Prepravke automobila luksuz

Visoka cena za jaču mašinu

Voziti se u što lepšem, bržem, a pritom bezbednom automobilu želja je velikog broja vozača u Srbiji. U takvoj nameri sve više vlasnika četvorotočkaša odlučuje se da poboljša karakteristike i izgled svog ljubimca, međutim takozvano budženje automobila ili „tjuning i stajling” nije baš toliko jeftino rešenje. U zavisnosti od toga koji se deo automobila prepravlja, potrebno je pripremiti od 300 do nekoliko hiljada evra.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Friziranje motora košta oko 3.000 evra

 

Pod „tjuningom” se podrazumeva poboljšavanje snage ili takozvano friziranje motora. Takva promena najviše košta, a neophodno je izdvojiti čak 3.000 evra da bi se automobil „podigao” sa 300 na 600 konjskih snaga.

 

- Kod novijih modela automobila sa elektronskim paljenjem kompjuterski se prerađuje motor, a to se zove „čip tjuning”. Uglavnom se to radi na turbo-motorima posle čega njihova snaga može da se podigne i do 50 odsto - objašnjava Predrag Rađenović, vlasnik „Tjuning centra” iz Novog Sada.

 

Stručnjaci ističu da je moguće poboljšati karakteristike svakog automobila bez obzira na njegovo godište, a prvi uslov je da limarija vozila nije trula.

 

- Potrebno je, najpre, otići kod kovača koji sabija ili seče opruge kako bi se smanjila visina automobila i samim tim omogućila veća stabilnost vozila na putu. Po pravilu, automobil se spušta najviše četiri centimetra ispod standardne visine.

 

Zatim je neophodno otići kod limara kako bi se proširili rubovi i omogućilo postavljanje širih guma na automobilu. Kod automobila starije generacije mehanički se podiže snaga motora. Na primer, kod „juga” se bruse ventili i postavljaju veće dizne za direktno ubrizgavanje goriva ili dvogrli karburator - kažu u auto-servisu „Plus” i dodaju da budženje podrazumeva i kvalitetnije kočnice, a da su se na „jugu” najboljim pokazali „floridini” kočioni sistemi. „Stajling” s druge strane znači i ugradnju sportskih sedišta, volana, spojlera, branika i drugih delova koji doprinose lepšem izgledu automobila. Međutim, prilikom svakog ulepšavanja četvorotočkaša vlasnik vozila mora prikupiti i papirologiju.

 

- Za svaki deo moraju se nabaviti atesti kojima se potvrđuje bezbednost napravljenih izmena - objašnjava Rađenović.

 

Bezbednost na prvom mestu

 

Prema Zakonu o bezbednosti u saobraćaju, građani mogu prepravljati vozila samo ako to čine za sopstvene potrebe i kada se time unapređuje bezbednost vozila, tehnička kultura i pronalazaštvo. Pod prepravkom vozila podrazumeva se promena konstruktivnih karakteristika vozila kojim se menja njihova namena, deklarisane tehničke karakteristike vozila ili uređaja i sklopova vozila.

 

Povezane teme: Popravke, Cene, Skupoća

Poslednji komentari

gerrrrrr
Utorak, 03. 05. 2011. 07:39h
neregistrovan korisnik
I kada sve odradis lepo,izadjes na ulicu i onda pocinje pecanje nasih pandura da ti naplate razno razne kazne.........treba budžet da se popunjava....
xXx
Petak, 29. 04. 2011. 12:28h
neregistrovan korisnik
Budzenje i jugo ne idu zajedno!
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»