Opasnosti zimskih guma tokom leta

Uskoro stiže 1. april, vreme kada sa svojih vozila možemo skinuti zimske gume i montirati letnje. Ipak, svi znamo da to nije zakonska obaveza, ali praktični testovi su pokazali zašto je to sasvim razumna odluka, a mi vas još jednom podsećamo na glavne probleme koje možete imati ako se odlučita da tokom prolećnih i letnjih meseci koristitte zimske pneumatike.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Iskustvo govori da veliki broj ljudi jednostavno ne žele da prihvate ovu činjenicu i  smatra da je posredi neka teorija zavere kako bi se narodu oteo novac pa će većina njih tokom narednog perioda nastaviti da vozi automobile sa zimskim gumama. Međutim, testovi koje smo sproveli na praktičan i realan način pokazali su zašto je vožnja sa zimskim gumama tokom leta opasna.

 

Uporedili smo performanse letnjih i zimskih guma u različitim situacijama, poput

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

kočenja, stabilnosti i buke tokom vožnje i to prvo sa letnjim a zatim i sa zimskim gumama. Rezultati su nedvosmisleno pokazali da je vožnja sa zimskim gumama tokom leta i te kako opasna, a i ove gume se na vrućoj podlozi mnogo brže troše.

 

To sve one koji planiraju da nastave da voze sa ovim gumama dovodi u situaciju da će morati mnogo ranije da ih pazare ponovo kako bi ispoštovali zakonske norme o dubini šare ali i imali pristojne performanse kada ponovo padne sneg.

 

Takođe, letnje gume su neuporedivo sigurnije i kada pada kiša. Uostalom, pogledajte rezultate testove i uverite se sami.

 

Put kočenja se produžava

 

Test kočenja pri brzini od 100 km/h podrazumevao je da se meri dužina puta

Test kočenja na suvoj podlozi


Put kočenja sa 100 km/h u metrima
Letnje gume: 39,6
Zimske gume: 48,6

kočenja automobila na kojem su prvo bile montirane letnje, a zatim i zimske gume. Automobil sa zimskim gumama podvrgnut testu  kočenja na suvoj podlozi imao je put kočenja 48,6 metara.

 

Automobil sa letnjim gumama se na istom testu zaustavio čak devet metara ranije! Ovde ne treba trošiti reči, jer svima je jasno koliko je opasno kočiti i zaustaviti se sa devet metara zakašnjenja – to je dužina čitave dve velike limuzine! Na istom testu ali po kiši automobil sa

Test kočenja na mokroj podlozi

Put kočenja sa 100 km/h u metrima
Letnje gume: 56,1
Zimske gume: 60,7

letnjim gumama zaustavio se posle 56,1 metra, a sa zimskim mu je trebalo skoro pet metara duže, odnosno 60,7 metara

 

Vruć asfalt jede zimske gume

 

Zimska guma je napravljena od mekše smeše kako bi zimi, kada su niske
temperature, zadržala svoje performanse i da ne bi očvrsla. Tokom leta, njena
mekša smeša ima problem jer se usled vrućine mnogo brže greje i troši. Takođe,
utisak iz vožnje je kao da vozite po sunđeru upravo zbog poprečnih kanala na
šari zimske gume koji su tu da bi obezbedili bolju trakciju po snegu.

 

Stabilnost je ugrožena

Kako bi prikazali koje su tačno razlike između zimskih i letnjih guma tokom
leta i koliko bezbednost može biti ugrožena, beležili smo prosečnu brzinu potrebnu da se prođe jednom unapred određenom krivinom i to prvo sa vozilom na kojem su letnje a zatim sa istim vozilom na zimskim gumama.

 

Sa letnjim pneumaticima krivina se prolazila sa 102,6 na sat, a sa zimskim 100,9

Pogledajte ponudu polovnih vozila na sajtu Mojauto.rs

na sat. Dakle, razlika u stabilnosti postoji jer zimske gume jednostavno nemaju dovoljno dobro držanje na vrućoj podlozi poput letnje gume i rizikuje se izletanje sa puta.


Test stabilnosti


Prosečna brzina km/h
 

Letnje gume: 102,6

Zimske gume: 100,9


Bučno i neisplativo

Merenjem nivoa buke došli smo i do podatka koji kaže da je vožnja sa zimskim gumama tokom leta i dosta bučnija, čime narušavamo komfor u vožnji. Uz to, a kako smo već pominjali,  daleko je isplativije imati set zimskih i letnjih guma, nego cele godine voziti zimske koje će se drastično brže trošiti pa ćemo, samim tim, brže morati da kupujemo nove sa propisnom dubinom šare.
 

Nivo buke

Pri 80 km/h dB (A)


Letnje gume: 67,31
Zimske gume: 70,6

Povezane teme: Gume, Zimske gume, Letnje gume, Kočenje, Opasnost, Saveti

Poslednji komentari

rsv
Utorak, 25. 03. 2014. 22:16h
neregistrovan korisnik
Mogu m+s gume da budu i za sve sezone ( doduse redak slucaj), proguglaj i ti malo. Problem je sto ne postoji adekvatna standardizacija u oznacavanju guma. Dakle jedini iole siguran znak da je guma zimska nikako nije oznaka m+s vec znak pahuljice ili ledenog vrha ili oboje. Prvi su tu oznaku upotrebili kanadjani i sad je opste prihvacena.
rsv
Utorak, 25. 03. 2014. 22:05h
neregistrovan korisnik
A da se pre nego pokusas da ispadnes pametan malo raspitas, procitas nesto, odes na sajtove proizvodjaza. Znam sta znaci m+s. Postoji bar 5 modela guma koji imaju oznaku m+s i namenjene su upotrebi cele godine .Ili ako te gume ne postoje sta je onda brigstone dueler h/t, Pirelli scorpion str itd.
ja
Utorak, 25. 03. 2014. 01:25h
neregistrovan korisnik
i kod mene jos dvehiljadejedanaeste
Trle
Ponedeljak, 24. 03. 2014. 20:41h
neregistrovan korisnik
Golfu ne trebaju gume. Ide i na felne...
Lesus
Ponedeljak, 24. 03. 2014. 20:39h
neregistrovan korisnik
Slazem se sa tobom da ima velika razlika u sigurnosti,normalno da se radi i o novac fabrikante naprave sve da nama pokupili novac,a isto slazem se sa Sofer zavisi kako vozis ne pomaze ni zimske guma ako ne postues pravila, ja Sam za zimske po zimi i letnje po leti ako nemas mogucnosti vozi kao da je tvoj auto.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»