Stigao je novi "nisan kaškai"
Nisan je predstavio drugu generaciju pionira među krosoverima koji je do danas prodat u više od dva miliona primeraka. "Kaškai" je sada duži, širi, niži i lakši, a postavljen je na potpuno novu platformu. U ponudi će biti četiri motora, prodaja počinje u januaru naredne godine
"Novi kaškai izgleda kao kupe sa četvoro vrata", u jednoj rečenici je šef Nisanovog kreativnog centra Širo Nakamura opisao drugu generaciju kompaktnog krosovera koji je svetsku premijeru imao u Londonu.
Predstavnici Nisana su obećali da će potpuno novi "kaškai" nastupiti snažno, na leđima atraktivnog dizajna, poboljšanog kvaliteta i upravljanja, modernih tehnologija i štedljivih motora. A, kada Japanci nešto obećaju, onda oni to po svaku cenu i ispune.
Međutim, u Nisanu i dalje ne žele da "kaškai" smeste u segment SUV-ova, već svoj bestseler predstavljaju kao krosover. To znači da je on više automobil nego terenac, a takva filozofija se sviđa kupcima što jasno pokazuju i brojke: više od dva miliona prodatih automobila u šest godina postojanja. Ne sumnjamo da bi direktor Nisana Karlos Gon voleo da druga generacija nastavi nesmanjenim ritmom!
Kada pričamo o spoljašnosti, trebalo bi reći da je novi "kaškai" duži za 4,9 centimetara (ukupna dužina 437,9 cm), dva centimetra je širi (180,0 cm) i 1,5 centimetara niži (160,0 cm), ali nudi dodatnih 10 milimetara prostora za glave putnika na prednjim i zadnjim sedištima. Zapremina prtljažnika je povećana za 20 litara i sada iznosi 430 litara, što je u proseku klase. Više prostora u kabini automatski znači i da se verzija "kaškai +2" sa sedam sedišta neće proizvoditi.
Dodatnom komforu doprinosi i bolja iskorišćenost prostora, a novi "kaškai" je u proseku 40 kilograma lakši.
Japanci su ogroman posao uradili i kada je kabina u pitanju, pogotovo korišćenjem kvalitetnijih materijala koji otvoreno koketiraju sa premijum segmentom. Takođe, nisu dozvolili da ih ponesu savremeni trendovi, već su zadržali klasičan raspored instrumenata i prekidača, a dodatno su naglasili preglednost, ergonomiju i viši nivo završne obrade. Novi Nisanov "konekt" infotejment sistem je deo standardne opreme, pri čemu je centralno mesto u kokpitu pripalo ekranu osetljivom na dodir dijagonale sedma inča. Pregledna instrument tabla je oplemenjena manjim ekranom (dijagonala pet inča) koji vozaču u svakom trenutku pruža dvanaest različitih informacija, od prosečne potrošnje do pritiska u gumama.
Da ništa nije prepušteno slučaju pokazuje i podatak da su u razvoju novih sedišta za "kaškai" korišćena i iskustva agencije NASA u analizama pritiska i kretanja krvi u donjem delu leđa. Naime, Nisanovi inžinjeri su pratili ponašanje ljudskog tela u vožnji (položaj kosti i mišića, pokreti, pozicija sedenja...) kako bi dobili savršena sedišta koja će vozača i putnike držati "svežim" na dužim putovanjima. "Kaškai" takođe može da se pohvali i najnovijim sistemima pomoći vozaču, upakovanih u takozvani Nisanov bezbednosni štit, koji ga čine jednim od najsigurnijih modela u segmentu.
Ispod modernog "tela" novog "kaškaija" je nova modularna platforma koja je specijalno prilagođena za potrebe druge generacije krosovera. Veoma naprednu strukturu koristiće i drugi modeli Reno-Nisan alijanse, na prvom mestu nova generacija "espasa".
"Kaškai" je dobio i novu generaciju amortizera koji svojim radom omogućavaju da se automobil ponaša kao limuzina na auto-putevima, odnosno da sa lakoćom i bez gubitka komfora savladava lošije terene. Tu je i novo elektronsko servo upravljanje, sada sa dva režima upravljanja: "normal" za vozače koji preferiraju leganiji osećaj na upravljaču (manevrisanje u gradskim uslovima, parkiranje, "krstarenje" auto-putem...) i "sport" za sve koji traže više povratnih informacija. Na taj način, ispunjena su oba zahteva i svi će biti zadovoljni.
Kao i do sada, vozači će moći da biraju između traženije verzije sa pogonom na prednjim točkovima i "kašakija" sa 4x4 pogonom koji će, osim uz ručni menjač, moći da se poruči i sa novo razvijenim "Xtronik" automatskim menjačem.
Praktično, radi se o drugoj generaciji CVT menjača koja je dostupna samo u kombinaciji sa 1,6-litarskim dizel motorom.
Što se agregata tiče, u paleti se nalaze samo turbo motori, po dva benzinca i dizelaša. Ponudu otvara 1,2-litarski DIG-T sa 115 KS i 190 Nm maksimalnog obrtnog momenta (prosečna potrošnja prema fabričkim podacima iznosi 5,6 litara), dok snažniji benzinac 1.6 raspolaže sa 150 "konja" i 240 Nm (prosečna potrošnja5,8 litara). Kod dizelaša, radi se o dobro poznatom 1.5 dCi sa 110 KS (potrošnja 3,8 litara) i većem 1.6 dCi sa 130 "konja" (4,2 litara).
Prodaja druge generacije "nisan kaškaija" počinje u januaru, kada će se pojaviti i u Srbiji, a cena još nije poznata.
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Sreda, 13. 11. 2013. 09:19h
Sreda, 13. 11. 2013. 09:16h
Utorak, 12. 11. 2013. 18:42h
Utorak, 12. 11. 2013. 00:16h
Ponedeljak, 11. 11. 2013. 18:48h