ih se zanemaruje, ove visokotehnološke komponente glavna su „spona“ između automobila i vozača. Zato, pre nego što se odlučite za kupovinu automobila, proverite da li vam odgovara položaj i oblik naslona za glavu. Nemojte da vas mrzi da odvojite nekoliko minuta jer, kao što vidite na primerima, nasloni mogu da dovedu do ozbiljne glavobolje.

 

Mazda 6

"Mazda 6“ je na Euro NCAP testu dobila vrhunske ocene pri udarcu od pozadi. Ipak, bezbednost se plaća ekstremno velikim naslonom za glavu koji izaziva neprijatnost kod vozača. U Mazdi kažu da su dobili pritužbe vozača i da je kod nove „mazde 3“, ipak, povećan razmak između naslona i glave vozača.

 

Mercedes GLA

Sportska sedišta u „mercedesu GLA“ nisu napravljena za svaki vrat. Sličnih problema,  međutim, nema kod sportskih sedišta koja proizvodi Porše. Predstavnici Mercedesa kažu da kupcima nude i klasična sedišta sa naslonima koji mogu da se podešavaju na četiri načina i da ne moraju da se odluče za sportskasedišta.

 

Kia Soul

U prethodnom „soulu“, aktivni nasloni za glavu bili su deo standardne opreme. Kod novog, međutim, to nije slučaj (dodatna oprema). Kijini prodavci objašnjavaju da klasični nasloni sa četiri načina podešavanja takođe odlično obavljaju svoj zadatak, a pri tome su jeftiniji i lakši od aktivnih naslona.

 

VW Golf R

Folksvagen je takođe jedan od brendova koji je prvi počeo sa uvođenjem aktivnih naslona za glavu. Međutim, kao i kod drugih proizvođača, maksimalno je smanjen razmak između naslona i glave. „Morali smo to da uradimo, kako bismo zaštitili vrat vozača“, kažu u Folksvagenu.

 

Jednostavan i praktičan sistem

Aktivni nasloni za glavu su delotvorni isključivo pri sudaru od pozadi. Pri udaru straga gornji deo tela se inercijom utiskuje u sedište automobila. Preko ploče smeštene u visini leđa i preklopne poluge taj se pokret koristi da bi se naslon za glavu automatski doveo prema napred i time smanjio razmak između glave i naslona. Na taj način se sprečava preveliko rastezanje vratne kralješnice i smanjuje se rizik od povrede. S obzirom na to da je sistem reverzibilan, nakon njegovog aktiviranja nema dodatnih troškova popravka.

Povezane teme: Naslon za glavu, Vrat, Saveti, Sigurnosni sistemi

Poslednji komentari

Hm
Utorak, 14. 07. 2015. 10:31h
neregistrovan korisnik
Ne znam za vas, ali meni su ovi aktivni nasloni zapravo udobniji od obicnih. Kad naslon nema opciju podesavanja, onda ga ni ne koristim, jednostavno mi nije udobno da tako vozim, a postoji i rizik da na duzim putovanjima zaspim ako naslonim glavu skroz pozadi. Sa druge strane, aktivni naslon mi drzi glavu u polozaju u kom mi najvise odgovara prilikom voznje.
Sinisa
Ponedeljak, 13. 07. 2015. 16:51h
neregistrovan korisnik
Zivkovic je lepo rekao, a to mislim oduvek I ja - "naslon" je zapravo uzglavlje, zastita od povreda. Vozim V60 I nikada mi uzglavlje nije smetalo kao zeni na slici, niti se tako sedi u tom sedistu. Odnosno, polozaj glave I vrata nije takav, kontakt sa uzglavljem jednostavno nemam, ne postoji na taj nacin.
kr
Ponedeljak, 13. 07. 2015. 11:25h
neregistrovan korisnik
volvo ima najljepše dizajnirane masline za glavu od svih proizvodaca..a pored toga i najbolje reagiraju kod sudara..
mitsubishi-
Ponedeljak, 13. 07. 2015. 05:33h
neregistrovan korisnik
nedaj bg da se budem morala uvjeravati koliko je bezbjedan ta naslon za glavu, ali da je neudoban - jest.
ms
Ponedeljak, 13. 07. 2015. 00:10h
neregistrovan korisnik
Ova djevojka sto isprobava naslone bi trebala najpre da pocne od svoje kose i vezivanja repa na neki drugi nacin njoj nijedan ne moze biti udoban sem da ima rupu kroz koju moze proturiti isti :-)
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»