"Pasat 5" - dobar ili samo prosečan?

Sa jedne strane, legende se ispredaju o kvalitetu i pouzdanosti „folksvagen pasata“ pete generacije, dok sa druge mnogi smatraju da je precenjen. Istina je, naravno, negde na sredini, a jedino što je sigurno je da nećete naći primerak koji je malo prešao

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Testirani model sa 1.9 dizel motorom iz 2004. prešao je 213.000 kilometara

Ah „pasat“ pete generacije. Verovatno i najpopularniji „folksvagen“ posle „golfa 2“ u našem narodu. Internet-forumi su puni kritika i pohvala na ovaj model. Komentari u stilu „vozim „pasat 1.9 TDI“, prešao je više od 500.000 km i dalje ide odlično već godinu dana ni jedan kvar nisam imao“ redovno započinju sukobe mišlljenja

Prodajete polovni automobil?

 

Postavite besplatan oglas.

između ljubitelja „folksvagena“ i svih ostalih. Uzročnik svega toga, „pasat“ je zaista dvostruka ličnost jer su sa jedne strane mnogi vlasnici njim jednostavno prezadovoljni dok sa druge strane centrala „Auto Bilda“ još pamti stotine pisama čitalaca sa primedbama razne vrste upravo na ovaj model dok je bio aktuelan.

Cena 12 godina starog "pasata" kod nas je između 4.000 i 4.500 evra

Dvostruka ličnost u pravom smislu! Realno gledano, „pasat“ pete generacije sa svojim prostranim enterijerom, kvalitetnom završnom obradom vanvremenskim dizajnom i ekonomičnim dizel-motorima zaista zaslužuje pažnju kupaca kao odlična porodična limuzina. Ipak, nije sve tako jednostavno jer se ispod kvalitetne spoljašnjosti kriju pojedini problemi.
Krenimo redom. Ako danas, 11 godina od prestanka njegove proizvodnje kupujete „pasat“ pete generacije morate računati na par stvari. Motor će biti 1.9 TDI, boja siva metalik, kilometraža preko 300.000, a cena preko 4.500 evra! Prosto je suludo koliko „pasat“ i u ovom pozno doba drži visoku cenu. Opravdano? Nismo sigurni, ali očigledno je puno onih koji su spremni da je plate.

Enterijer je jednostavan, prostran i napravljen od kvalitetne plastike

U svakom slučaju, ova unificiranost je prednost pri kupovini delova jer ih ima na svakom koraku. Ipak odluka o kupovini mora zavisiti od stanja „pasata“, odnosno od toga kako ga je prethodni vlasnik održavao. Korišćenje jeftinog i neodgovarajućeg ulja ostavlja za sobom posledice po motor, a reparacija umesto zamene prednjih viljuški stvara probleme sa ostatkom ogibljenja.
U neke tipične probleme „pasata“ svakako treba ubrojati otkaze protokomera, silent-blokova na ogibljenju i pucanje mehanizama elektropodizača, a za njih je odgovoran proizvođač jer je štedeo na kvalitetu delova.

Bregasta osovina vremenom praktično pojede hidraulične podizače ventila i motor tada praktično radi na tri cilindra

Vlasnici se mahom kunu u popularni 1.9 TDI dizel-agregat, hvale ga da dobro „vuče“, malo troši i da je neuništiv. Ovo poslednje i nije baš tačno jer agregat u našim uslovima ima životni vek od nekih 200.000 kilometara, a nakon toga, kako nam je uostalom i potvrđeno u Folksvagen servisu „Đorđević“, najčešće strada bregasta osovina i još ponešto. Ona praktično pojede hidraulične podizače ventila i motor tada motor radi na tri cilindra. Ovo je posledica starosti, ali i upotrebe lošeg ulja kakvo se prodaje kod nas i koje je najčešće van Folksvagen fabričkih specifikacija. Takođe, sedište dizni u glavi motora se vremenom deformiše, postaje ovalno i dizna se, kako kažu majstori „rasklima“, a tada motor ima problema sa startovanjem.

Na redovnom održavanju ne treba štedeti. Mali servis se radi na svakih 15.000 km, a veliki na 90.000 – 120.000 km

Treba reći i da se ovo odnosi na sve 1.9 TDI motore, nezavisno od snage. Tu je i 2.5 TDI agregat sa šest cilindara koji nema ovaj problem ali je za njega registracija preskupa, a veliki servis košta astronomskih 600 evra što je za ovako star automobil jednostavno neisplativo. Benzinci su u ponudi „pasata“ gotovo misaona imenica. Tu i tamo pojavi se poneki 2.0 benzinac koji je solidan agregat, ne previše skup za održavanje, a u retkim slučajevima tu je i 1.8 turbo-benzinac sa 150 KS koji nudi solidne performanse.

„Pasat“ zaista ima puno kvaliteta. Antikorozivna zaštita je odlična, izduvni sistem gotovo večan, ogibljenje savremeno i sofisticirano, završna obrada kvalitetna, a motori ekonomični. Ipak, sa godina javljaju se problemi sa motorima koje smo nabrojali u tekstu. Takođe, savetujemo da izbegavate varijante sa automatskom transmisijom jer se nije dobro pokazala, a reparacije je skupa.

 

TEHNIČKI PODACI
Volkswagen Passat 1.9 TDI
Motor 4-cilindrični, dizel * Zapremina 1.896 kubika * Snaga 130 KS * Obrtni moment 310 Nm pri 1.900 obrtaja u minutu * Menjač 5-stepeni, manuelni * Maksimalna brzina 208 km/h * Ubrzanje 9,9 sek. * Dimenzije 4.703x1.746x1.462 mm * Prtljažnik 475 litara

 

 

Povezane teme: Polovni automobili, Polovnjaci, Folksvagen Pasat, Volkswagen Passat, 1.9 TDI

Poslednji komentari

Sremac
Subota, 13. 02. 2016. 08:29h
neregistrovan korisnik
Evo pogledaj ovde: http://www.autoexpress.co.uk/mazda/6/90959/mazda-6-vs-vw-passat Doduše to je za novi model ali razlika je slična i na starijim modelima. Na dnu strane imaš "Noise level". Pri 70mph (nešto iznad 110 km/h) Pasat 64db a Mazda 6 73db. Inače svaka 3db više označava DVOSTRUKO viši nivo buke! A po rapavom asfaltu to je još izraženije. A što se cene tiče odakle ti razlika od 15-20.000!?! U Belgiji Mazda 6 Skydrive sa 150ks je 29.590 EUR a Passat Comfortline sa isto 150ks je 31.010EUR. Čak i da dodaš 2-3.000 za neku opremu razlika je ispod 5.000 EUR daleko od tvojih 15-20.000.
gage-bn
Petak, 12. 02. 2016. 18:54h
neregistrovan korisnik
druze ja ga vozim 270 000 i nisam nista radio na trapu...sve je jos fabricko....lupas gluposti kakvih 2000 evra covjece,komplet trap u ovlastenom servisu nije preko 250 evra....pozdrav
gage-bn
Petak, 12. 02. 2016. 18:48h
neregistrovan korisnik
Ja imam pasata 2.0 benzinca 85kw 2003 godiste i kupio sam ga sa 180000 predjenih kilometara...auto je kao novo i trosi mi 3 eura plina na 100 kilometara,nema turbine,nema bosch pumpe,nema plivajuceg zamajca a ide kao metak...preporucio bi svakome ovaj model pogotovo sa ovim motorom ;-)
Pavle
Petak, 12. 02. 2016. 14:19h
neregistrovan korisnik
Najbolji auto svih vremena. Samo VW.
Crni
Petak, 12. 02. 2016. 11:43h
neregistrovan korisnik
Ne radi se tu o komplikovanoj popravci, jer sve moze da se popravi, vec o majstorima koje ne interesuje da nauce nesto novo, procitaju, a i da su hteli da uce, oni ne bi bili auto mehanicari. Cast izuzecima koji to rade jer vole i takvi su po pravilu dobri majstori. Ja jos nisam cuo da se Hondi pokvario motor, a i sta tu ima da bude komplikovano? Glava, bregaste, ventili, blok klipovi, klipnjace, radilica, lezajevi, motor je motor, koji god da ga proizvodjac pravi, a Japanci su bas poznati po toj jednostavnosti i prakticnosti.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»