Da li je pritisak u gumama dobar?

Obično se toga setimo u vožnji, kilometrima daleko od najbliže pumpe. Kad bismo samo mogli nekako da ga proverimo iz vozila. U stvari možemo, pojedini automobili merač pritiska imaju u standardnoj opremi, a kod ostalih se može naknadno ugraditi.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Evropska unija je još prošle godine uredbom odredila da svi novi modeli vozila koji

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

u proizvodnju uđu od početka 2014. moraju imati sistem za merenje pritiska u pneumaticima u standardnoj opremi. Odlična ideja. Na ovaj način poboljšava se bezbednost u vožnji,  a istovremeno i snižava potrošnja i povećava životni vek pneumatika.

 

Naime, nepravilan pritisak značajno povećava otpor kotrljanju pneumatika i time povećava potrošnju goriva, a takva guma i ne naleže pravilno na podlogu čime se

Pogledajte ponudu sajta mobile.de na srpskom jeziku.

njena potrošnja ubrzava za do 60 odsto. Kao posledica ubrzanog trošenja i nepravilnog naleganja na felnu ivice pneumatika se pregrevaju pa ovakav pneumatik može čak i pući. Štaviše, istraživanje u Nemačkoj je pokazalo da je uzrok oko 85 odsto svih pucanja pneumatika tokom vožnje upravo nepravilan pritisak.

Upozorenje je jasno: Prednja leva guma je izgubila pritisak i potrebno ju je napumpati 

Naravno, ovaj procenat bi bio značajno manji kada bi  se vozači disciplinovali i redovno proveravali pritisak u pneumatiku. Kako to, očigledno, nije moguće, preostaje nam da se za pomoć obratimo tehnici, tačnije elektronskim meračima pritiska u pneumaticima.

 

Naravno, ove merače je moguće i naknadno ugraditi, a zavisno od modela i iskustva vlasnika automobila to  je moguće izvesti čak i samostalno za nešto više od sto evra. Za one kojima je to previše novca ostaje savet.

 

Redovno, makar dva putmesečno i pred duga putovanja proveravajte pritisak u pneumaticima. Proveru vršite dok su  gume nezagrejane i podesite pritisak u skladu sa količinom prtljaga. Ko želi da uštedi gorivo,vrednost pritiska, propisanu od proizvođača, može da uveća za 0,3 bara. 

 

Guma je izgubila pritisak? Ovo su najčešći uzroci

Bilo da su oštećenja nastala usled gaženja  eksera, šrafa ili komada stakla, u najvećem broju slučajeva specijalista (vulkanizer) će moći da ih popravi. Izuzetak su oštećenja nastala na bočnom, nosećem zidu pneumatika  koja se ne mogu popraviti. Vodite računa o tome da kapice ventila nisu samo estetika već one štite ventile od prljavštine i oštećenja i gubljenja pritiska. Do gubljenja pritiska može  doći i usled korozije na ivici felne.

 

Ovo su sistemi za kontrolu pritiska

 

Senzor u pneumatiku

Ovo je novi sistem koji je fabrički ugrađen u gumu, a bežičnom vezom šalje podatke o temperaturi i pritisku do vozila, ili čak vašeg „smartfona“.

 

Senzor na ventilu

Kao što mu ime kaže, ovaj senzor je integrisan u ventil. Podatke šalje bežično do ekrana smeštenog u vozilu. Radi na baterije koje traju pet do sedam godina.

 

Senzor na felni

Opet ime govori sve. Senzor je postavljen na ivicu felne pomoću metalne trake. Ovakvo rešenje se ne koristi često jer je na tom mestu senzor podložan  oštećenju

 

Merenje pomoću ABS senzora

U ovom slučaju koristima informacije senzora ABS-a koji, između ostalog, računa brzinu okretanja točka. Kada guma izgubi pritisak, ona se povećava naknadna ugradnja.

 

Vizuelni indikator

Ovo je najjednostavnije rešenje. Zavisno od pritiska menja se boja ove kapice ventila. Mana? Ne može se proveriti u toku vožnje. Set od četiri u prodavnicama auto-delova košta oko deset evra.

 

Elektronske kapice

Naknadna ugradnja, može se kupiti u specijalizovanim radnjama i naručiti putem interneta. Senzori su u kapicama, a podatke šalju u elektronski čitač koji se smešta negde u kokpit vozila.

 

ZAKLJUČAK

 

Sistemi za nadzor pritiska vozila su prilično korisni i isplativi za naknadnu ugradnju. Na ovaj način uštedećete gorivo i, što je još važnije, sprečiti potencijalnu nesreću usled pucanja gume, a eliminisaćete i naporne provere pritiska na pumpama.

Povezane teme: Saveti, Pritisak u gumama, Pneumatici

Poslednji komentari

Kikiriki-Semenke
Ponedeljak, 20. 10. 2014. 10:01h
neregistrovan korisnik
Nagle promene klime i nizak pritisak napolju su najcesece prouzrokovani Golfovim automatskim napumpavanjem pneumatika.
Vuki
Nedelja, 19. 10. 2014. 19:47h
neregistrovan korisnik
Najbolja provera je skakanje po gumi..
komsija
Nedelja, 19. 10. 2014. 17:38h
neregistrovan korisnik
U Srbiji zenu.
pumpa
Nedelja, 19. 10. 2014. 17:37h
neregistrovan korisnik
Imas na svakoj pumpi da uzmes set za auto koji ima u sebi i kompresor, jako korisna stvar. Pored toga senzor ti omogucava da vidis ima li problema sa pneumatikom, ne stajes na pumpu svaki dan da gledas pritisak.
Mirko
Nedelja, 19. 10. 2014. 09:27h
neregistrovan korisnik
Meni je vulkanizer popravio ganc novu gumu. Isekao sam je kad su nesto kopali, pa nisu zatrpali kako treba. Bila isecena sa strane, ne puno, ali dovoljno da pusta. Srecom, zice su ostale citave. Kako je zakrpio, pojma nemam, ali evo vec tri godine guma ne ispusta.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»