Novi dizajn, stara pouzdanost

Polovnjak: Mazda6

Mazda je oduvek bila simbol pouzdanosti, a ni „šestica“ prve generacije nije izuzetak. Naravno, ta pouzdanost je oduvek imala i svoju cenu, pre svega kada je reč o delovima.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Mazda6

Mazda6 2.0
Godište: 2004.
Kilometraža: 112.000
Cena: 5.500 evra


Sa prvom generacijom „šestice“, Mazda se okrenula novom i dinamičnom dizajnu, potpuno netipičnom za svoj dotadašnji, pomalo dosadni i uštogljeni stil. Dizajnerski pravac, nazvan „zum-zum“ ostao je aktuelan do potpuno nove, nedavno predstavljene „šestice“ treće generacije. Dizajn je svakako bio nov, ali su neke stvari ostale po starom, a to je pre svega pouzdanost - nešto po čemu su „mazde“ oduvek bile poznate.

 

Pogledajte ponudu Mazde6 na sajtu Mojauto.rs

Dakle, kada se pojavila prva generacija „šestice“ 2002. godine, svi su bili oduševljeni i spoljašnjim i unutrašnjim izgledom. Atraktivne spoljne linije potpuno su izdvojile ovaj model od konkurencije, a unutrašnjost sa instrumentima osvetljenim crvenom bojom, jasnim i atraktivnim komandama i ukrasima u boji aluminijuma, mnoge je podsetila na onu iz „alfa romea“.

 

Prekretnica u dizajnu

Pritom i vozne osobine su bile za klasu bolje u odnosu na starije „mazde“, a ovaj model je u kasnijim verzijama čak ponudio i varijante sa pogonom na svim točkovima, kao i sportsku „MPS“ verziju sa benzinskim 2.3 turbo-motorom, pogonom na svim točkovima i impresivnih 260 KS.

 

Istorija modela
Prva generacija „šestice“ pojavila se 2002. godine. Od motora tu su bili benzinci od 1.8, 2.0 i 2.3 litra sa 120 do 166 KS, a već naredne 2003. pojavila se hečbek varijanta „šestice“ sa pet vrata kao i karavan verzija. Sa njima je uveden i novi motor – dvolitarski dizelaš od 120 i 136 KS, kao i vrhunska verzija „šestice“ koja je imala 2.3 motor i pogon na svim točkovima i cenu od preko 30 hiljada evra. Prvi redizajn usledio je 2005. godine, tada je poboljšana zaštita od korozije, neznatno je izmenjena prednja maska, 2.0 benzinac je pojačan na 147 KS, a snažniji dizelaš sa 136 na 143 KS. Naredne, 2006. godine predstavljena je najsnažnija varijanta sa oznakom MPS i 2.3 turbo-motorom od 260 KS i pogonom na svim točkovima. Proizvodnja „mazde6“ prve generacije prestala je 2008. u korist novog modela.

 

Sve u svemu, ovo je bio model koji je napravio prekretnicu u Mazdinom odnosu prema dizajnu svojih modela.


Danas, prva generacija „šestice“ više nije u cvetu mladosti, to jest nedavno je dobila unuka, premijerno predstavljenog na salonu automobila u Moskvi. Ipak, dolazak treće generacije „šestice“, veće i atraktivnije nego ikada, može samo da razveseli potencijalne kupce polovne prve „mazde6“ o kojoj ovde pišemo, jer će novi model uticati da cene prve generacije dodatno padnu.

 

Unutrašnjost i danas izgleda atraktivno. Ova na testiranom primerku ni posle osam godina ne pokazuje znakove trošenja

Kako polovna „mazda6“ nikada nije bila previše jeftina, ovo će svakako biti dodatni podstrek za mnoge da razmisle o ovom modelu. Nažalost, ponuda polovnih „šestica“ na našem tržištu nije bogata, jer je uvoznici polovnih vozila izbegavaju zbog visoke cene, ali i skromnog broja servisa i skupljih delova na našem tržištu. Ipak, kao što smo rekli, sa dodatnim sniženjem cene, a zbog pojave nove generacije ovog modela i to će se vremenom izmeniti.


Pomenuta visoka cena svakako nije slučajnost jer je tokom proizvodnje „mazda6“ dobijala stalne pohvale na račun kvaliteta i pouzdanosti, a vrhunac toga bila je vrhunska ocena na „Auto Bild“ supertestu.

Naravno, to ne znači da je „šestica“ automobil bez mana, a naročito su problemima sklone varijante sa dizel-agregatima, upravo one koje su i najčešće u ponudi placeva polovnjaka kod nas.

 

Mazda6 2.0

Dužina (mm) 4.745
Širina (mm) 1.780
Visina (mm) 1.440
Međuosov. rastojanje (mm) 2.675
Prtljažnik (l) 430
Rezervoar (l) 74

Reč je, zapravo, samo o jednom motoru zapremine dva litra koji se nudio u dve varijante snage sa 120 i 136 KS (kasnije i 143 KS u snažnijoj varijanti). Iako umeren u potrošnji i miran u radu, dizelaš je imao određenih problema, a oni se (upravo ovim redom) odnose na: elektronsku kontrolu motora, sistem ubrizgavanja goriva, turbinu i pumpu visokog pritiska.

 

Pritom, ne treba zaboraviti ni na probleme uzrokovane lošim kvalitetom dizel-goriva koji su, slobodno možemo reći, uža specijalnost našeg tržišta, a dizelaš ima i plivajući zamajac koji u proseku traje oko 120.000 kilometara. Međutim, takvi problemi su, bukvalno, nepoznati kod benzinskih varijanti. Oni rade, kako to majstori vole da kažu, „bez greške“, a jedino je kod 1.8 i 2.3 benzinaca primećena povećana potrošnja ulja. Pritom, svi benzinci imaju lanac koji može da potraje i do 250.000 km (fabrička preporuka za zamenu), a eventualni problemi sa gorivom svode se na zapušene brizgaljke i prljanje EGR ventila, što se rutinski rešava.

TEHNIČKI PODACI

Motor: benzin/4 cilindra
Zapremina (cm3): 1.999
Snaga: (KS) 141
Obrtni moment (Nm): 181 pri 4.500
Pogon prednji
Menjač: manuelni, 5-stepeni
Pneumatici: 205/55 R16
Emisija CO2 (g/km): 154
Potrošnja (l) na 100km: 8,5
Maksimalna brzina (km/h): 208
Ubrzanje do 100 km/h (s): 9,7


Naravno, „mazda6“ kao i većina polovnjaka ima svoju ružnu stranu, a ona je u ovom slučaju korozija. Ušteda na pogrešnom mestu i nepažnja prilikom sklapanja uzrokuju da se korozija javlja na obodima vrata, poklopcu motora i prtljažnika, donjem postroju i zadnjem obrubu točka. Ovome su naročito sklone varijante „šestice“ napravljene pre 2006, a kasnije verzije su nešto bolje pa na to treba obratiti pažnju prilikom izbora polovnjaka.

 

Farovi nisu skloni magljenju. Što se tiče zamene sijalica, nju bi ipak trebalo poveriti iskusnijem serviseru jer nije baš jednostavna.

Još jedna ne tako lepa strana „šestice“ svakako su i cene delova, ali to nije ništa novo kada su „mazde“ u pitanju. Jednostavno, delovi su za njih uvek bili (pre)skupi, ali, srećom zaista i retko potrebni.

Prodajete polovni automobil? Postavite besplatan oglas


Prema iskustvima vlasnika i servisera, odlična kupovina je već osnovna varijanta sa 1.8 benzinskim motorom sa 120 KS. Potrošnja je oko osam litara benzina, a problema, osim nešto veće potrošnje ulja, nema. Dobar je i dvolitarski benzinac, kao u testiranom primerku, sa 141 KS. Primetno je i agilniji, ali mu je potrošnja retko ispod deset litara benzina. U svakom slučaju, za oba motora preporuka je redovni servis na 15.000 km ili jednom godišnje.
 

Šta kažu serviseri


Pre svega ističe se trap. Suspenzija je veoma solidna i snažna, kugle i krajevi spone su na mestu, a treba obratiti pažnju na manžetne poluosovine koje ispucaju pa nečistoće mogu da dopru do ležaja točka i oštete ga.

Ovo se kod „šestice“ dešava natprosečno često u odnosu na klasične otkaze kugli i upornih spona kod drugih vozila. Izdržljivi su i amortizeri i nije retkost da oni fabrički potraju i preko 200.000 kilometara.

 

Cene delova u zvaničnom servisu

 deo:  cena(din):

EGR ventil

36.250
vetrobran 55.570
prednji far 38.550
hauba 54.840
obloga branika 47.030
kočioni disk(komad) 12.070
filter goriva 59.800


Što se tiče motora, svakako su preporuka benzinci, jer su dizelaši skuplji za održavanje i skloni problemima koje smo već napomenuli. Takođe, pojedine dizel-varijante u modelima proizvedenim nakon 2006. godine imaju i filter čestica. On generalno ne pravi previše problema, eventualno traži povremeno čišćenje, ali ima, nazovimo ga tako, nezvanični životni vek. Sa našim gorivom on zaista retko poživi više od 200.000 kilometara, a nakon toga treba računati na rasklapanje i temeljno čišćenje, a ukoliko to ne pomogne, ona je potrebna zamena ili što je kod nas, nažalost, česta praksa njegovo vađenje i softversko isključenje.

Sa druge strane, „šestice“ nakon redizajna imaju poboljšan plivajući zamajac. On je kod ovih modela izdržljiviji i traje znatno više od 100.000 km koliko je prosek za onaj kod starijih dizel „mazdi6“. Inače, motori su, u najvećem broju slučajeva savršeno „suvi“, a pojava uljnih naslaga na njemu ili menjaču je zaista retkost.


Najveći problem, slažu se u servisu, jeste korozija. Ona je gotovo redovan pratilac starijih „šestica“, a javlja se na donjem postroju koji je slabo zaštićen pa, na primer, sitni kamenčići koji se odbijaju o donji deo automobila lako oštećuju farbu i limariju pa se korozija ubrzo stvara. Još jedna stvar podložna koroziji je i izduvni sistem. Usled vožnje kratkim relacijama u njemu ostaje dosta kondenzacije pa ga vremenom korozija napada iznutra ka napolje, što znači da se ne može uočiti golim okom dok ne probije na spoljnu stranu, kada je već prekasno.

 

Zaključak


Briljantan rezultat na „Auto Bild“ supertestu „mazda6“ je u najvećoj meri zadržala i na duže staze, kao stariji polovnjak. Varijanta na supertestu bila je 1.8 benzin, a mi vam upravo taj ili 2.0 benzinac preporučujemo i kao polovnjak. Problemi sa korozijom mogu se rešiti preventivnom zaštitom nakon kupovine, osim, naravno ako rđa nije već ozbiljnije napala karoseriju. Elektronika „šestice“ je gotovo bezgrešna, a cene delova nisu baš naivne pa i o tome treba voditi računa.

 

Ocena 4/5
 

Servis: Mazda Profil

Povezane teme: Mazda6, Servis, Polovnjak

Poslednji komentari

SAJ
Sreda, 02. 01. 2013. 15:00h
neregistrovan korisnik
Imam mazdu cx 9, treca godina i 70 000 km. Samo zamjena ulja i to je to.Prvi sam vlasnik i super sam zadovoljan sa ovom mazdom, sto na zalost ne mogu reci za predhodnu koja je bila cx7.Kupio je novu i nakon dvije godine zamjenio za cx 9.U medjuvremenu mjenjao turbo, prednje lezajeve,cetri puta radio spuru jer sam nakon vec godinu dana morao da mjenjam gume, prednje diskove mjenjao,ma vise se i ne sjecam.Lose iskustvo. Atrktivan auto na izgled ali:" buyers beware". Mislim da su je sa izlaskom cx 5 konacno prestali proizvoditi.
Zoka
Sreda, 02. 01. 2013. 09:52h
neregistrovan korisnik
Prvi sam vlasnik mazde 6 benzinca 2006 godiste 1,8 sa 120 konja. Prve 3 godine dok sam imao garanciju motorno ulje sam menjao u mazdinom servisu od 2 vrlo poznata proizvondjaca ulja. Na svakih predjenih 1200 km morao sam da dolijem oko 0,7l ulja. Onda sam presao na Castrol edge FS 0W-40 i od tada ne dolivam ulje ni grama do sledeceg menjanja. Posto mazda preporucuje viskositet 5w-30 obratio sam se mazda austri inemackoj i dobio pismenu info. Da smem da koristim od castrola edge fs0w-40. Inacedobraje alternativa castrol magnateck 5w-30.
nista-slucajno
Subota, 29. 12. 2012. 06:56h
neregistrovan korisnik
mazda za americko trziste mislis???a amerikanci su inace poznati po strasnoj auto industriji, sto bi rekli u top gearu taj svaba bi iz kutije sibica izvukao vise konja nego amerikanac iz 9000ccm o dizajnu necu da pricam inovacijama takodje i njih navodis kao trziste za mazde pa ajde ok u pravu si...koji tel imas da nije motorola isto je najprodavanija u usa... :) a sto se kanti sa 300k tice ako je lopovi i dalje kradu pored novih super mazdi onda su ili oni glupi ili ja ili je nesto trece?
mirko
Četvrtak, 27. 12. 2012. 20:27h
neregistrovan korisnik
sto se nekradu honde, zato sto ji ima malo u evropi. aj vidi u usa. nema veze, uzimaj ti tvoje svabske kante od 300000km...
mirko
Četvrtak, 27. 12. 2012. 20:22h
neregistrovan korisnik
pa nebi bas reko da je sad nova laguna kupe kanta od auta...
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»