Dobra ili loša ideja: Zamena guma u sopstvenoj režiji

Pajser štedi novac? Menjanje guma u servisu ili da to uradite sami? Naš kolega je pokušao da uštedi više od 3.000 dinara.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Ovde moramo da budemo iskreni… kako bih mogao reći da sam prilično škrt. Sam šišam kosu, odeću nosim dok se ne raspadne i, kada dođe zima, montiram zimske gume. U servisu. Ovo poslednje kod mene ne važi! Naime, prema

Prodjaete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

današnjim cenama, demontaža, montaža i balansiranje točkova (do 15 inča) u vulkanizerskim servisima staje oko dve, tri hiljade za sva četiri točka, zavisno od servisa. Okvirno, skidanje i montiranje gume, po točku se naplaćuje od 200 dinara pa naviše, a balansiranje od 300 dinara pa naviše. Za gume veće od 15 inča i cene su veće za oko 20-30 odsto.

 

E, pa ja više volim da sa tih 500 dinara, koje bih dao po gumi, platim neko dobro kuvano vino. Topli dani su odbrojani i vreme je da menjam gume. Koliko to može biti teško?

 

Prvi pokušaj: skidanje gume udaranjem.

Ideja je proizašla iz jednog dokumentarca snimljenog u Africi, gde je mehaničar uspeo da besomučnim udaranjem skine gumu sa felne. Računam, i ja to mogu. Mislim, valjda. Sila ili tehnologija? Ipak, ivica gume se čvrsto drži i jednostavno ne popušta.

 

Da bih mogao da skinem gumu moram nekako da uglavim polugu između ivice pneumatika i felne, a to je nemoguće. Dakle, i drugi pokušaj je propao.

A da pritisnem gumu tako što ću je nagaziti automobilom i nadati se da će vozilo uraditi teži deo posla umesto mene? Zaboravite na to! Sve dobre stvari dolaze tek treći put.

Hidraulična dizalica. Fiksirao sam točak i dizalicu zavukao ispod bočnog zida

Pogledajte ponudu sajta mobile.de na srpskom jeziku.

pneumatika. I gle čuda, funkcioniše! Uz glasni prasak guma je iskočila. Napokon. Montaža je mnogo lakša od demontaže, mada zbog propalog prvog pokušaja sa macolom, felna je sada oštećena, odnosno kriva.

 

Kako to rade profesionalci?

Montaža pneumatika je posao za profesionalca u specijalizovanom servisu – vulkanizer ima sva potrebna znanja i veštine, ali i opreme neophodne za profesionalnu demontažu, odnosno montažu

Dobar pokušaj gospodine, ali montaža pneumatika je posao za profesionalni servis. Zato, gume uvek menjajte tamo gde treba. Pogotovo jer posle skidanja letnje gume sa felne i montiranja zimske, one moraju da se balansiraju. Kada gume nisu balansirane, dolazi do opasnih vibracija u vozilu. Tokom balansiranja, guma se postavi na posebnu mašinu gde se rotira određenom brzinom. Na osnovu izmerenih podataka, mašina preporučuje težinu tegića koje tada operater postavlja na sam točak.

 

Da li mi trebaju dva seta guma?

Ponuda novih i polovnih felni je zaista velika, a na tržištu sada ima vrlo jeftinih aluminijumskih na koje možete montirati letnje gume i tako ih čuvati.

Bez pogovora. Najpraktičnije je imati dva seta guma – četiri zimske i četiri letnje. Iako zvuči preskupo, na duže staze, ipak će skuplje proći onaj ko hoće da uštedi na gumama, a sigurnije, bezbednije i jeftinije će biti onom ko ima dva seta guma koje će ga služiti više godina.  Zimske gume će duže trajati jer ih nećete trošiti leti, a letnje neće biti oštećene posle upotrebe tokom zime. Uz to, najbolji način skladištenja guma jeste da ih ostavite na felnama, a zimske montirate na čelične felne. I na ovaj način štedite vreme i novac jer nema montaže, demontaže i balansiranja guma pre svake sezone, već jednostavno zamenite kompletne točkove, a to  možete čak i sami.

 

Zaključak:

 

Zamena gume u sopstvenoj režiji? Uštedećete novac, ali uspećete samo i jedino ako niste amater. Amateri mogu montirati gume koje su već na felnama. Ali i tu morate biti oprezni. Ukoliko se tokom vožnje osećaju bilo kakve vibracije, morate balansirati točkove u specijalizovanom servisu.

Povezane teme: Saveti, Gume, Zamena guma, Pneumatici

Poslednji komentari

Lexus
Sreda, 31. 12. 2014. 04:04h
neregistrovan korisnik
Ima stare metode za balansiranje bez masine ja Sam radio davno , stavi se tocka na jedno postoje koe ima vodenu terezio i oketas tocka i drzis sa kredom da dirne bandas felnu i tu stavi teg puno je jednostavno prie Nie bio masini.
Maja
Ponedeljak, 29. 12. 2014. 09:25h
neregistrovan korisnik
Pa ne bih rekao da su svi servisi u davnoj(bliskpoj) proslosti imali masinu za montazu/demontazu i za balansiranje guma. Sve se to radilo"rucnom" metodom godinama i to vrlo uspesno. Tako da i sada moze iole tehnicki obrazovana osoba sama da montira/demontira gumu bez ikakve savremene masinerije a da ne osteti istu. Sa par pajsera drvenih klinova, dizalice...Naravno balansiranje se mora odraditi na masini predvidjenoj za to ali ako Vam nesmeta truckanje gume na odredjenoj brzini mozete i preskociti balansiranje.Moja preporuka balansirati gumu. Zakljucak: Nekoga Tata nauci da montira gumu a nekoga da popunjava kladionicarske tikete.
draza
Ponedeljak, 29. 12. 2014. 08:23h
neregistrovan korisnik
Kupi kupi komplet čeličnih felni (polovnih ili novih) i komplet novih guma , montiraj ih izbalansiraj i zaboravi na vulkanizere koji ti dva puta godišnje zaviruju u novčanik dok čekaš u koloni ispred servisa.
KoleM
Ponedeljak, 29. 12. 2014. 06:56h
neregistrovan korisnik
Besmisleno, mnogo težak posao a majstori ga odrade za sekund i za 200 din. Balansiranje ne možete uraditi bez mašine, ne može ni majstor. Mene nešto drugo zanima, da li majstori dobro centriraju točak, da li postoji metod za to, odnosno ako na primer centar gume nije u centru osovine centar mase će se ispraviti tegovima ali geometrijski centar neće? Ja pretpostavljam da se onda točak namešta u nekom kalupu ili ne?
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»