Propao kineski autobus budućnosti

Prošlog leta na sva zvona je najavljen koncept "uzdignutog" autobusa u Kini, koji je trebalo da bude rešenje za ogromne saobraćajne gužve u velikim gradovima. Samo nekoliko meseci kasnije, međutim, saopšteno je da je projekat napušten...

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Pompezno najavljen, autobus je posle samo nekoliko meseci završio kao napušten projekat                                                                               Foto: AP

Autobus nazvan "TEB-1" plod je ideje prema kojoj je njegova konstukcija dozvoljavala kreiranje "tunela" ispod poda putničkog dela, pod kojim su mogli da se kreću automobili u dve trake.

Kapacitet putničkog prostora je 1.200 osoba                                          Foto: AP

Zamisao je bila odlična i sve je delovalo sjajno na projektima i maketama. Ali, kad je prototip izrađen, vrlo brzo se shvatilo da jedan od problema predstavljaju njegove dimenzije - neobično "raskrečeno" vozilo je dugačko 22 metra (što nije tako strašno), ali je široko 7,8 metara i visoko čak 4,8.

Dimenzije su bile glavna prepreka za opstanak u gradskom saobraćaju   Foto: AP

Visina i širina ugozili su podstojeće pešačke pasarele u grandu Đinghangdau, u provinciji Hebej gde je vozilo testirano, a onda je konstruktorima, ali pre svega investitorima "sinulo" da bi možda čak i više problema bilo u većim gradovima Kine, da ne spominjemo Peking i Šangaj.

 

Povezane teme: Kineski autobus, Kineski automobili, Gradski saobraćaj, Gradske gužve

Poslednji komentari

Bungi
Ponedeljak, 16. 01. 2017. 08:09h
neregistrovan korisnik
Ideja je i dalje dobra da bi se olako odbacila.Pješačke pasarele bi trebalo zamijeniti podzemnim pješačkim prelazima.Trebao bi se kretati bulevarima sa tri kolovozne trake gdje bi dvije lijeve zauzimao ovaj mega autobus a krajnja desna bi ostala slobodana za klasični gradski autobus.Svakome je jasno da se ovaj autobus ne može voziti kruvudavim uličicama starog Zemuna ali u širokim bulevarima Novog Beograda to je već druga priča.
Milojko
Petak, 13. 01. 2017. 08:03h
neregistrovan korisnik
Sjajna ideja ovaj autobus. A kombiji i kamioni? Ups...
Vuki
Četvrtak, 12. 01. 2017. 16:01h
neregistrovan korisnik
Dobra ideja, zaživeće ovo uskoro..
Vozac-automobila
Četvrtak, 12. 01. 2017. 12:19h
neregistrovan korisnik
Naravno da je ideja propala, od pocetka se videlo da je krajnje, krajnje neprakticna, iako mozda zanimljiva. Ne verujem da su pasarele toliki problem, koliko su to krivine, gde automobili i dalje moraju da se nadju ispod autobusa. Ne vidim kako bi se ovo bezbedno resilo, bez prekida saobracaja svaki put kad prodje autobus. Ovakva ideja bi jedino mogla biti primenjiva na dugackim pravcima (poput auto-puta kroz grad), na kojima je potrebno prevesti veliki broj ljudi.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»