„Utegnite“ automobil

Zvuk kloparanja koji dopire iz motora ili šasije baš ume da smeta. Rešavanje ovih problema podrazumeva odlazak u servis. Ali, šta je sa onim kloparanjem, krckanjem i zvečanjem u kabini? To možete sami da locirate, a „Auto Bild“ vam pomaže kako da „ućutkate“ automobil.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Pravi primer za ovaj tekst bio je upravo „golf IV“, star 11 godina i u kom stalno nešto zvecka i krcka

Ponekad vam nešto lupka u automobilu ali ne znate tačno odakle dolazi? Ovo

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

ume da bude prilično frustrirajuće. Međutim, pre nego što krenete da tražite krivca u instrument tabli ili kaseti, ipak prvo detaljno sve pregledajte i pričvrstite sve „leteće“ stvari u kabini. Osnovni princip: kritična područja su mesta ispod zadnjih i prednjih sedišta, ostave za sitnice u vratima (slika desno), predmeti u prtljažniku i oko rezervne gume (slika levo). Takođe, proverite pepeljaru i držač za naočare.

 

Kvake (šarke)

Simptomi: kliktanje po startovanju motora, pri kočenju i pri prelasku preko rupa Problem: kućište brave se pomera i pomera šarke. Usled čestih vibracija može pući

Rešenje: prvo očistite šarke namenskim sredstvom (deterdžent ili sapunica) pritegnite ih pa premažite zaštitnom mašću.

Oprez: krupniji ljudi po ulasku ili izlasku mogu uprljati odeću.

Alternativa: oblepite šarku sa malo izolir trake

 

Vratanca

Simptomi: kaseta ili neka druga vratanca u kabini udaraju i zveče, a najviše preko rupa

Problem: vratanca imaju previše mesta (dobila su preveliki zazor), nisu dobro pričvršćena i udaraju o tvrd materijal

Rešenje: kupite samolepljivu izolacionu traku (nude se od sunđera i gume različitih debljina i boja) koja je prilično jeftina, isecite po meri i zalepite u okvir

 

Šine od sedišta

Simptomi: sedište škripi, a najviše tokom vožnje kroz krivine

Problem: ram sedišta ili šine nisu dobro podmazane

Rešenje: pomerite sedište skroz unapred i spustite naslon ka napred. Zaštitite itison papirom. Prvo dobro očistite šine a zatim ih premažite zaštitnom mašću (ima ih i u spreju). Ukoliko se škripa nastavi, izvadite sedište i premažite čitav ram

 

Plastični nosači

Simptomi: pucketanje i škripa držača plastičnih delova

Problem: plastični delovi se dodiruju na spojevima

Rešenje: ovde može pomoći providni silikon sprej bez mirisa (oko 450 din.) čuva gumene delove da ne postanu krti.  Idealan je za korišćenje na teško dostupnim mestima, poput držača za čaše (na slici). Ipak, efekat nije večan. Za trajnije rešenje potrebno je da se ubaci ili zalepi filc na kritičnu spojku.

 

Zadnja klupa

Simptomi: naslon zadnje klupe lupa pri vožnji po rupama

Problem: Iako je zadnja klupa dobro prikačena, ima previše mesta (zazor je veliki) pa sedište klopara

Rešenje: Pomerite naslon zadnje klupe skroz unapred. Pored šarke postoji ispupčenje-graničnik koji prigušuje i ublažava udarce zadnje klupe. Ovaj graničnik može se podešavati. Kod „golfa IV“ bilo je dovoljno malo ga odvrnuti kako bi čvršće leglo. Ovde alat nije potreban. Ukoliko je potrebno upotrebite podmetač da fiksirate graničnik. 

 

Kaseta

Simptom: poklopac kasete klopara pri zatvaranju i tokom vožnje

Problem: zazor je preveliki pa poklopac ima previše mesta i udara u okvir Rešenje: otvorite kasetu. Kod većine automobila postoje gumeni graničnici na unutrašnjoj strani okvira kako bi prigušili zvuk vratanca od kasete. Odvrnite ih toliko da se vrata mogu čvrsto zatvoriti.

Alternativa: zalepite samolepljivu izolacionu traku duž  okvira

 

Žice i kablovi

Simptomi: zvukovi udaranja i kuckanja dopiru iz instrument table

Problem: labave žice i kablovi udaraju o panele ili lim

Rešenje: dešava se na vozilima na kojima je naknadno ugrađen neki uređaj pa kablovi nisu adekvatno osigurani. Precizno locirajte odakle zvuk dolazi, a vodite računa da je često potrebno ukloniti plastične panele ispod instrument table da bi locirali problem. Labave žice i kablove pokupite vezicama. Kablove možete obmotati trakom 

 

Plastične obloge

Simptomi: zveckanje i grebanje na spojevima plastičnih obloga

Problem: većina plastičnih obloga je samo prikačena i nije dodatno osigurana Rešenje: pre nego što bilo šta započnete morate tačno utvrditi gde su „žabice“. Budite oprezni pri zagledanju manjih plastičnih obloga jer su njihove „žabice“ vrlo male i brzo se lome. Nabavite pur-penu ili lepak, skinite panele tretirajte i ponovo ih učvrstite.

 

Naslon za ruku

Simptom: kada stavimo ruku na odmorište, ono krcka (mana kod „golfa IV“) Problem: plastični delovi unutar naslona se dodiruju i pod teretom krckaju Rešenje: vrlo pažljivo odvrnite držač naslona ravnim odvijačem.  Budite vrlo oprezni jer se vrlo lako može polomiti! Podmažite plastične spojke. Pre nego što sve vratite, isecite tanji peškir po meri i ubacite ga unutra, pa onda sve zatvorite. Krckanja više nema.

 

Bonus savet

 

Zvukovi iz šasije i motora su uvek slučaj za profesionalce a ne za amatere. Sa druge strane, zvukovi koji dopiru iz kabine mogu se rešiti uz pomoć nekoliko jeftinih sitnica iz prodavnice i malo vremena. Uz odličan sluh, potreban je minimum tehničke veštine. Najviše opreza potrebno je kod plastičnih panela, pa budite pažljivi u radu, dobro locirajte problem.

Povezane teme: Saveti, Auto Bild, Popravka automobila

Poslednji komentari

tacno
Sreda, 24. 06. 2015. 15:09h
neregistrovan korisnik
Skoda fabia isto
Mihajlo
Utorak, 23. 06. 2015. 23:46h
neregistrovan korisnik
Da bi bio informisan, moram ti reći da taj vremešni Peugeot ima sve ovo što se u Golfu "zeteže", a pored toga si mogao da ga kupiš sa fabričkim "šiberdahom", servo upravljačem, a standardno je opremljen ubrizgavanjem goriva u četiri tačke i kompjuterskom regulacijom smeše goriva...
Srbija
Utorak, 23. 06. 2015. 08:28h
neregistrovan korisnik
Pa i golfa 2 da su imali ne bi lupali ovakve gluposti! Nego pusta ljubomora, nisu imali para da ga kupe pa im sada smeta! Opste poznata stvar kod srba...
mozdavw
Ponedeljak, 22. 06. 2015. 16:55h
neregistrovan korisnik
vw je izbacivao losu seriju od 2004 do 2009... za nove ne znam, ali meni se bas svidjaju i deluju kvalitetno i necujno pogotovo novi common rail dizeli. u mestu rade kao benzinci a u pokretu kao zujalice
exvectrac
Ponedeljak, 22. 06. 2015. 16:51h
neregistrovan korisnik
imao sam je i nikad vise, kostala me ko prva ljubav.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»