"Škoda fabija" - da li je ovaj "polo" bolji od "pola"?

I vrapci na grani znaju da su današnje „škode“ zapravo zamaskirani i jeftiniji „folksvageni“. Da li je niska cena samo posledica proizvodnje u Češkoj ili je na „škodama“ još nešto zakinuto, utvrđujemo na primeru „škode fabije karavan

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Kod „fabije“ se set kvačila ubrzano troši, a ležajevi točka retko traju duže
od 70.000-80.000 km

Retko koji brend kupci novih i polovnih automobila cene kao „Škodu“. Od nekadašnjeg brenda za izbegavanje, na čiji kvalitet su se zbijale brojne šale, češki proizvođač je, otkada ga je početkom 90-ih godina prošlog veka preuzeo „Folksvagen“, postao jedan od najpoželjnijih. Kako i ne bi kada nudi proverenu VW mehaniku po nižoj ceni.

enterijer prve „fabije“ je jednostavan i funkcionalan. Plastika je osrednjeg kvaliteta ali je otporna na ogrebotine

Tako svi znaju da je „oktavija“ u stvari jeftiniji i praktičniji „golf“, a „fabija“ je
zapravo „polo“, takođe sa naglaskom na ono praktičniji. Naime, „fabija“ prve generacije je, za razliku od „folksvagen pola“ nudila širok izbor karoserijskih varijanti. Osnovu je činila klasična „hečbek“ forma sa petora vrata, a osim nje tu su bili i veoma popularni karavan kao i limuzinska varijanta. Najtraženija je svakako bila petovrata verzija, a ovde predstavljeni karavan je bio posebno popularan kao službeno vozilo, ali i kod porodičnih ljudi. Prtljažnik od 426, odnosno svih 1.225 litara sa oborenom zadnjom klupom nemaju ni mnogi karavani više klase, a kada se na sve to doda činjenica da „fabija“ nudi dovoljno mesta za četiri odrasla putnika, jasno je otkud ta popularnost.

Motor 1.4 sa 75 konjskih snaga pokazao se kao najbolji izbor za „fabiju“ po pitanju performansi i potrošnje, a što je takođe bitno, pravi i najmanje problema

„Fabiji karavan“ je predstavljena 2000. godine, 12 meseci posle premijere hečbek varijante ovog modela. Ponudu motora činili su 1,4 litarski benzinci od 60, 68, 75 i 100 KS, kao i dvolitraš od 115 konjskih snaga. Što se tiče dizela ponudu su činili 1.9 SDI sa 68 i 1.9 TDI sa 100 KS. Prilikom redizajna 2004. „fabija“ je dobila izmenjen prednji kraj sa ravnim farovima, drugačiju instrument-tablu i nove motore. Prvenstveno 1,2-litarski trocilindraš u verzijama sa 54 i 64 konjske snage, motor koji je zamenio osnovni 1.4, a sa njim predstavljen je i dizel trocilindraš zapremine 1,4 litra u verzijama sa 70 i 80 konjskih snaga.


Generalno, preporuka od benzinaca ide 1,4 litarskoj varijanti sa 75 ili 100 KS, pri čemu je slabija verzija jeftinija za održavanje, a kod dizela najpouzdanijim se pokazao atmosferski 1.9 SDI agregat mada i 1.9 TDI ili 1.4 TDI zaslužuju uslovnu preporuku uz obavezu da se proveri protokomer, stepen kompresije, stanje turbine, EGR ventila i plivajućeg zamajca (kod 1.9 TDI). Tu je posebno problematičan protokomer koji često strada.

ODešava se da se usled trenja prekine kabl ABS-a. Kočnice i dalje rade ali gube ABS funkciju

Izbegavajte benzinac od 1,2 litra jer osim što nije previše ekonomičan, zahteva kvalitetno gorivo i pedantno održavanje, a u protivnom može se desiti da čak i prezupči. Kod ovog motora nešto češće dolazi do otkaza bobine, mada se ta pojava beleži i kod ostalih „Škodinih“ benzinaca. Tu je i 1.4 MPI benzinac sa 60 i 68 KS koji nije previše ekonomičan i ima problema sa pumpom vode.

 

Preporučeni benzinac od 1.4 litra sa 75 i 100 KS nema tih problema ali usled lošeg goriva može doći do zagušenja EGR ventila, a može se zaprljati i klapna gasa kao i dizne. U sva tri slučaja problem se efikasno rešava čišćenjem a tek u težim uslovima mora se zameniti EGR ventil.

Bobina strada kod benzinskih agregata na većim kilometražama. Na ovaj trošak treba računati pri kupovini polovnih „fabija“ uvezenih iz inostranstva

Što se ostalih problema tiče, treba reći da se kod „fabije“ set kvačila ubrzano troši pa bi sa prethodnim vlasnikom trebalo proveriti da li ga je već menjao kako biste unapred znali da li vas čeka ovaj trošak. Takođe, ni ležajevi točka nisu previše izdržljivi i po iskustvima nekih servisera neretko traju svega 70-80 hiljada kilometara. Od mehanike najčešće stradaju silent (prigušujući) blokovi na prednjoj viljuški kao i poprečni stabilizatori, a u retkim slučajevima i gumice balans štangle. Sreću vlasnika kvari i poneka sitnica kao što su otkaz mikroprekidača brave vrata. U tim slučajevima dešava se da se vrata sama zaključavaju i otključavaju što ume i te kako da nervira, a osim brave vrata dešava se da otkaže i brava prtljažnika.

Električni prekidač za svetlo za vožnju unazad je takođe sklon otkazu, zato obavezno pre kupovine proverite da li radi

Od elektronike povremeno strada senzor spoljne temperature pa to ometa rad klima-uređaja. Još jedan tipičan problem je i otkaz mehanizma elektropodizača stakala koji pogađa i „fabiju“. Izduvni sistem kod varijanti sa početka proizvodnje nije bio trajan – najviše tri do četiri godine, a to se popravilo kod modela nakon redizajna 2004. Ipak, originalni izduvni sistem na polovnim „fabijama“ prve generacije je retkost. Mali servisi se rade na svakih 10.000 km, a veliki na 60.000 km. Izuzetak su 1.2 HTP, 1.4 MPI i 1.4 TDI koji imaju lanac.

Škoda Fabia 1.4 16V
Motor 4-cilindrični, benzin * Zapremina 1.390 kubika * Snaga 75 KS * Maksimalni obrtni moment 126 Nm * Pogon na prednjim točkovima * Menjač 5-stepeni, manuelni * Dimenzije 4.222/1.646/1.452 mm * Međuosovinsko rastojanje 2.462 mm * Prtljažnik 426-1.225 litara * Rezervoar 45 litara * Pneumatici 185/60 R14 * Emisija CO2 - 156 g/km * Potrošnja 6,6 litara * Maksimalna brzina 170 km/h * Ubrzanje za 13,3 sek.

 

Povezane teme: Škoda fabija, Fabija, Folksvagen polo, Folksvagen, Benzinski motor, Dizel motor, Fabija karavan

Poslednji komentari

jojo
Utorak, 16. 02. 2016. 10:10h
neregistrovan korisnik
Vlasnik fabije sedan 1.2htp 64ks, 2004 godište. 180.000km na satu. Kvačilo još uvek služi ali polako osećam da je vreme za zamenu. Konstantni problemčići sa podizačima, bravom prtljažnika i sl elekro-gremlini. Silent blokovi stavljeni od Oktavije na 120.000km - duže traju. Redovna promena ulja na 10.000km i motor radi ko sat. Od kvarova ili zamena delova još - mehanizam prozora suvozača (60e), vakum davač (polovan 30e), menjao komplet auspuh na 120.000km, kočnice komplet na 150.000km, ventilator jednog hladnjaka (40e), .... Odoh da kupim drugi auto ;)
ein-zwei
Ponedeljak, 15. 02. 2016. 21:52h
neregistrovan korisnik
Kupio novu Fabiu 2008. godine. Motor 1.2 benzinac sa tri cilindra. Prešao sa njom 185.000km do prošle godine (kada sam je prodao). Jedini kvar je bio na bravici od gepeka, i to baš kada sam je prodavao (pa je kupac spustio cenu za 100 evra :D). Kvalitet plastike unutra je ostao bukvalno isti kao prvog dana, nije bili krckanja i zvuka plastike, sedišta kao nova.... Topolo preporučujem ovaj auto i konkretno ovaj motor. Nemojte se plašiti priča o roku trajanja, to su baljezgarije koje pričaju frustrirani vlasnici automobila iz uvoza čiji 1.9TDI je prešao 1.000.000 km. Da... Još nešto. Imam zamerku samo na potrošnju. U gradu je oko 8 litara.
Ima-tu-neke-preferencije
Ponedeljak, 15. 02. 2016. 14:03h
neregistrovan korisnik
Nikad nisam bio vlasnik, pa uzmite prilozeno sa rezervacijama, ali sam bio u prilici da mi je koleginica jednom dala da obrnem krug u njenoj Skodi Labiji i mogu vam reci da je to cudo od mekoce i komfora! Meni se taj osecaj, komfor interijera i miris toliko dojmio da me je na jedvite jade isterala napolje. Posle mi vise nije ni davala, kaze, pokidacu nesto kad zapnem ko sivonja...
aca
Ponedeljak, 15. 02. 2016. 13:46h
neregistrovan korisnik
fabija 1.2 2006, 180k zamenjeni samo sileni i jedna bobina.paknove i ulje ne racunam. Sto se mene tice best buy.svaka im cast. 1.2 trosi otprilike 2l manje u gradu nego 1.4
aca
Ponedeljak, 15. 02. 2016. 13:39h
neregistrovan korisnik
nista neudobniji od golfa 4 ili berlinga.naprotiv.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»