Ovaj automobil košta 9.000 evra i ide na - vazduh! Video

Doba ekoloških automobila je svakako počelo, a predvodnici su električni automobili koji su i dalje veoma skupi, a neophodna infrastruktura nerazvijena, međutim, na tržištu će se uskoro pojaviti novi igrač - "AIRPod" mini automobil na kompresovani vazduh.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Čovek iza ovog projekta se zove Gaj Negre, koji je u saradnji sa firmom Zero

Prodajete polovni auotomobil?

Postavite besplatan oglas.

Pollution Motors i uz američku MDI licencu možda došao do rešenja modernog vozila sa nultom emisijom štetnih gasova koje pokreće kompresovani vazduh.

I ranije su postojali prototipovi vozila sa ovom tehnologijom, međutim, ovaj projekat je upravo dobio investiciju od 5 miliona dolara kako bi se AIRPod pretvorio u stvarnost.

Cena AIRPod-a je oko 10.000 dolara (8.860 evra), a troškovi ulaganja nakon kupovine su minimalni. Domet iznosi 128km, a može da se dopunjuje na bilo kojoj benzinskoh pumpi uz pomoć kompresora za vazduh. Tankiranje traje samo 5 minuta i naplaćuje se 2 dolara u SAD, odnosno 50 centi širom Evrope.

Kao što se da i očekivati, brzina nije njegov glavni atribut pošto postiže oko 80km/h što je više nego dovoljno za gradsku vožnju.

 

Zero Pollution Motors već planira izgradnju prve fabrike na Havajima, a prvi primerci AIRPod-a bi sa proizvodnih traka mogli da siđu već krajem ove godine.


VIDEO>AIRPod automobil na kompresovani vazduh:

Povezane teme: Ekološki automobil, AIRPod, Automobil na vazduh

Poslednji komentari

Boris-Zonjic
Ponedeljak, 07. 09. 2015. 09:35h
neregistrovan korisnik
Automobil na kompresovani vazduh postoji oko 10 godina, barem u proizvodnji, jedna skandinavska firma proizvodi kombi vozilo i mali gradski automobil koji košta oko 15000 evra, tako da ovo nije ništa novo. Ali je genijalno, i pre sam za ovu varijantu jer ako uzmete u obzir da se prilikom vožnje ovakvog automobila ni najmanje ne zagađuje okolina onda je to super. Pojedini komentari govore kako je i za to bilo potrebno zagaditi okolinu i utrošiti određenu energiju, a ja pitam, zar nije bolje da je samo tako nego da i fabrika prilikom proizvodnje goriva i ja kao krajnji potrošač zagađujemo okolinu zajedno? Valjda je bolje kada sam makar ja, kao krajnji potrošač energije izuzet iz lanca zagađenja kao vozač vozila na vazduh? Osim ako niste neki stručnjaci da izmislite neku energiju za koju se neće ništa utrošiti niti koja će zagađivati okolinu... samo puff i eto energije, biće možda i tako, jednoga dana, ali za sada ne.
hahaha
Nedelja, 06. 09. 2015. 11:53h
neregistrovan korisnik
mogu da se kladim da ne kosta toliko, ako ga nadjete javite, ja cu ga kupiti.
Petar
Petak, 04. 09. 2015. 11:47h
neregistrovan korisnik
Naravno da kompresor ne radi na gorivo nego uglavnom na struju, a odakle ti struja ako ne trosis neko gorivo? Manje od polovine struje se proizvede u hidroelektranama, vetrenjacama, solarnim panelima ili na neki drugi nacin. Ako uzmes u obzir CINJENICE (a ne nagadjanja) sa prosecnom emisijom CO2 pri proizvodnji elektricne energije (oko 600g/kWH kad se racunaju svi nacini proizvodnje, sa proporcionalnom zastupljenoscu), za vreme jednog punjenja cak i sa najmanjim kucnim kompresorom (minimum 2kW za normalan rad), potrosi se elektricne energije toliko da se za njenu proizvodnju u atmosferu oslobadja oko 100g CO2. To je neki minimum za samo jedno punjenje, za predjenih cca 100km. Nije mnogo naspram standardnih automobila, ali nemojte biti naivni pa padati na naslov "Automobil koji ide na vazduh...", kao da on sam iz vazduha proizvodi energiju... Drugo - gorivo koje se trosi za transport sa Havaja ili sa nekog drugog mesta, nije bas sve jedno. Ogromni brodovi koji prevoze kontejnere sa teretom trose preko 15 TONA goriva na sat, sto znaci oko 360T na dan. Zato se fabrike prave blize kupcu, pa se proizvod prevozi drugim sredstvima, npr VOZOM, koji trosi mnooogo manje. Malo se informisite o zagadjenju koje proizvode teretni brodovi, vrlo je interesantno. Evo npr jedne cinjenice koja upravo dokazuje da nije sve jedno kako se teret transportuje - samo 16 najvecih teretnih brodova proizvodi istu kolicinu zagadjenja kao svi automobili koji postoje na svetu! Pozdrav!
svasta
Petak, 04. 09. 2015. 11:32h
neregistrovan korisnik
A CNG se kompresuje na 250 bara, pa ?
Miki
Petak, 04. 09. 2015. 09:31h
neregistrovan korisnik
Skladisti se na 200-300 bara. Prilikom konverzije na 10 bara koliko je potrebno za pogon dolazi do naglog hladjenja vazduha koji ili mora da se greje ili da se koristi za hladjenje kabine u letnjim mesecima. Problem je pored naglog hladjenja dozvola za prevoz boce pod tim pritiskom i izrada boce od materijala koji se nece rasparcavati pri exploziji vec samo napraviti veliku buku.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»