Nije krpa za svakoga - Greške prilikom pranja automobila

Nestručnim pranjem automobila može se oštetiti farba, pa čak i motor, dok se mogu izazvati i uporni neprijatni mirisi u kabini. To su samo neke od posledica neiskusnog negovanja vozila. Pogledajte gde još grešimo, ali i kako to da ispravimo.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Nekada je maltene bila praksa da  se sitne popravke na vozilu obavljaju nedeljom ispred kuće ili zgrade. Međutim, kako su automobili postajali sve savremeniji, shvatili smo da je sve više stvari koje ne možemo sami da popravimo, zategnemo i tome slično. Zato nam preostaje da makar negujemo svoj automobil onako kako treba.

 

Međutim, iako deluje prilično jednostavno,  održavanje spoljašnjosti i

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

unutrašnjosti automobila traži iskustvo, jer greške su prilično česte. Naime, sunđer i šampon ne rešavaju sve,  a i puka želja da se nešto očisti neće uvek dati pravi rezultat. Negovanje  automobila zaista traži iskustvo, bilo da je reč o pranju spoljašnjosti, poliranju, voskiranju, usisavanju, pranju unutrašnjosti...

 

Sve ove radnje mogu vam doći glave, posebno kada, primera radi, ustanovite da ste ručnim pranjem sunđerom i šamponom, nekim čudom, izgrebali lak, ili daleko bilo, da ste nakon „puškiranja“ vozila primetili da kompjuter ne radi kako treba.

 

Nemojte eksperimentisati, već pažljivo birajte čime ćete brisati plastiku, a čime stakla ili gumu… Dakle, evo gde grešimo, ali i kako to da ispravimo. 

 

Greške pri negovanju spoljašnjosti 

 

1.PRANJE KORIŠĆENIM SUNĐEROM

Prilikom pranja automobila uobičajeno je da se koristi običan sunđer, ali samo za jedno pranje.

Problem: Pri korišćenju već upotrebljenog sunđera u kojem se nalaze čestice nagomilanih nečistoća od prošlog pranja, rizikujete da ribanjem izgrebete lak na limariji. Isto to desiće se ako perete sunđerom za sudove.

Rešenje: Uvek koristite novi sunđer (najjeftiniji) jer iz starog nikada nećete uspeti da isperete sve čestice peska i drugih nečistoća. Umesto sunđera može poslužiti i meka krpa.

 

2.ANTIEFEKAT VOSKIRANJA

 

– Ovi tretmani zahtevaju iskustvo i znanje, jer se greške začas naprave. Zato, ako nikada niste voskirali, raspitajte se kod prijatelja ili poznanika sa iskustvom da vam pokaže i pomogne.

Problem: Farba i lak se mogu oštetiti ukoliko polirate ili voskirate prljave površine, ili ako je automobil na direktnom suncu. Ovaj proces traje i po nekoliko sati, pa računajte na to!

Rešenje: Poliranje i voskiranje obavlja se isključivo na čistom vozilu, u hladu, i to

Pogledajte ponudu nemačkog sajta mobile.de na srpskom jeziku.

parcijalno kako bi se izbeglo sušenje ovih pasti na vozilu. Uvek voskirajte prema uputstvu jer se određene paste i voskovi koriste na drugačiji način jedni od drugih, pa nema generalnog saveta.

 

3.OSTAVLJANJE MRLJA NA LIMARIJI

– Ako ne želite trajne ožiljke na limariji i to od ptica ili insekata, morate reagovati odmah!

Problem: Kada se ne uklone na vreme, ptičji izmet i insekti oštećuju farbu. U najboljem slučaju ostaće svetle mrlje na laku, dok se u težim slučajevima (kada predugo stoje) može skinuti i lak.

Rešenje: Čim ugledate neku od pomenutih mrlja, odmah je uklonite krpom, vlažnom ili običnom maramicom. Kasnije, osim što ćete se namučiti pri skidanju, moraćete da pribegnete skupim hemijskim sredstvima za čišćenje ovih mrlja.

 

4. PRANJE MOTORA KOMPRESOROM

– Sve više vozača koristi kompresor (voda pod pritiskom) za pranje vozila, bilo da je reč o pranju na pumpi ili u auto-perionici.

Problem: Pri pranju motorskog prostora kompresorom, tvrda voda može oštetiti električne instalacije i kompjuter. Takođe, u toku pranja celog vozila, ne

Tražite dobar polovnjak?Pogledajte ponudu na sajtu Mojauto.rs

usmeravajte kompresor direktno u rešetku hladnjaka, već perite postrance.

Rešenje: Ako već morate, motor perite u auto-servisu (bez kompresora) ili nabavite poseban antikorozovni sprej za čišćenje motora. Pre pranja motora uvek zaštitite električne instalacije i sklopove nekim nepromočivim materijalom, a prašinu i lišće usisajte.

 

5. NEGOVANJE OGREBOTINA

– Koliko samo izgrebanih automobila viđamo po ulicama… Na ove, naizgled male i beznačajne ogrebotine, zima koja sledi ima veliki uticaj.

Problem: Ogrebali ste malo branik i rešili to da ostavite da prezimi. Na proleće ćete ustanoviti da se problem raširio, a štaviše, počela je i blaga korozija. Rešenje: Ogrebotine i oštećenja farbe morate sanirati pre nego što nastupi hladno vreme. U suprotnom, vlaga i industrijska so uticaće na širenje problema. Za sitnije ogrebotine nabavite polir pastu i polirajte, dok one veće sanirajte kod majstora. 

 

Greške pri korišćenju i negovanju unutrašnjosti

 

1.USISAVANJE KOŽNOG ENTERIJERA

-Čišćenje kožnih sedišta traži veću pažnju od onih presvučenim tekstilom, a samim tim i dozu obazrivosti.

Problem: Usisavanje kožnog enterijera vrlo lako se završi upadljivim ogrebotinama na materijalu koje se najčešće kasnije ne mogu ukloniti.

Rešenje: Kožna sedišta usisavajte isključivo sa dodatkom u vidu meke četke ili, još bolje, održavajte ih mekom krpom i posebnim zaštitnim kremama za kožni enterijer.

 

2.PRANJE SEDIŠTA VODOM

 

- Sedišta  se najlakše uprljaju, pa su i prva na listi za čišćenje. Ali, oprezno! Sedišta perite na kraju, kako biste mogli da sedite na njima dok čistite ostale delove kabine.

Problem: Često se dešava da vozači za pranje sedišta u vozilu koriste sunđer natopljen vodom  i deterdžentom. Na ovaj način sunđeri koji se nalaze u sedištu se natope vodom i kasnije iz njih počnu da se šire izuzetno neprijatni mirisi od vlage koja se zadržala.

Rešenje: Za pranje sedišta u automobilu isključivo koristite sprej penu za suvo pranje enterijera. Takođe, ako ste tekstilne patosnice prali vodom, dozvolite im da se potpuno osuše pre nego što ih vratite u kabinu. 

 

 

3. SMRAD IZ KLIMA-UREĐAJA

– Većina vozača je prilično nemarna kada je reč u o korišćenju klima-uređaja, što direktno utiče na to da ga treba prečesto čistiti. Problem: Sednemo u automobil, krenemo, uključimo klimu… Završavamo vožnju i klimu  isključujemo zajedno sa motorom - ovo je problem jer sistem ostaje vlažan i zato iz klimauređaja u rekordnom roku počnu da se šire neprijatni mirisi.  Rešenje: Makar nekoliko minuta pre nego što završite vožnju, (ili kad stanete ako ste zaboravili) isključite klimu, ali ostavite samo ventilatore da duvaju najvećom brzinom. Ovako ćete dozvoliti da se isparivač klime osuši i eliminisaćete  vlagu na ovom delu. Vlaga na isparivaču pogoduje stvaranju bakterija i gljivica koje šire neprijatne mirise u kabini.

 

4.OPREZNO SA PLASTIKOM

– Koliko zaista pažnje i brige posvećujete plastici u kabini vozila? Znali smo…

Problem: Izbledela plastika od sunca, razne fleke od neadekvatnih sredstava za čišćenje, ogrebotine, naprsnuća… Sve ovo pre zime mora da se reši, inače će biti još gore kada napolju postane hladno.

Rešenje: Još tokom leta koristite alu-zaštitu od sunca u kabini, jedino tako plastika neće izbledeti i izgledati ružno. Ogrebotine pre zime uklonite specijalnom pastom za poliranje plastike (npr. „Xerapol“). Za čišćenje plastike  koristite isključivo sredstva za ovu površinu, odnosno ona koja nisu abrazivna.

 

5. PROBLEMATIČNI PODIZAČI PROZORA

– Mnogi vozači se susreću sa neprijatnim i skupim problemom kada električni podizači stakala slabo rade ili ne rade uopšte. Ovaj problem najčešće izazovu upravo vozači. 

Problem: Zaista je dosadno i iritantno kada nam podizači stakala ne rade ili rade samo „kada hoće“, do pola i tome slično. Neretko vlaga dospe na ove  komande, pa elektrovodovi korodiraju, što dovodi do njihovog kvara.

Rešenje: Zaista neverovatno, ali samo par kapljica kiše koje kroz otvoren prozor padnu na tastere za podizanje stakala, mogu doprineti tome da ove komande prestanu da rade. Ne dozvolite nijednoj kapljici da dospe na ovaj deo, pa čim krene sitna kiša obavezno zatvorite prozore do kraja.

Povezane teme: Saveti, Pranje, Pranje automobila, Greške

Poslednji komentari

AMGHammer
Utorak, 06. 05. 2014. 11:11h
neregistrovan korisnik
Svaka farba strada ako se ne odrzava.A vosak nije za glans nego da bi zastitio otvorene pore u farbi posle poliranja da bi bilo lakse auto oprate sledeci put.
AMGHammer
Utorak, 06. 05. 2014. 11:08h
neregistrovan korisnik
Kad bi svi trazili savete preko youtube-a video bi koliko tamo ima pametnih ljudi.Ja sam poceo da radim kao sto najbolji detaileri rade i stvarno deluje.Doduse ja nemam toliko produkata jer sve to kosta isuvise,ali dovljno da operem auto kako treba.
boki
Utorak, 06. 05. 2014. 09:08h
neregistrovan korisnik
meni su na passatu 5+ pozele da koroziraju sve sjajne lajsne, tj iz sitnih pukotina koje se ne vide okom kad su lajsne ciste pocne da izbija neka materija boje rdje, a primetio sam da se to desava posle pranja na perionici jer oni prscu auto onim kiselinama koje bukvalno razjedaju farbu I sve osetljive delove auta, od kako sam prestao auto da perem tim tecnostima vise nemam problema. Prosle godine je pametna tetka cistilapticiji izmet sa sofer sajbne kamenom te napravila neverovatno ostecenje sajbne koje je sama od sebe pukla na tom mestu 2 meseca kasnije. Tako da se pazite perionica I tih njihovih tecnosti jer mi je sadasnje auto komplet matiralo zbog tih cudotvornih tecnosti
Mirko
Ponedeljak, 05. 05. 2014. 11:56h
neregistrovan korisnik
Moguce. Takve perionice obicno koriste jeftina sredstva, a sa vodom se mesaju od oka, pa moze da se desi da je sampon jaci nego sto bi trebalo.
Mirko
Ponedeljak, 05. 05. 2014. 10:14h
neregistrovan korisnik
Garaza moze da bude kontraproduktivna ako nema dobar sistem ventilacije kako bi vlaga izasla napolje. Inace, gresis da garaza bolje stiti auto od voska. Vosak sprecava da prljavstina, izmedju ostalog i so, dodje u kontakt sa farbom, a kad so dodje u kontakt sa farbom, ili nekom pukotinom na farbi, onda ni 100 garaza nece pomoci, osim limarske. Za pranje i voskiranje ne treba vise od 3-4 sata. Namazes vosak, ostavis da se osusi, obrises krpom i to je to.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»