Stigao je novi "nisan kaškai"

Nisan je predstavio drugu generaciju pionira među krosoverima koji je do danas prodat u više od dva miliona primeraka. "Kaškai" je sada duži, širi, niži i lakši, a postavljen je na potpuno novu platformu. U ponudi će biti četiri motora, prodaja počinje u januaru naredne godine

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Nisan "Kaškai"

"Novi kaškai izgleda kao kupe sa četvoro vrata", u jednoj rečenici je šef Nisanovog kreativnog centra Širo Nakamura opisao drugu generaciju kompaktnog krosovera koji je svetsku premijeru imao u Londonu.

 

Predstavnici Nisana su obećali da će potpuno novi "kaškai" nastupiti snažno, na leđima atraktivnog dizajna, poboljšanog kvaliteta i upravljanja, modernih tehnologija i štedljivih motora. A, kada Japanci nešto obećaju, onda oni to po svaku cenu i ispune.

Međutim, u Nisanu i dalje ne žele da "kaškai" smeste u segment SUV-ova, već svoj bestseler predstavljaju kao krosover. To znači da je on više automobil nego terenac, a takva filozofija se sviđa kupcima što jasno pokazuju i brojke: više od dva miliona prodatih automobila u šest godina postojanja. Ne sumnjamo da bi direktor Nisana Karlos Gon voleo da druga generacija nastavi nesmanjenim ritmom!

Kada pričamo o spoljašnosti, trebalo bi reći da je novi "kaškai" duži za 4,9 centimetara (ukupna dužina 437,9 cm), dva centimetra je širi (180,0 cm) i 1,5 centimetara niži (160,0 cm), ali nudi dodatnih 10 milimetara prostora za glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zapremina prtljažnika je povećana za 20 litara i sada iznosi 430 litara, što je u proseku klase. Više prostora u kabini automatski znači i da se verzija "kaškai +2" sa sedam sedišta neće proizvoditi.

Dodatnom komforu doprinosi i bolja iskorišćenost prostora, a novi "kaškai" je u proseku 40 kilograma lakši.
 

Japanci su ogroman posao uradili i kada je kabina u pitanju, pogotovo korišćenjem kvalitetnijih materijala koji otvoreno koketiraju sa premijum segmentom. Takođe, nisu dozvolili da ih ponesu savremeni trendovi, već su zadržali klasičan raspored instrumenata i prekidača, a dodatno su naglasili preglednost, ergonomiju i viši nivo završne obrade. Novi Nisanov "konekt" infotejment sistem je deo standardne opreme, pri čemu je centralno mesto u kokpitu pripalo ekranu osetljivom na dodir dijagonale sedma inča. Pregledna instrument tabla je oplemenjena manjim ekranom (dijagonala pet inča) koji vozaču u svakom trenutku pruža dvanaest različitih informacija, od prosečne potrošnje do pritiska u gumama.

Da ništa nije prepušteno slučaju pokazuje i podatak da su u razvoju novih sedišta za "kaškai" korišćena i iskustva agencije NASA u analizama pritiska i kretanja krvi u donjem delu leđa. Naime, Nisanovi inžinjeri su pratili ponašanje ljudskog tela u vožnji (položaj kosti i mišića, pokreti, pozicija sedenja...) kako bi dobili savršena sedišta koja će vozača i putnike držati "svežim" na dužim putovanjima. "Kaškai" takođe može da se pohvali i najnovijim sistemima pomoći vozaču, upakovanih u takozvani Nisanov bezbednosni štit, koji ga čine jednim od najsigurnijih modela u segmentu.

Ispod modernog "tela" novog "kaškaija" je nova modularna platforma koja je specijalno prilagođena za potrebe druge generacije krosovera. Veoma naprednu strukturu koristiće i drugi modeli Reno-Nisan alijanse, na prvom mestu nova generacija "espasa".

 

"Kaškai" je dobio i novu generaciju amortizera koji svojim radom omogućavaju da se automobil ponaša kao limuzina na auto-putevima, odnosno da sa lakoćom i bez gubitka komfora savladava lošije terene. Tu je i novo elektronsko servo upravljanje, sada sa dva režima upravljanja: "normal" za vozače koji preferiraju leganiji osećaj na upravljaču (manevrisanje u gradskim uslovima, parkiranje, "krstarenje" auto-putem...) i "sport" za sve koji traže više povratnih informacija. Na taj način, ispunjena su oba zahteva i svi će biti zadovoljni.
Kao i do sada, vozači će moći da biraju između traženije verzije sa pogonom na prednjim točkovima i "kašakija" sa 4x4 pogonom koji će, osim uz ručni menjač, moći da se poruči i sa novo razvijenim "Xtronik" automatskim menjačem.

 

Praktično, radi se o drugoj generaciji CVT menjača koja je dostupna samo u kombinaciji sa 1,6-litarskim dizel motorom.


Što se agregata tiče, u paleti se nalaze samo turbo motori, po dva benzinca i dizelaša. Ponudu otvara 1,2-litarski DIG-T sa 115 KS i 190 Nm maksimalnog obrtnog momenta (prosečna potrošnja prema fabričkim podacima iznosi 5,6 litara), dok snažniji benzinac 1.6 raspolaže sa 150 "konja" i 240 Nm (prosečna potrošnja5,8 litara). Kod dizelaša, radi se o dobro poznatom 1.5 dCi sa 110 KS (potrošnja 3,8 litara) i većem 1.6 dCi sa 130 "konja" (4,2 litara).
 

Prodaja druge generacije "nisan kaškaija" počinje u januaru, kada će se pojaviti i u Srbiji, a cena još nije poznata.

Povezane teme: Nisan kaškai, Svetska premijera, Nisan, Krosover

Poslednji komentari

nenad
Sreda, 13. 11. 2013. 09:19h
neregistrovan korisnik
i moj ćale vozi bmw 535d
Ja
Sreda, 13. 11. 2013. 09:16h
neregistrovan korisnik
Po meni je bolji nov BMW X3 sta vi kazete?
525
Utorak, 12. 11. 2013. 18:42h
neregistrovan korisnik
Dobro ubedili ste me da su japanci bolji ali ipak cu I dalje kupovati I voziti bmw
boki
Utorak, 12. 11. 2013. 00:16h
neregistrovan korisnik
bolje ne pitaj.
MisterX
Ponedeljak, 11. 11. 2013. 18:48h
neregistrovan korisnik
Vec vidjeno. Stopio se sa izgledom svih ostalih suv i crosover vozila koje vidjamo na ulicama. Steta
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»