Kratke relacije su ubica motora

„Idem automobilom na brzaka do pekare, je l' treba nešto?“ Ovakvo gastronomsko zadovoljstvo može skupo da košta jer motoru koji tokom vožnje ne dostigne radnu temperaturu prete ozbiljni kvarovi.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Kako mi postupamo sa našim automobilima, to je strašno. Kratka vožnja od stotinak metara, u „samo da kupim nešto slatko“ stilu ostavlja motor nezagrejanim. To za sobom vuče ozbiljne posledice – vlaga ne stiže da ispari i meša se sa uljem, stvaraju se naslage  nečistoća na EGR ventilu, brizgaljkama…

 

Opasnosti  su brojne. Nakon nekog vremena stvara se skrama na poklopcu za

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

dolivanje ulja.  Izgleda bezazleno, ali to je već ozbiljan stadijum u kojem ulje ozbiljno počinje da gubi svoja  mazivna svojstva i treba ga pod hitno zameniti.

 

Još jedna opasnost ovakve vožnje je i mešanje ulja i goriva. Nažalost, u tom slučaju ne dolazi do promena na ulju koje se mogu videti golim okom. Ipak, i tu postoji mali trik, omirišite šipku za merenje ili još bolje skinite malo ulja sa nje i protrljajte prstima pa  pomirišite. Ukoliko ne osetite miris goriva, sve je u redu.

Ovo su posledice vožnje na kratkim distancama: 

1. Gorivo se meša sa uljem. Mazivna svojstva se umanjuju, ležajevi se ubrzano troše; 2. Dok je motor hladan, deo goriva iz komore za sagorevanje završava u karteru; 3. Usled pojačane kondenzacije vode u ulju se formira pena; 4. Gorivo u ulju može oštetiti katalizator.

Da se razumemo, sasvim je normalno da se tokom rada motora stvara kondenzacija ili da dolazi do mešanja manje količine ulja i goriva, međutim, ovaj problem se u normalnim okolnostima rešava sam od sebe.

 

U principu najbolje je da pratite temperaturu motora na indikatoru (ukoliko ga imate). Iz motora koji dostigne radnu temperaturu kondenzacija isparava pa je jasno da se automobilima koji se voze na kratkim relacijama to neće desiti, u njima se vremenom akumulira sve veća količina vode i goriva u karteru. Motorno ulje ubrzano gubi svoja svojstva, nije u stanju da ispuni svoju funkciju pa na kraju i dolazi do oštećenja motora. Ovaj problem može biti još ozbiljniji.

Ko često vozi na kratkim relacijama, treba da skrati interval zamene motornog ulja

Naime, u starijim Folksvagen motorima (1.0 i 1.4 benzinci sa četiri cilindra) usled konstrukcione greške kondenzacija se zamrzavala u uljnim kanalima što je dovodilo do prekida u dotoku ulja i motor je narodski rečeno „zakucavao“. Rešenje za ovaj problem je jednostavno – izbegavajte koliko god je to moguće vožnje na kratkim distancama i skratite interval zamene ulja. Takođe, proverite u zvaničnom servisu ili uputstvu: mnogi proizvođači preporučuju posebnu gradaciju, kvalitet i interval zamene ulja za automobile koji se voze na kraćim relacijama. Naravno, ulje treba redovno kontrolisati. Prilikom kontrole vodite računa da je nivo ulja iznad maksimuma dobar znak da u njemu dolazi do mešanja vode i goriva.

Povezane teme: Saveti, Autobild, Vožnja na kratkim relacijama, Motorno ulje, Zamena ulja

Poslednji komentari

Zvrle
Sreda, 19. 02. 2014. 21:46h
neregistrovan korisnik
Ovaj tekst moze da napravi od ljudi automobilske hipohondre. Naravno, sve u tekstu je tacno, ali ti problemi mogu da nastanu posle jako dugog takvog nacina koriscenja. Na primer, vozite stalno hladna kola i u roku od 3-4 godine mozete da ocekujete probleme. Normalno, uvek je bio savet, da se s vremena na vreme malo duze provoza auto, i da se ako je to moguce, ne krece s parkinga cim startujete motor. Na primer, moje kratke relacije su ~10km, i cisto sumnjam da neko pali kola da bi otisao iza coska do trafike, prodavnice, itd. Takodje, moram da kazem da skupljanje naslaga na EGR ventilu manje zavisi od nacina voznje, mnogo vise od kvaliteta goriva, koji je kod nas prilicno los.
Vlajko
Utorak, 18. 02. 2014. 18:39h
neregistrovan korisnik
Moj auto sa tim amortizerima prošao tehnički bez problema, a svi znamo da ako su amortizeri loši i zaustavni put je veći. Ja sam od onih ljudi koji o svom vozilu vode računa i kao što rekoh sad je spreman za put od 1000km i nazad. Veća je opasnost komšijin golf trojka koji je truo sa svih strana i sa ćelavim gumama a on iz njega ne izlazi.
popp
Utorak, 18. 02. 2014. 12:09h
neregistrovan korisnik
Vozis 220.000 km sa istim amortizerima i jos se time hvalis, da li si svestan koliku opasnost na putu predstavljas?
Hamond
Utorak, 18. 02. 2014. 10:46h
neregistrovan korisnik
@Kiki: Izvinjavam se, ali sam dovoljno dugo sedeo u skolskoj klupi da bi sedeo potom u "Nemcu".
basta
Utorak, 18. 02. 2014. 10:24h
neregistrovan korisnik
Ja moram da pohvalim Toyotin 1.4 d4d motor. Kupio sam polovnog Minija sa tim motorom, i za tri godine nisam imao ni jedan jedini kvar. Motor je neunistiv jednostavno. Prosli auto mi je bio Golf 5 sa 1.9 tdi motorom. Izdao me je kad mi je najvise trebao, kad sam se vracao sa mora. Slepanje od Makedonije do granice, pa od granice do Beograda me je dovelo do bankrota. Plus popravka koja je bila oko 500-600€. Tada sam presao na Mini. Jedan drugar ima Minija sa 1.6 benzincem bez turbine, za par godina je za servise dao pola vrednosti auta. Tako da sve zavisi kako vozite auto i koliko imate srece. Neko ce dati ruku za Golfa da je najbolji auto, a neko ce se pokajati sto ga je kupio (:
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»