Kao nov i posle 170.000 km
Polovne „francuze” na našem tržištu prati predrasuda da su nepouzdani, skloni rđanju i da ogibljenje teško podnosi loše srpske puteve. Zbog toga su pali u drugi plan, odnosno kupci su se najčešće odlučivali za manje automobile, B segmenta, kao što su „reno klio” i „pežo 206”.
Međutim, slika je u poslednjih nekoliko godina počela da se popravlja u njihovu korist. „Krivac” je na prvom mestu svakako cena, a zatim i ispravke dečjih bolesti koje su česte na prvim serijama.
Jedan od traženijih modela svakako je „citroen C4”, a „Auto Bild” se odlučio za petovratnu verziju sa 1,6-litarskim HDI motorom, 110 konjskih snaga i „SX pack” paketom opreme. Dizelaš je skuplji, ali i realniji izbor, jer su benzinci „Pežo Sitroen” grupacije imali dosta problema sa elektronikom. Zato su kupci polovnjaka birali gore pomenute „nemce”.
Na početku, trebalo bi reći da je testirani „sitroen C4 1.6 HDI” za tačno četiri godine prešao 166.500 kilometara i da je, kao službeni automobil, u radnom veku promenio veliki broj vozača. Drugo, njegova cena je oko 6.500 evra, dok „folksvagen golf V” sa 1,9-litarskim TDi motorom (105 KS), sa praktično identičnom kilometražom, ne može da se kupi za manje od 9.000 evra. Benzinac „sitroen C4 1.4” (75 KS) u proseku je 1.500 evra jeftiniji od dizel verzije „C četvorke”.
Prve verzije 1.6 HDI motora imale su problema sa podmazivanjem i dolazilo je do stradanja turbopunjača. Rešenje za produženje života bilo je menjanje ulja na svakih 10.000 kilometara, a ne 20.000 km, koliko preporučuje „Sitroen”. Takođe, kod prvih serija, na većim kilometražama su se pojavljivali problemi sa HDI pumpom i brizgaljkama.
Ipak, servisna knjižica testiranog „C4” pokazuje da su novije generacije otpornije prema prljavštini, jer je automobil, bez problema sa motorom, redovno servisiran upravo svakih 20.000 kilometara. U vožnji nismo mogli da osetimo da štedljivi HDI iza sebe ima 170.000 kilometara, odnosno shvatili smo da je dizel motor sada glavni adut „sitroena C4”. Ništa lošiji utisak nije ostavio ni petostepeni ručni menjač koji je i dalje mekan i precizan. Poluga birača stepena prenosa kod ovog modela je rešena sistemom preko sajli i omogućava precizniju i lakšu promena u toku vožnje, za razliku od prethodnih modela koji su imali birač brzina sa čvrstom vezom, kod koje je tokom godina dolazilo do zamora materijala, što je uzrokovalo poteškoćama prilikom promena, a na kraju su se javljali i česti kvarovi. Prosečna potrošnja je bila oko 6 litara, što je u zimskim uslovima vrlo dobar rezultat.
Karoserija je, osim nekoliko ogrebotina na branicima, u savršenom stanju i bez znakova rđe. Najranjivija prednja krila su od plastike, a obavezno pre kupovine proverite da li je boja originalna. Svakako je bolje kupiti automobil sa originalnom bojom, čak i uz mala oštećenja, nego se odlučiti za sveže obojen, jer nikada nećete tačno saznati šta se dogodilo automobilu i šta je tačno reparirano.
Konkurencija
|
Podizanjem automobila na dizalicu primetili smo da je i odozdo odlično zaštićen od rđe. Izduvni sistem je u dobrom stanju, osim zadnjeg lonca koji je još ceo, ali rđa otkriva da je na „izdisaju”. Samoventilirajući diskovi ne otkrivaju da je automobil prelazio 45.000 kilometara godišnje, a „Sitroen” je u međuvremenu rešio i problem sa pločicama. Naime, dolazilo je do veće potrošnje (bezazbestnih) na automobilima prve generacije, što posle restilizacije više nije slučaj jer se ugrađuju pločice drugog proizvođača, koje odgovaraju i kočionom sistemu prethodnog modela. Ako niste sigurni u poreklo pločica, najbolje je da potražite pomoć u najbližem servisu.
„Sitroen C4” je jak i stabilan automobil. U slučaju lakšeg sudara nema krivljenja, odnosno stradaju lako zamenjivi delovi šasije i donjeg postroja vešanja, kao što su krajevi spona i letvi. Prve generacije su bile „poznate” i po lupanju zadnjih amortizera, za šta je bila kriva greška prilikom konstruisanja vešanja. Umirivači balans štangli umeju da stradaju posle 100.000 kilometara, dok su podloške dizni ranjive tek nakon 200.000 kilometara.
Sedišta su neznatno deformisana a „kilometraža” se najbolje vidi jedino na istrošenom kožom obloženom upravljaču. I, to je, praktično sve što nam je zasmetalo u unutrašnjosti „sitroena C4”. Čak su i pedale nožnih komandi i ručica menjača u izvrsnom stanju i sigurno bi mogle da vas „prevare”, da pomislite kako je ovaj automobil prešao i manje nego što piše na kilometar-satu.
Pazite na tečnost za pranje prozora Kod modela sa kraja 2006. ili početka 2007. godine poboljšan je kvalitet elektronskih komponenti. Jedan od problema sa kojima se vozači „C4” ipak sreću u hladnim danima je otkazivanje osigurača pumpe za pranje prozora. Često otkazivanje osigurača je znak da koristite nekvalitetnu tečnost za pranje prozora, koja se smrzava na višim temperaturama nego što to kaže oznaka na ambalaži. Promenite tečnost pre nego što otkaže i sama pumpa! |
Zamena sijalica za pet minuta Zamena sijalica u „sitroenu C4”, za razliku od recimo druge generacije „reno megana”, traje najviše deset minuta. Dovoljno je sa dva jednostavna poteza skinuti plastični poklopac koji krije pristup prednjem svetlu i problem je rešen. Međutim, kod modela sa ksenonskim svetlima potrebno je da se skine branik. |
Iskustva servisera Uzroci neplaniranih kvarova kod „sitroena C4” uglavnom su, naravno, uslovi koji vladaju u našem saobraćaju, a vezani su za kvalitet saobraćajnica i goriva koje se toči na pumpama. Kod automobila sa dizel motorima, dizne često stradaju, dok ima slučajeva da kod benzinskog 1,6-litarskog motora sa dve bregaste osovine nastrada bobina. Kod 1,4-litarskog HDI-ja, kao neplaniran kvar može da se desi otkazivanje remena radilica. Kod svih modela, stabilizatori su ti koji stradaju zbog lošijih puteva, a njihova zamena staje maksimalno 2.000 dinara. |
Problemi sa gorivom |
Zaklučak Posle svega, ako vam neki sličan primerak zapadne za oko, „sitroen C4” koji je prešao 70.000 kilometara mora da izgleda kao da je istog trenutka izašao iz fabrike jer se nalazi praktično na polovini prvog ozbiljnog ciklusa. Ispitani „C4” je klasičan primer kako redovno održavanje može da produži život automobila. Pokušajte i da izbegnete točkove od 17 inča jer gume nižeg profila na njima slabije prigušuju udarce na glavnim delovima vešanja i duplo brže se troše. Takođe, u proseku su za 7.000 dinara skuplje od identičnih od 16 inča. Testirani model je imao pneumatike „danlop vintera” 205/60R16 čija je cena 12.000 dinara. |
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Četvrtak, 05. 05. 2011. 21:25h
Četvrtak, 05. 05. 2011. 16:26h
Četvrtak, 05. 05. 2011. 11:13h
Sreda, 20. 04. 2011. 15:17h
Sreda, 20. 04. 2011. 11:14h