Pola veka revolucionarnog "pežoa 204"

Pre tačno 50. godina po prvi put je predstavljen automobil koji je označio rođenje klase lepih malih automobila visokog kvaliteta po kojima je Pežo danas prepoznatljiv. Danas automobile sa prednjim pogonom uzimamo zdravo za gotovo, ali to nije bio slučaj kada je u aprilu 1965. godine "pežo 204" bio predvodnik nove automobilske generacije.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Iako je dizajnersko odeljenje Pininfarina u to vreme bilo prilično konzervativno,

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

linije ovog modela sa četvoro vrata su zaiste bile inovativne.

 

Nakon osam godina proizvodnje "204" je bio prvi Pežo sa pogonom na prednjim točkovima, kao i prvi Pežo sa prednjim disk kočnicama i nezavisnim vešanjem. Međutim, najveću revoluciju je predstavljala sama veličina automobila.

 

Od kraja Drugog svetskog rata, Pežoovi modeli su se povećavali, a tokom 1960-ih, francuski brend je važio za proizvođača velikih automobila koji su bili moderni, ali i skupoceni pa se nisu uklapali u budžet većine populacije.

"204" je promenio ovu sliku i približio francuski brend većoj publici, a još tada su definisane karakteristike koje ga i danas odlikuju: lep dizajn, visok kvalitet, zabava u vožnji i pristupačnost cena.

 

Legendarni model "204" je bio kraći od 4m pa je predstavljao jedan od prvih primeraka "malog-sedan" segmenta. Ovaj trend smanjivanja porodičnih automobila je u budućnosti proizveo hitove poput današnjeg "308".

Pežoovi inženjeri su uspeli da naprave kombinaciju prostranog enterijera i malih

Pogledajte ponudu sajta mobile.de na srpskom jeziku.

spoljašnjih dimenzija pre svega zahvaljujući poprečno postavljenom motorom ispod koga je postavljen menjač. Ova postavka je oslobodila dovoljno mesta da automobil ima pogon na prednje točkove. Prvobitno je u ponudi bio 1130cc benzinac, a tri godine kasnije se pojavio i 1255cc dizel koji je "204" obezbedio titulu jednog od najefikasnijih modela svoje ere.

Prvobitni uspeh "204" modela je dodatno uvećan različitim varijantama poput kupe kabriolet verzije pa je između 1969 i 1971. godine "204" postao najprodavaniji automobil u Francuskoj što je bila prva ovakva titula za Pežo.

Povezane teme: Pežo, Pežo 204, Pariz

Poslednji komentari

gtr
Sreda, 15. 04. 2015. 19:55h
neregistrovan korisnik
novi auris i pulsar su toliko ruzni da ne razumem kako nekog nije blam da sedne za volanom, mozda su pouzdani ali dizajn nula, za ljude bez stila i bez ukusa
Hit
Sreda, 15. 04. 2015. 18:24h
neregistrovan korisnik
Ajmo svi po 100 dinara da sakupimo da trolu pomognemo da predje sa zadimljenog Golfa II na nista manje zadimljeni Golf III :-)
ja
Sreda, 15. 04. 2015. 15:01h
neregistrovan korisnik
na prvoj slici je 304,moj cale je imao istog"belog". slika me vratila u detinjstvo.
vlasnik
Sreda, 15. 04. 2015. 14:10h
neregistrovan korisnik
Odrastao sam u Pezou/3 404 u bivsoj sfrj,kraj 65godine,prvi sa siberom/. Sada vozim 206 i poprilicno sam razocaran u njega
hf
Sreda, 15. 04. 2015. 12:16h
neregistrovan korisnik
Mislis pola veka tvog primerka Golfa dvojke? :-)
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»