Mazda 787 - neponovljivi vrišteći šampion sa Le Mana! Video

Dok zaljubljenici u automobilizam s nestrpljenjem čekaju subotnje popodne i start ovogodišnjeg izdanja legendarne trke "24 časa Le Mana", mnogi se prisećaju rezultata od pre 25 godina koji je ispisao istoriju. Tada, 23. juna 1991. godine, prvi je ciljem prošao automobil sa startnim brojem 55, bleštavo narandžaste i zelene boje te jedinstvenog i nezamenjivog vriska koji je ispuštao njegov motor sa četiri rotora. Posle duge borbe s favorizovanim "mercedesima" i "jaguarima", "mazdu 787B" je do istorijskog uspeha dovezao britanski automobilista Džoni Herbert, koji je dočekan ovacijama 250.000 ljudi na tribinama…

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Mazdina pobeda u Le Manu prvi je i i dalje jedini trijumf nekog azijskih proizvođača na ovom čuvenom takmičenju, koje je ujedno najstarija aktivna trka izdržljivosti (prvi put održana je daleke 1923. godine), a generalno se smatra i najtežom. Takođe, to je i jedina pobeda automobila koji nije pokretao uobičajeni klipni motor. Još impresivnije od specifikacija rotacionog motora "R26B" ugrađenog u "787B" (koji je koristeći ubrizgavanje u bočne usisne otvore i tri svećice po rotoru isporučivao 522 kW (710 KS) pri 9.000 o/min) bile su njegova pouzdanost i brzina kojom je bolid prolazio krivinama u rukama trojice vozača, inače asova iz Formule jedan: Herberta, Nemca Folkera Vejdlera i Luksemburžanina Bertrana Gašoa, poznatog i po tome što je samo nekoliko meseci kasnije "zaglavio" zatvor i u bolidu "džordana" oslobodio mesto tad mladom automobilisti Mihaelu Šumaheru...

Sve tri "mazde" koje su učestvovale u trci - dve nove "787B" i jedna "787" iz prethodne godine - završile su trku, na prvom, šestom i osmom mestu ukupnog poretka. Od 38 automobila koji su se kvalifikovali, samo je devet zvanično završilo trku. Štaviše, nakon što je pobednički motor ispitan nakon trke, Mazdini inženjeri navodno su tvrdili da je "R26B" bio u tako dobrom stanju da bi mogao odraditi još jedan 24-časovni maraton. Besprekorno funkcionišući, pobednički "787B" završio je 362 krugova (4.932 km) sa prosečnom brzinom od 205,34 km/h.

Što se tiče automobila sa startnim brojem 55, on je penzionisan naredne godine u Mazdinom muzeju u Hirošimi, posle promene pravila koja su stupila na snagu 1992. godine.

Poslušajte u čemu su mogli da uživaju gledaoci na Le Manu pre četvrt veka…

 

Povezane teme: mazda 787b, 24 časa Le Mana, rotacioni motor

Poslednji komentari

Alex
Ponedeljak, 20. 06. 2016. 21:00h
neregistrovan korisnik
Kao mali sam smatrao da je Mazda 1500 najlepši auto, 1990 sam bio nezadovoljan što otac neće da kupi 626, a ja nisam mogao, još uvek mi je žao što nisam imao hrabrosti da kupim RX-8, prezadovoljan sam vlasnik Mazde 6, a sigurno ću da sednem u Miatu, ako mi žena dozvoli.
cccc
Subota, 18. 06. 2016. 21:54h
neregistrovan korisnik
Zato je svaki moj auto bas Mazda. Japanci su vrlo pouzdani, svaki sraf mozes i posle 30 godina da skinete bez da ga polomite sto nije slucaj sa drugim pa cak i novim vozilima iz zapadnih zemalja. A Mazda je vrlo pouzdan auto i ne tako skup za odrzavanje.
Neno
Subota, 18. 06. 2016. 17:57h
neregistrovan korisnik
Mazda je najpouzdaniji automobil na svetu. Po pouzdanosti je pretekla cak i Toyotu. Osim toga, zadnjih godina je Mazdin dizajn- velicanstven. Bez preterivanja, po kriterijumima: pouzdanost / kvalitet/ performanse / cena ,Mazda je vodeci automobil u svetu.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»