Alternativna goriva koja bi mogla da pokreću naše automobile
Sve veće cene nafte teraju naučnike da tragaju za alternativnim vrstima goriva. Pored toga zahtevi za "zelenim" izvorima energije ne prestaju, pa istraživanja na ovom polju postaju imperativ. Svedoci smo manje-više uspešnih pokušaja primene snage vetra, elektro motora, hibridnog i pogona na hidrogene gorivne ćelije u cilju smanjivanja zavisnosti od fosilnih goriva i zagađenja planete na kojoj živimo. I dok većina nas zna za vrste goriva koje su našle primenu u automobilskoj industriji, dotle su brojni pokušaji da se naprave alternativna goriva ostali bez adekvatne primene u svakodnevnom životu.
Da bi neko gorivo ušlo u masovnu primenu potrebno je da zadovolji određene
Prodajete polovni auotmobil?
|
kriterijume. Ono mora proizvoditi više energije uz manje troškove i mora biti široko rasprostranjeno u velikim količinama, kao i da proizvodi minimalno zagađenje.
Jasno je da takve kriterijume nije lako ispoštovati, pa su se naučnici često okretali prilično bizarnim rešenjima.
Jedna od takvih namera bila je da se đubre (papir, plastika i baštenski otpad) pretvaraju u biodizel. Iako se pričalo da ova tehnologija predviđa i korišćenje tela uginulih mačaka, to se na kraju pokazalo kao neistina. Ovako dobijeno gorivo je daleko jeftinije od onog koje se kupuje na pumpama.
Etanol, koji se dobija fermentacijom šećera, takođe je jedna od opcija. Iako ovaj alkohol već ima primenu u nekim trkačkim šampionatima, njegova ekonomska neisplativost ostavila ga je po strani kada je komercijalna primena u pitanju.
Slična je priča i sa piljevinom, koje ima dosta, ali na čiju masovnu primenu se čeka, jer se prilikom njenog sagorevanja oslobađa metan, jedan od najodgovornijih među gasovima koji izazivaju efekat staklene bašte.
Jedan od najbizarnijih načina dobijanja goriva jeste upotreba iskorišćenih pelena
Pogledajte ponudu sajta mobile.de na srpskom jeziku. |
uz pomoć postupka koji se zove piroliza, a koji se zasniva na zagrevanju materijala u okruženju bez kiseonika, gde se molekuli razlažu i tako nastaju korisni nusprodukti. Ovaj način dobijanja alternativnog goriva mogao bi imati široku primenu imajući u vidu koliko se iskorišćenih pelena svakog trenutka na planeti baci u smeće.
Ako su pelene dostupne, onda je solarna energija na izvolite. Radi se o tehnologiji primene posebne farbe, kojom bi bili ofarbani automobili, a koja sakuplja sunčevu energiju.
Indijska kompanija Tata Motors radila je na razvoju automobila sa pogonom na kompresovani vazduh. Princip rada ovog sistema zasniva se na rezervoaru sa
Pogledajte ponudu polovnjaka na sajtu Mojauto.rs |
CO2 koji izbacuje vazduh napolje do malog klipnog motora koji okreće radilicu i tako pokreće automobil. Iako ova tehnologija ne zahteva nikakvo "obnavljanje" njena potencijalna primena može biti ograničena usled loših performansi koje automobili sa ovakvim pogonom mogu imati, jer je procena da maksimalna brzina u tom slučaju ne bi prelazila 50km/h.
Kako slane vode ima u izobilju, naučnici su radili na njenoj primeni u auto industriji. Iako se došlo do zaključka da morska voda može postati izvor energije, s istraživanjima se prestalo.
Nešto manje u izobilju ima biometana, odnosno gasa koji se nalazi na velikim deponijama, a koji bi kompresovan jednog dana mogao postati zamena za naftu.
Dosta nade se polaže i u korišćenje algi kao goriva, kroz upotrebu njihovog ulja, koje u kombinaciji sa drugim hemikalijama daju novu vrstu biodizela.
Poslednji komentari
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"
Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»
Svetska premijera nove Toyote GR Yaris
Spremna značajna poboljšanja za Toyotin “hečbek” visokih performansi proisteklih iz automobilskih takmičenja...»
Petak, 25. 04. 2014. 06:50h
Utorak, 22. 04. 2014. 01:31h
Utorak, 22. 04. 2014. 01:08h
Utorak, 22. 04. 2014. 00:51h
Ponedeljak, 21. 04. 2014. 23:09h