Renault Dauphine je postojao i kao električni automobil?

U posleratnoj razrušenoj Evropi, Renault Dauphine se pokazao jednim od heroja. Slično kao Volkswagen “Buba“, Citroen “Spaček“, BMC Mini i Fiat 500, Dauphine se ispostavio idealnim jeftinim prevoznim sredstvom sa malom potrošnjom goriva. Tokom jedanaest godina proizvodnje, približno 2,2 miliona jedinica je pronašlo kupce.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Malo je poznata informacija da je ovaj mališan služio kao baza za jedan od retkih poznatih električnih automobila iz svog perioda, Henney Kilowatt, koji se proizvodio svega dve godine, piše Autorepublika.com.

 

Kilowatt je nastao kao ideja čoveka po imenu Rasel Feldman koji je stekao imperiju sa proizvodnjom jeftinih radio aparata. Krajem pedesetih godina, Ameriku je zahvatila prva veća recesija u posleratnom periodu i Feldman je smatrao da bi popularnost električnih automobila mogla da promeni situaciju.

Iako je imao dugo iskustvo sa elektronikom, ovaj inženjer je o automobilima znao jako malo pa je odlučio da potraži pomoć. Feldman odlučuje da kupi šasije i školjke od Renaulta dok je proizvodnju obavljao Henney Motor Company.

Ova izuzetno poznata kuća je poslovala još od 1868. godine i proizvodila je limuzine, bolnička i mrtvačka vozila na osnovama Packarda i Lincolna. Za električni motor se pobrinula firma Eureka.

 

Kilowatt je debitovao 1959. godine sa po dve baterije od po 36 volti i maksimalnom snagom od sedam “konja“. To je omogućavalo maksimalnu brzinu od 64 km/h i domet od 70 kilometara između punjenja baterija. Za sledeću godinu su ubačene veće baterije od 72 volta, pa je maksimalna brzina iznosila 97 km/h, a domet 105 kilometara.

 

Opširnije pročitajte na Autorepublika.com.

Povezane teme: Renault Dauphine, Renault, električni automobil, oldtajmer
Ovu vest nije moguće komentarisati.