10 pravila za duži život akumulatora

10 pravila za duži život akumulatora

Kako ne biste dočekali da po hladnom vremenu doživljavate stresove poput kašnjenja na posao, jer niste mogli da startujete motor, onda obavite ... »

Poštovani čitaoci, ostavljanje komentara na vesti starije od 5 dana nije moguće.

Prijavi komentar

Trol
Subota, 25. 10. 2014. 08:22h
neregistrovan korisnik
Golf pali i bez akumulatora..
Preporuka:
86
45
Odgovori

Prijavi komentar

Marco
Nedelja, 26. 10. 2014. 00:51h
neregistrovan korisnik
@Trol : Svi dizelasi na lanac mogu da pa pale bez akumulatora !!! Probaj clia da upalis ako mu je napon manji od 12V, nema sanse, samo spusti prozore i pocne da mlatara sa brisacima...
Preporuka:
39
3
Odgovori

Prijavi komentar

Milos
Subota, 25. 10. 2014. 08:38h
neregistrovan korisnik
I tako je meni posle 7 godina rada crko fabricki akumulator (da, 7 godina dragi moji. Znaci moze da se napravi ako se hoce). Novi, ali bolji, i naravno skuplji u "Gradu koji se u Srbiji najbrze razvija" sam kupio sa par dana zakasnjenja zbog dobave! A kada sam izlazio iz radnje kaze mi prodavac da idem sada kod majstora da mi ugradi. Sta da mi ugradi? Akumulator? Pa nije to cudo tehnike, dva srafa i gotovo. Pa ne, elektronika, klima... Hocu da kazem: u eri "pametnih" stvari, stvarno pozelim da sam neandertalac i da ne brinem ni ocemu.
Preporuka:
65
5
Odgovori

Prijavi komentar

Akumulator
Subota, 25. 10. 2014. 22:50h
neregistrovan korisnik
@Milos : Akumulator je istorijata puno uredgaja lose kvaliteta i akumulator prie crkne,moj prijatelj ima Golv 4/2004 sa 120.000km i se cudi zasto nije dosad promenio akumulator,a ja menjam pogotovo kod BMW 5 i 3 seriju i kod Auta dok su dve godine. Kod novije Auta dok vec otvoris vrata i vuci struja sedis i slusas radio zezas se sa navi i t.d. Vuci struja, dok je u servis i rade sa auto tred uvek da je ukluceno punjac ne Baterije inace auto izvucat struja, losi akumulator iako starta auto moze puno da osteti elektroniku i se nakupi puno gresaka i doges u servis i ti kaze da imas 5-10 gresaka i kosta multi a ustvari bateriju losa i kad je vec 10volti auto starta,zato odrzavaj bateriju i pazise lopova po servisima.
Preporuka:
8
65
Odgovori

Prijavi komentar

ivanex
Ponedeljak, 27. 10. 2014. 09:32h
neregistrovan korisnik
@Akumulator : Auuu mozak mi eksplodirao!
Preporuka:
54
2
Odgovori

Prijavi komentar

Da-da
Subota, 25. 10. 2014. 23:11h
neregistrovan korisnik
@Milos : Akumulator pre ugradnje treba napuniti i istestirati, nije ti covek rekao nista sto nije tako. Ako je dugo stajao i samoispraznio se, nece imati propisani kapacitet, Izgleda da ipak jesi to sto si naveo!
Preporuka:
27
4
Odgovori

Prijavi komentar

d
Subota, 25. 10. 2014. 09:28h
neregistrovan korisnik
Svaki strucnjak svoja pravila
Preporuka:
46
2
Odgovori

Prijavi komentar

Strucnjak
Subota, 25. 10. 2014. 19:08h
neregistrovan korisnik
@d : Strucnjak, i ,,ekspert,,, imaju jednu zajednicku komponentu a to je polu znanje. Od takvog polu znanja bolje je ne znati jer tada znas da o tome nista ne znas. Ostaje da se nauci. Samo dve knjige su objavljene o hemijskim izvorima struje. Prva je objavljena 1964 a druga je objavljena 1999. godine. Sve ostalo su trgovacke informacije i nazalost malo je ljudi koji su strucni o akumulatorima.
Preporuka:
38
4
Odgovori

Prijavi komentar

Ekspert
Nedelja, 26. 10. 2014. 12:18h
neregistrovan korisnik
@Strucnjak : Eto vidis da se i ti pravis pametan, imamo mi ljude koji dosta znaju ali ih je malo nazalost.
Preporuka:
5
2
Odgovori

Prijavi komentar

XXL
Subota, 25. 10. 2014. 10:06h
neregistrovan korisnik
Dobar i poučan tekst jer imao sam loše iskustvo kada sam pomogao prijatelju da pomoću kablova upali svoj auto kome je akumulator bio neispravan (spojene ćelije) i to sam mu rekao da ne radimo. Još na originalnoj Fadip-ovoj kesi u kome držim kablove stoji uputstvo za pravilnu upotrebu kablova oko čega smo se raspravljali i opet na insistiranje prijatelja pogrešno spojli kablove. Posle sam imao problem u svome automobilu sa strujom i naravno uz novčanu nadoknadu majstor auto-električar mi ga je otklonio. Poučen iskustvom, a imam automobil koji izvanredno održavam (nov akumulator) uslugu "pomoćnog palenja" automobila više ne upražnjavam i to svima preporučujem ma koliko Vam se prijatelj/i uvredili kao i Ovaj moj kada me nedavno ponovo pozvao pa se uvredio kada sam mu rekao da "mene košta svako njegovo palenje automobila".
Preporuka:
51
44
Odgovori

Prijavi komentar

alfista
Nedelja, 26. 10. 2014. 05:00h
neregistrovan korisnik
@XXL : Ja palio sa alfom golfa dvojku i crko mi osigurač samo al dok sam našao koji je poludeo sam. Na osiguraču se ne vidi žica, ceo je plastičan...
Preporuka:
16
13
Odgovori

Prijavi komentar

VW
Subota, 25. 10. 2014. 10:42h
neregistrovan korisnik
Golfu ne treba akumulator
Preporuka:
37
43
Odgovori

Prijavi komentar

krlja
Ponedeljak, 27. 10. 2014. 10:52h
neregistrovan korisnik
@VW : tako je,akumulator mu ne treba,ali mu treba pop da se moli svako jutro pored njega da upali!
Preporuka:
44
1
Odgovori

Prijavi komentar

svasta
Subota, 25. 10. 2014. 15:14h
neregistrovan korisnik
Pa ko ima jos vremena da cacka oko akumulatora?Traje par godina i kad prvi put nece da zavergla,kupis nov i zavrsena prica..
Preporuka:
121
12
Odgovori

Prijavi komentar

vlada
Subota, 25. 10. 2014. 16:17h
neregistrovan korisnik
Ne verujte tzv "magičnom oku" na akumulatoru jer pokazuje samo stanje jedne ćelije...prema tome ne daje potpuno stanje akumulatora. Može se desiti da je ta prva ćelija ispravna a druga u kratkom spoju i akumulator će vas izneveriti...Najbolje je da lepo odete do nekog električara koji ima aparat i da vam čovek izmeri napon i ispravnost akumulatora...to je besplatna stavka a "glavu" spašava
Preporuka:
64
3
Odgovori

Prijavi komentar

Kile
Subota, 25. 10. 2014. 18:07h
neregistrovan korisnik
@vlada : Ja kupim ko krajnji naivac Exide premium, racunam skupo pa dobro. Izdrzao je 3 godine i 10 meseci. A platih ga 30% vise od najjeftinijeg u klasi. Nema mogucnost dopune tecnosti, a svake zime ga minimum par puta dopunjavao punjacem CTEK (placen koliko i akumulator), obmotao ga onom folijom sa vazdusnim dzepovima za zastitu od zime, konstantno proveravao punjenje na autu preko digitalnog pokazivaca na 12v prikljucku u autu. Posle dve godine isao na proveru akumulatora i punjenja na autu, kako bi dobio trecu godinu garancije (sve naravno bilo ok). I - crk'o ko najgori (zeleno okce bilo zeleno i kad je crkao - jedna celija). Od tada kupujem sa sto duzom garancijom i sto jeftiniji. Ne umotavam ni u sta, ne gledam, kad crkne - menjam. Ali se ne sekiram sto je crkao. A lajtsou u kolima kad celija crkava je neopisiv - tabla se pali gasi, pucketaju zvucnici, bord ne moze da se upali, nego samo pozadinsko osvetljenje, auto nece da zavergla... E gde su oldtajmeri, gde usporeno paljenje znaci da ti crkava akumulator.
Preporuka:
79
0
Odgovori

Prijavi komentar

bane-ch
Subota, 25. 10. 2014. 18:53h
neregistrovan korisnik
Meni je akumulator marke "Oerlikon" (made in Switzerland) trajao 11 godina. A auto je preko zime uvek bio napolju, nemam garazu. Trik: pazljivo sa potrosnjom struje.
Preporuka:
51
2
Odgovori

Prijavi komentar

Goran
Subota, 25. 10. 2014. 22:06h
neregistrovan korisnik
Motor onoga koji daje struju NE SME da radi zato sto moze pregoreti diodni blok ili stator na alternatoru ili regler.Uglavnom se ne desi nista ali ne treba rizikovati.Alnaser dizel vozila od 1900 cm3 povlaci duplo vecu struju nego alnaser benzinca od 1000cm3.Ako akumulator nema dovoljan kapacitet struju ce povuci preko alternatora.Bolje da vam isprazni akumulator nego da vam strada alternator.Zato kada dajete nekom struju ugasite auto neka zavergla dva puta ako ne upali cao dovidjenja.
Preporuka:
19
9
Odgovori

Prijavi komentar

Palisa
Ponedeljak, 27. 10. 2014. 08:32h
neregistrovan korisnik
@Goran : Vozač auta koji daje struju, blago da gas i podigne broj obrtaja prilikom startovanja drugog vozila kojem je akumulator neispravan.
Preporuka:
20
1
Odgovori

Prijavi komentar

530-d
Subota, 25. 10. 2014. 22:06h
neregistrovan korisnik
Neki dan promjenio fabrički akumulator iz bmw, 530 d, 2003 god. E to se zove kvalitet a ne ovi danas.
Preporuka:
46
2
Odgovori

Prijavi komentar

Slavisa
Subota, 25. 10. 2014. 22:18h
neregistrovan korisnik
Slazem se sa komentarom prethodnog korisnika.Iz licnog iskustav ( a nije malo , vozio sam samo dizele u zadnjih 25 godina). Oko akumulatora ne treba gubiti energiju, kada prvi put nece da zavergla kako treba treba planirati nabavku novog . To je najpametnije resenje . Taj period kod orginalnih akumulatora iz prve ugradnje je oko 4 goodine a kod nahnadno kuplenih nije duzi od 3 godine.
Preporuka:
19
6
Odgovori

Prijavi komentar

fokus-18-tdci-2004
Utorak, 28. 10. 2014. 13:28h
neregistrovan korisnik
@Slavisa : Pre mesec dana sam zamenio akumulator, izdrzao je skoro punih 10 godina i presao 260 hiljada. Motorcraft akumulator. Sad kupih Duracell, neka izdrzi upola manje i ja sam zadovoljan :-)
Preporuka:
9
1
Odgovori

Prijavi komentar

Moje-iskustvo
Subota, 25. 10. 2014. 22:19h
neregistrovan korisnik
2005. godine kupio sam nov manji auto, 1.4 benzinac. Evo za 9ipo godina sam presao 140000km i dalje imam fabricki akumulator. Po raznim pricama sam cuo da ako izdrzi 7 godina da pevam od srece, medjutim ovaj i dalje radi i pali iz prve i na minus 20. Necu da ga menjam dok ne crkne, uz to me i dodatno zanima koliko ce izdrzati jos. Auto naravno koristim svakodnevno, uglavnom gradska voznja.
Preporuka:
45
1
Odgovori

Prijavi komentar

Hoselito
Subota, 25. 10. 2014. 22:27h
neregistrovan korisnik
Koji to obicni akumulator je "...u dubokoj starosti sa 5-6 godina." ???!!!???? To je bilo pre 30 godina da su akumulatori trajali po 10 godina, kao i auti. Pa danas je sve fast food. Gel akumulari imaju garanciju na najvise 5 godina, a kostaju, u zavisnosti od fabrike, 2-5 puta vise. A za kleme postoji najjednostavnije resenje da nikada nemate problema. Dobro se osmirgla klema i deo na akumulatoru. Onda se stavi tovatna mast, ali kvalitetna sa grafitom. Kada se klema zasrafi, mast se stavi i preko kompletnoga spoja. Zivim pored okeana i pre nego sto sam ovo naucio morao sam da cistim kleme mesecno, a vozim automatike, koji su bez baterije mrtvi. Od kada ga ovako pripremam, a to je vec godinama unazad, ponekad baterija odsluzi svoj vek a da nemam problema sa kontaktom.
Preporuka:
39
1
Odgovori

Prijavi komentar

ljubo111
Subota, 25. 10. 2014. 23:06h
neregistrovan korisnik
citam akukulator koji je star 5 ili 6 godina star meni ni jedan nije uzdrzao garanciju 2 godine da ga nisam reklamirao
Preporuka:
18
6
Odgovori

Prijavi komentar

Alex-
Subota, 25. 10. 2014. 23:15h
neregistrovan korisnik
Pri skidanju akumulatora da li treba prvo skinuti minus (-) pa plus (+) ili obrnuto. I pri vracanju kablova kojim redom treba vratiti kablove da li prvo (+) pa onda (-). Na ovo pitanje ima dosta razlicitih odgovora pa me intresujete sta vi mislite. Hvala
Preporuka:
15
1
Odgovori

Prijavi komentar

djura
Nedelja, 26. 10. 2014. 12:32h
neregistrovan korisnik
@Alex- : Kada se skida, otkaci se prvo minus, jer je svuda oko baterije sasija, koja je na minusu, pa ukoliko kljucem i zakacis karoseriju, nema varnica-kratkog spoja, zatim se iskljucuje +, pa i ako se kljucem zakaci sasija, nema kratkog spoja. Kada se prikljucuje akumulator, prvo se spoji +, pa - iz istog razloga.
Preporuka:
13
1
Odgovori

Prijavi komentar

Micko
Nedelja, 26. 10. 2014. 13:27h
neregistrovan korisnik
@Alex- : Прво минус јер у противном може се направити кратак спој при скидању плус клеме!
Preporuka:
7
0
Odgovori

Prijavi komentar

Rb
Nedelja, 26. 10. 2014. 15:50h
neregistrovan korisnik
@Alex- : Uvek prvo skidas -. Pri vracanju prvo vratis +. Logika je jednostavna, prilikom skidanja ako prvo skines minus pri skidanju plusa ako dodje do slucajnog kontakta kljuca kojim skidas i dela sasije nece se nista desiti jer si vec prethono minus odvojio od sasije. Pri vranju prvo ide plus jer tad jos sasija nije spojena sa minusom.
Preporuka:
5
0
Odgovori

Prijavi komentar

milan
Nedelja, 26. 10. 2014. 00:40h
neregistrovan korisnik
Bez da nekoga reklamiram al moram da pohvalim topla akumulatore. 2004god sam ga kupio jula meseca i evo posle tacno 10 god on je crko. Auto je za to vreme preso 350000km sve gradska voznja, paljen cesto i po 30ak puta dnevno. Kad sam ga letos menjao prodavac mi je reko da je tolko izdrzao zato sto mi je motor dobar i pali odma cim zaverglam i zato sto mi je akumulator ispod suvozacevog sedista pa je zasticen od hladnoce i prljavstine
Preporuka:
8
7
Odgovori

Prijavi komentar

Aca
Nedelja, 26. 10. 2014. 03:18h
neregistrovan korisnik
Na mom jugu munja svitka evo vec 8 godina bez problema. Bas me prijatno iznenadio. A drugar menja na 2-3 godine.
Preporuka:
7
1
Odgovori

Prijavi komentar

Ap0calypto
Nedelja, 26. 10. 2014. 11:28h
neregistrovan korisnik
Imam bosch silver star, sad ce 3ca godina. Mislim laicki saveti bi bili. Uzmes contact cleaner sprej, isprskas konektore, na kracim relacijama ne palis klimu, grejanje i ostale jace potrosace. Mislim da je to dovoljno
Preporuka:
4
13
Odgovori

Prijavi komentar

pejapeja
Nedelja, 26. 10. 2014. 12:03h
neregistrovan korisnik
Kada prikljucujete kablove na akumulator prvo sto utvrdite to je dali su cepovi zatvoreni na oba akumulatora.MORAJU biti zatvoreni.( u trenutku prikljucivana stipaljki na kleme mozre doci do eksplozije isparenja usled varnicenja i da odletite zajedno sa akumulatoro ali ne daleko)Pri povezivanju uzme se CRVENI kabl I poveze se + I + oba akumulatora., posle toga se povezuje - I - akumulatora. Kada se skidaju kablovi skinuti prvo MINUS kabal a zatim + kabal( razlog je obican a to je praksa pokazala da na ovaj nacin nemoze doci do kratkog spoja ni jednog akumulatora ako naprimer u mraku nehotice dotaknrte blok motora ili sasiju).Nikako I jos jedanput NIKAKO auto koji potpomaze netreba da radi MORA biti ugasen. Razloga ima puno I dosta prostora mi treba da to obrazlozim.Nemora nista da se desi ali isto tako moze da vas boli glava mesecima posle paljenja. po koj kako oce.Kablovi sa kojima se pomaze moraju biti velikog preseka (Visezilni bakar min precnika 1 cm ostale debljine su neozbiljne - pogledajte od - pola akumulatora koliko vam je debeo kabal I da znate dobar kabal je isto te debljine ili deblji).
Preporuka:
6
1
Odgovori

Prijavi komentar

giga
Ponedeljak, 27. 10. 2014. 01:42h
neregistrovan korisnik
Moj Tojota/RAV4 ima jos uvek fabricki akumulator a u aprilu puni 10 GODINA!
Preporuka:
8
0
Odgovori

Prijavi komentar

Neno
Ponedeljak, 27. 10. 2014. 08:37h
neregistrovan korisnik
Potrosnja struje kada auto ne radi : svetlo, muzika...je najbitniji cinilac koji drasticno skracuje vek akumulatora. Ja vec 30 godina vozim auto, nikada ne trosim struju kada auto ne radi i nikada nisam imao problema sa kratkim vekom akumulatora. Najcesce je vozac onaj koji utice na vek akumulatora. Moj brat sedne u auto, pusta muziku po pola sata ,a motor ne radi i onda se zali kako "ovi danasnji akumulatori ne valjaju nista, a ja eto,imam srecu sa akumulatorima, a on nema".
Preporuka:
26
3
Odgovori