Evo kako da stari dizeli zadovoljavaju Euro 6 norme!

U vazduhu se tokom 2015. godine našlo 13,1 milion tona mono-azotnih oksida (NOx) , a ispušteni su iz izduvnih sistema automobila sa dizel motorima. Ovaj broj je za 4,5 miliona tona veći od dozvoljenog. Zabrane saobraćanja za „stare“ dizele počinju u Evropi, a izgleda da postoji rešenje koje vlasnike takvih vozila može da spasi i omogući im zadržavanje četvortočkaša kojima je "istekao rok"...

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Opšta frka oko dizel motora je sve veća. Naravno, o ovome se najviša priča u Nemačkoj, gde su Hamburgu i Štutgartu već doneli odluku o zabrani saobraćanja za dizel motore, a sve usled povećane koncentracije štetnih gasova koju oni proizvode. Ovo će ostali gradovi takođe ispratiti i postavlja se pitanje šta će da radi oko 13 miliona vozača čiji motori ne podležu Euro 6 normama. Ova cifra važi samo za Nemačku, ali je pitanje dana kad će stari dizelaši biti prognani i iz ostalih evropskih zemalja. Pomenute zabrane u Nemačkoj podrazumevaju i "plavu nalepnicu" koju će dobiti sva vozila koja ne podležu Euro 6 standardu i biće im zabranjeno saobraćanje u užim delovima gradova. Međutim, i za milione vozača „starih“ dizela ima nade. Naime, emisija mono-azotnih oksida (NOx) iz ovih vozila može da se smanji na meru koju propisuje novi Euro 6 standard a koji počinje da važi u septembru ove godine. Proizvođač kataliaztora „Tvintek“ je razvio koncept, tzv. BNOx sistem, koji se naknadno ugrađuje, i Euro 5 vozila sa njim mogu da izbegnu moguće zabrane saobraćanja u gradovima.

Koji modeli automobila mogu da koriste ovu tehnologiju?

Kako su nam potvrdili u „Tvinteku“, plan je da ponude BNOx sistem za naknadu ugradnju za sve modele vozila.

Da li se Euro 3 i Euro 4 dizeli mogu konvertovati ovom tehnologijom?

Tehnički, to je definitivno moguće.

Koja je cena naknadne ugradnje ovog sistema? I, mogu li se pojaviti neki dodatni troškovi, recimo pri tehničkom pregledu?

Kako smo saznali, cena sistema sa montažom iznosi 1.500 evra, ali ako budu postojala interesovanja i nastojanja od strane samih proizvođača automobila ili Ministarstava, cena može biti manja.

Ko može da obavi montažu ovog sistema?

Sistem se može instalirati u većini servisa za automobile...

Opširniji odgovori i mnogo više detalja vezanih za ovu temu, mogu se pronaći u novom, 163. broju magazina "Auto Bild", koji se nalazi u prodaji. Uz ovu temu, članovi redakcije već donose prve utiske sa prezentacija novog Folskvagenovog "pola" i "hjundaija kona", a nedavno su se vratili i sa testiranja novog Renoovog "koleosa" i restilizovanog "pežoa 308". Uz mnoštvo drugih zanimljivih testova, čitaoci mogu pronaći i korisne savete vezane za sezonu putovanja, ali i koje nove video-igre, bazirane na simulacijama vožnje mogu da prekrate vreme u vrelim letnjim danima...

Povezane teme: Dizel motori, Zagađenje vazduha, Emisija štetnih gasova, Auto Bild 163