Neke stvari koje možda niste znali o Yugu

Yugo je, zasluženo ili ne, na glasu kao jedan od najgorih automobila svih vremena. Kod nas je nekad bio sveprisutan, ali postoje neki zanimljivi detalji koji verovatno nisu poznati široj javnosti. Neki od njih opisani su u knjizi Džejsona Vuića "The Yugo - The Rise and Fall of the Worst Car in History" (Yugo - uspon i pad najgoreg automobila u istoriji).

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

1. Ime
Iako naj(ne)slavniji kao Yugo, auto se u samom početku zvao Zastava 102, a taj naziv je korišćen i u ranim izveštajima domaće štampe. Možda deluje logično da je Yugo dobio ime prema Jugoslaviji, ali Vuić piše da je zapravo nazvan prema istoimenom vetru. Slična je bila i Volkswagenova praksa u sedamdesetima s modelima kao što su Jetta i Passat. Pre Yuga naziv mu je bio Jugo, a ipsilon je ušao u igru kako bi ime bilo razumljivije kupcima na stranim tržištima.

 

2. Dizajniran u Italiji
Yugo su dizajnirali Fiatovi i Zastavini inženjeri 1978. godine u Fiatovom dizajnerskom centru u Torinu. Značajno je baziran na hvaljenom Fiatu 127, koji je proglašen Evropskim autom godine za 1972. Međutim, Yugo ima nešto kraći međuosovinski razmak i potpuno novi spoljni dizajn.

 

3. Početak proizvodnje
Serijska proizvodnja krenula je 28. novembra 1980. godine. Datum je odabran kako bi prvi primerak bio gotov narednog dana, 29. novembra, na tadašnji Dan Republike.

 

4. Yugo America
Jedan od glavnih krivaca za operaciju dovođenja Yuga na američko tržište je preduzetnik Malkolm Briklin, koji je između ostalog u SAD doveo i Subaru, a ostaće zapamćen i po propalom sportskom automobilu Bricklin SV-1.

 

Opširnije pročitajte na portalu N1

Povezane teme: yugo, zastava, Džejson Vujić
Ovu vest nije moguće komentarisati.