Loše gorivo uništava pumpu

Nekvalitetan dizel, kakav je najčešće na našim pumpama, može da uzrokuje otkazivanje pumpe goriva. Reparacija je realnija opcija od zamene, a s obzirom na popularnost polovnih dizelaša kod naših kupaca, odlučili smo da vam predstavimo kako izgleda ceo proces.

Povezane vesti

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Na domaćem tržištu polovnih automobila dominiraju vozila sa komon-rejl dizel agregatima, pa se veliki broj kupaca odlučuju upravo za ove modele. Zbog ove činjenice odlučili smo da vam predstavimo kako izgleda proces reparacije pumpe goriva.

 

Automobili sa dizel motorom već godinama su popularniji od benzinaca kod

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

kupaca polovnih vozila u Srbiji. Razlog - manja potrošnja, odnosno ušteda. Problem je u tome što su ta vozila, mahom dok su još bila u inostranstvu, prešla najmanje 150-200 hiljada kilometara. Naravno, kao  posledica tolike kilometraže javljaju se kvarovi pa pojedini delovi otkazuju. Među njima je i pumpa za gorivo.

Pumpa se rasklapa kako bi se utvrdilo da li je problem u regulatoru pritiska, senzoru ili nekom drugom delu

Ovaj problem dešava se doduše i na automobilima koji su prešli daleko manje kilometara. Razlog? Pogađate – naše gorivo koje je daleko lošijeg kvaliteta u odnosu na ono iz razvijenih evropskih zemalja.

 

– U drugim zemljama se kvarovi ovakvog tipa dešavaju veoma retko. Sa druge strane, kod nas često dolazi do kvarova vitalnih delova vozila, od reuglatora pritiska, senzora ili ventila - kažu majstori u Beogradu.

Nedovoljna količina masti dovodi do oštećenja metala, koje za posledicu može imati stradanje injektora.

Najveći broj polovnjaka sa dizel motorom koji se mogu  naći na našem tržištu ima

Pogledajte ponudu polovnjaka na sajtu Mojauto.rs

komon-rejl tehnologiju, odnosno sistem ubrizgavanja goriva zajedničkim vodom. U praksi se često dešava da zbog nedovoljne količine masti u dizelu dođe do lošijeg podmazivanja osovine koja polako počinje da „grize“ metal što može dovesti do stradanja injektora.

 

Mogu se takođe javiti problemi tokom vožnje uzrokovani nedovoljnim pritiskom. Ovi problemi ipak ne zahtevaju uvek pražnjenje novčanika jer se pumpe u većini slučajeva mogu reparirati. Reparacija u ovom slučaju praktično znači zameniti deo pumpe koji ne radi po „Bošovim“ standardima. Zato se po dolasku u servis pumpa prvo rasklapa, a svi delovi, od ventila, preko kućišta, osovine do regulatora pritiska se analiziraju. Kada se utvrdi koji deo treba zameniti, pumpa se ponovo sklapa, a zatim testira na specijalnoj mašini.

Kad se kvar sanira, na mašini se proverava da li se ubrizgava dovoljna količina goriva i kako radi regulator pritiska.

–Proverava se da li sama pumpa ima kapacitet propisan standardima proizvođača. Takođe proverava se količina ubrizgavanja goriva i regulator pritiska  - objašnjava nam majstor. Ukoliko su svi propisani kriterijumi ispunjeni, pumpa se vraća na automobil. 

 

Trošak od najmanje 100 evra

 

Provera pumpe za gorivo, odnosno njeno rasturanje i ispitivanje elemenata

Pogledajte ponudu sajta mobile.de na srpskom jeziku.

naplaćuje se oko 100 evra. Cena, naravno, može biti i veća u zavisnosti od kvara, a u nekim slučajevima je čak isplativije kupiti novu pumpu jer bi više koštala zamena svih delova. Inače, kvar pumpe ne vezuje se za određene modele automobila, jer kako nam je rečeno, usled lošeg goriva na reparaciju dolaze pumpe gotovo svih proizvođača koji koriste komon-rejl tehnologiju.

Povezane teme: Saveti, Auto Bild, Pumpa za gorivo, Pumpa, Gorivo

Poslednji komentari

Mirko
Sreda, 02. 07. 2014. 12:41h
neregistrovan korisnik
Kad crkne elektronika onda se radi i reparacija mehanike, posto se pumpa u svakom slucaju skida.
Bojan
Sreda, 02. 07. 2014. 12:37h
neregistrovan korisnik
Mozda do pre koju godinu, ali sada se na svakom delu motora vrsi optimizacija-usteda materijala do maximuma. Pomocu specijalnih programa se vrse analize i simulacije tako da nema vise kao ranije koeficijenta sigurnosti od 1.5-2, ili sto bi se reklo da se ostavi malo rezerve za svaki slucaj. Sada se npr. mercedesovi motori konstruisu da izdrze barem 160.000km. Jeftinije marke imaju jos nizu granicu. Zarada od prodaje novim automobila je sitnica u odnosu na zaradu od rezervnih delova, servisa i sl.
z
Utorak, 01. 07. 2014. 23:21h
neregistrovan korisnik
Na kojoj to planeti ce MJET da nadzivi svakog benzinca? Skoro je negde bio tekst o opel zafiri koja je kod jednog naseg taksiste presla milion + km bez vandrednih kvarova. A ja sam jedan kraci period bio vlasnik stare honde civic 1.6 16v 90ks sa oko 500 000km i u takvom stanju sa cirka 25 godina je mogla da se zavrti do 8500rp/m i pri tom je imala manje vise fabricku kompresiju i potrosnja ulja je bila nula. A o cuvenom Vetec-u da ne govorim.
DSPN
Ponedeljak, 30. 06. 2014. 23:51h
neregistrovan korisnik
stradala je elektronika i nesto oko mehanike,..ako me nije slagao bosista..mada nista nije iskljuceno..
smuki
Ponedeljak, 30. 06. 2014. 09:10h
neregistrovan korisnik
Pa nije bas da trosi 50% posto vise ali zato na skupim opravkama kasnije, koje su za sve dizelase u Srbiji ( presli preko 250.000) ustedi. Ako je imperativ niza cena po km plin je jos bolja opcija.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»