Kiša jede instalacije

Elektropodizači štrajkuju, zadnja svetla i brisači ne rade, a često i centralna brava pravi probleme. Najčešće je to direktna posledica korozije nastale usled prodora vode, a evo kako je sprečiti i izlečiti.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Iako je septembar tek počeo, vremenske prilike su prilično neujednačene, a svako malo iznenadi nas kiša. Na prvi pogled, ona samo pravi probleme dok pada, usporava saobraćaj i ometa vidljivost, međutim, čak i kada kiša konačno stane za njom ostaju posledice.

 

Naime, usled nemara vlasnika ali i servisera koji bi trebalo da ovo proveravaju

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

prilikom redovnog održavanja, na velikom broju automobila zapuše se odvodni kanali. Njihova uloga je, kako im i samo ime kaže, da odvode višak vode koji završi u području u kom se dodiruju vetrobran i poklopac haube. Nažalost to je ugroženo područje jer se upravo u njemu skupljaju prljavštine – najviše trulo lišće, blato i ostale nečistoće koje zatim veoma efikasno zapuše odvodne kanale i time izazovu mini-poplavu u unutrašnjosti vozila što za direktnu posledicu ima koroziju na naponskim kablovima.

 

Problemi za vlasnika

Dakle, umesto da preko odvodnih kanala izlazi van vozila voda se preliva i polako ali nezaustavljivo stiže u kabinu. Uskoro je pod poplavljen, a tada, osim što se stvara neprijatan miris u kabini može doći i do ozbiljnijih posledica – odnosno korozije na elektro instalacijama. Kažemo može, jer su kod nekih modela

Pogledajte ponudu sajta mobile.de na srpskom jeziku.

automobila spojevi kojima su izvedene elektroinstalacije dobro zaštićeni i ne prolaze duž poda. Ipak, kod modela na kojima postoji rizik od ovakve korozije, posledice mogu biti razne, nekada tek pomalo iritirajuće, ali često i veoma ozbiljne. Od uslovno rečeno „manjih“ može doći do problema u radu zadnjih elektropodizača stakala i prestanka rada brisača zadnjeg stakla. Slede ozbiljniji problemi koji već pomalo ugrožavaju bezbednost, a to je otkaz stop svetala, migavaca i tako dalje pa sve do onih najvećih nedostataka. Najveći problem svakako može biti kada usled korozije potpuno otkaže centralna brava pa se vozilo više ne može zaključati. Takođe, kod modela koji imaju električnu parkirnu kočnicu može doći do njenog otkaza što takođe može imati ozbiljne posledice za vlasnika.

 

Proverite polovnjake

Do zapušenja odvodnih kanala, po iskustvima servisera, najčešće dolazi kod slabo održavanih vozila starijih od šest godina što je zanimljivo jer je upravo to kategorija u koju spadaju najtraženiji polovnjaci na srpskom tržištu. Upravo zato moramo da naglasimo da je ovo jedna od provera koju bi valjalo obaviti pre

Pogledajte ponudu polovnjaka na sajtu Mojauto.rs

kupovine polovnog automobila starosti šest i više godina jer su oni podložni ovom problemu. Naime, osim godišta, na povećan rizik od zapušenja odvodnih kanala kod ovakvih polovnjaka utiče i činjenica da su mnogi od njih proveli duže vreme na auto-placevima čekajući kupce. Za to vreme padala je kiša, sneg i ko zna šta još, kanali su se zapušili, a prodavci se, čast izuzecima, svakako neće potruditi da provere i očiste odvodne kanale. Zato vodite računa i pre kupovine proverite automobil. Proverite da li na vozilu postoje problemi koje smo nabrojali. Ukoliko štrajkuju ili ne rade elektropodizači zadnjih stakala, zadnja svetla, brisači ili centralna brava velike su šanse da na tom vozilu postoji problem sa instalacijama.

 

Ima li rešenja?

 

Kao što se može zaključiti, kiša ostavlja ozbiljne probleme na automobilu. Srećom, sve ovo se može prilično efikasno rešiti zamenom kablova i konektora koji su stradali usled prodora kiše. Mi smo ovo demonstrirali na polovnom „reno seniku“ iz 2005. godine, modelu kod koga se, zbog nepristupačnosti odvodnih kanala prilično često dešava da dođe do njihovog zapušenja. Evo kako popravka ovog kvara izgleda u praksi, uz napomenu da je ovo operacija koja zahteva iskusnog servisera i dosta vremena. Treba reći i da, iako sam materijal (konektor i žice) nije skup, ova operacija nije baš jeftina jer je prilično dugotrajna, a cena u zvaničnom servisu je oko 60 evra.

 

Problemi usled korozije – nastanak i rešenja

Mesto na kome počinje poplava, otvor ispod poklopca haube u neposrednoj blizini vetrobrana.

Ovde su otvori o kojima pričamo. Trulo lišće, blato i ostale prljavštine ih zapuše pa usled toga voda preplavi prostor ispod vetrobrana i završi u automobilu.

Posledice vode mogu se lako videti – postava poda je potpuno pokrivena. Osim što se na ovaj način stvaraju neprijatni mirisi, dolazi i do drugih ozbiljnijih problema.

Eto ozbiljnijih problema – korozija na konektoru koji spaja kablove elektronike prednjeg i zadnjeg dela vozila jasno je vidljiva. Štaviše, pojedini vodovi su usled korozije već ispali iz konektora.

Sledi reparacija. Najkomplikovaniji deo je obezbediti nesmetan pristup kablovima. Za početak uklanjamo zaštitne plastike praga i počinjemo demontažu sedišta.

Sedište se mora demontirati i ukloniti. Nažalost ni ovo nije kraj mukama servisera…

… preostaje da se uklone plastični nosači sedišta, tepih i izolacija. Tek tada su kablovi potpuno dostupni.

Kablovi su konačno dostupni i sledi njihova zamena kao i konektora. Ovo je veoma pipav posao koji traži iskusnog majstora i shematiku dobijenu od proizvođača. Iskusan majstor će konektor na kraju i premestiti tako da bude van domašaja vode.

Posle zamene obavljamo i čišćenje odvodnih kablova kako ne bi ponovo došlo do poplave. Proveru i po potrebi čišćenje odvodnih kanala trebalo bi raditi na svakom redovnom servisu.

Povezane teme: Saveti, Reperacija, Kiša, Korozija

Poslednji komentari

honda
Sreda, 10. 09. 2014. 21:09h
neregistrovan korisnik
Samo japanac pravi auto, kakav njemac?
druze
Ponedeljak, 08. 09. 2014. 16:24h
neregistrovan korisnik
Sa time se susreću vozači automobila 18+
realno
Ponedeljak, 08. 09. 2014. 14:20h
neregistrovan korisnik
to su reci zavidnih ljudi dok u praksi je totalno drugacije. Zar bi ti istin automobili toliko kostali sa takvim problemima kaonsto ti pricas. Nije narod u svetu lud. Razmisli malo pa onda pisi. Ja do sada nikakvih problema s tdi nisam imao a niti ljudi koje znam a svi vozimo tdi. Ne mogu da verujem da takve nebuloze kruze ovde!
milence
Nedelja, 07. 09. 2014. 23:45h
neregistrovan korisnik
Salinitet u vazduhu tj salinitet vazduha ne postoji.
Tony
Nedelja, 07. 09. 2014. 20:59h
neregistrovan korisnik
Imam Audi a4 2003 diesel imam isto takav problem,dal neko Ima takvo iskustvo ili problem kao i ja? Hvala
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»