Tojota "Korola": kruna za sva vremena

Tojotin automobil "C" segmenta postao je najprodavaniji automobil svih vremena sa preko 39 miliona prodatih primeraka kroz 11 generacija i nazaslužnija za veliki napredak u prodaji japanske kompanije. Tojota je 1968. godine prvi put premašila milion proizvedenih primeraka, a te godine prozveden je i automobil koji se u perfektnom stanju nalazi u Beogradu

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Tojota "Korola" prve generacije

Jedna od prvih asocijacija na pomen imena Tojota je, bez dileme - "Korola". Model poznat u čitavom svetu, čije ime označava "malu krunu" (izvedeno iz latinskog "corona"), prodavan u svakom kutku planete, proizveden je za 46 godina postojanja u gotovo 40 miliona primeraka. A, proizvodi se i dalje!

 

Spoljašnjost "kao čaša"

Ovo, međutim, nije priča o savremenim automobilima, već o jednom vitalnom starcu koji u svojoj 45. godini, zahvaljujući ponosnom vlasniku, i dalje izgleda kao da je tek pre nekoliko meseci sišao sa proizvodne trake.


Radi se o "Koroli" prve generacije, sa oznakom "E10", proizvedenoj 1968. godine, kada je sa proizvodnih traka Tojote prvi put sišlo više od milion automobila. Ovaj model je, naravno, veoma značajan u tom prvom ogromnom uspehu kompanije, a sam pogled na automobil otkriva zašto su već od te prve generacije, milioni vozača poželeli da voze baš ovaj automobil.

Iako je "tiraž" bio ogroman, sasvim je sigurno da nije preostalo baš mnogo primeraka u savršenom stanju, ali jedan se nalazi u Beogradu, u vlasništvu Ratka Mijaljevića, uglednog auto-servisera i dugogodišnjeg partnera ovlašćenih Tojotinih uvoznika.

Mali 1.1L motor sa 60 KS


Mijaljević je automobil od prvog vlasnika nabavio pre pet godina, kada je kao vrsni poznavalac automobila iz Zemlje izlazećeg sunca prepoznao biser koji će da krasi njegovu kolekciju. Uz automobil, stigla je i originalna servisna knjižica, uputstvo za upotrebu prevedeno na srpski jezik, ali i gomila rezervnih delova koje je marljivo skupljao prethodni vlasnik.

 

Šetnja sa starim prijateljem

Mali 1,1-litarski motor u "koroli" sa 60 KS ne može da pruži bog zna šta kada su u pitanju performanse, ali o njegovoj izdržljivosti dovoljno govori činjenica da ni sam vlasnik ne zna koliko je automobil prešao. Fabrički, kilometar-sat posle svakih 100.000 kilometara krene od nule, ali niko nije siguran koliko je "krugova" do sada okrenuo... To, međutim, Mijaljeviću uopšte nije važno, sve dok može da registruje svog lepotana i, kada je lepo vreme, krene s njim "u šetnju"...
- Neki ljudi uživaju u šetnji prirodom, drugi šetaju pse, a ja svog ljubimca na četiri točka - govori s osmehom Ratko Mijaljević, ponosan na svoj deo Tojotine istorije.

 
 

 

Mijaljević se vredno bacio na restauraciju koja je sprovedena "punom parom", pa je trajala samo 25 dana! Prema njegovim rečima, završena je u tako kratkom vremenskom periodu pre svega zato što je servisirana uglavnom limarija, pošto je mehanika, iako originalna i stara u tom trenutku 40 godina, bila u izuzetnom stanju.


 

Osveženi enterijer

Ono što je moralo da se promeni i osveži bio je "tapacirung". Enterijer je presvučen belom kožom koja je iskrojena na identičan način kao originalna, pa je "korola" i u kabini zasijala punim sjajem, pošto su tada do izražaja došli i instrument-tabla, tanak obruč upravljača, ručica menjača, pa i radio-kasetofon, koji budi nostalgične uspomene na stara dobra vremena kada, ako su automobili u pitanju, niko nije vodio računa o potrošnji ili ceni održavanja četvorotočkaša - jedini kriterijum pri kupovini bio je da li je lep i da li pruža užitak svom vlasniku!

Povezane teme: Toyota Korola, Oldtimer, Kruna

Poslednji komentari

mk
Ponedeljak, 24. 12. 2012. 00:53h
neregistrovan korisnik
pa onda uzmi japanski nissan GTRRR.. cao svaba
mk
Ponedeljak, 24. 12. 2012. 00:52h
neregistrovan korisnik
kad vidim neke komentara, drago mi je sto vozim hondu accord
mirko
Ponedeljak, 24. 12. 2012. 00:51h
neregistrovan korisnik
pa izgleda da ceo svet osim tebe nezna da je jos ta kanta od golfa najbolji...
cowboy
Nedelja, 23. 12. 2012. 16:37h
neregistrovan korisnik
Ja imam toyotu tundru ,i mercedes e320 isto su presla i mislim da su isti po kvalitetu.Za tojotu su jeftiniji delovi ili i jedno i drugo se ne kvari samo redovan servis.Golfa nikad nisam voleo jer su svi isti,a kada sam hteo da kupim audi majstor mi je rekao da moram naci nekog drugog da ga popravlja.Ja inace zivim u USA i verujte mi da ne znam nikog ko se zali na toyotu.Cena joj jako sporo pada i godinamo isto kosta.
nedo
Nedelja, 23. 12. 2012. 16:06h
neregistrovan korisnik
Vozim avensis od 2003 godine i prezadovoljan sam.Toyotu prvo moras da oprobas da bi vidi sta je dobro pa tek onda da o njoj pricas.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»