Više od polovine automobila do 2021. NEĆE PROĆI TEHNIČKI PREGLED!

Evo kako da proverite da li je VAŠ automobil MEĐU NJIMA: Na benzinskim vozilima katalizator se obično nalazi na jednom od dva mesta, a provera njegove ispravnosti je moguća na tri načina!

Povezane vesti

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Od 1,2 miliona vozila u Srbiji koji emituju nepropisnu količinu izduvnih gasova, što je svaki drugi četvorotočkaš, većina nema katalizatore ili DPF ili su oni neispravni. Zato bi kupci polovnih vozila morali da obrate pažnju na ove delove i njihovu ispravnost ukoliko žele da 2021. godine prođu tehnički pregled.

 

Više od polovine vozila u Srbiji neće moći da bude registrovano 2021. godine ukoliko ostanu u ovakvom stanju, zbog toga što nepropisno zagađuju vazduh, o čemu je "Blic" pisao. To je pokazao rigorozni tehnički pregled u poslednjih godinu dana. Otkad je pooštreni tehnički pregled uveden 5. jula 2018, beleži se emisija izduvnih gasova na svakom vozilu, ali se još ne sankcioniše kod onih gde prevazilazi propise. To znači da 1,2 miliona od ukupno 2,2 miliona vozila u Srbiji neće moći da prođe tehnički od 5. jula 2021. ukoliko ne reše problem sa izduvnim gasovima.

 

Nevolja je što će većinu vlasnika ta popravka papreno koštati. Gotovo kao polovni automobil ili čak i više od toga - do 500 do 2.500 evra. Toliko košta nabavka, zamena i montaža katalizatora ili DPF-a zbog čijeg kvara ili nedostatka vozila u većini slučajeva emituju nepropisnu količinu izduvnih gasova. Zato bi kupci polovnih vozila morali da obrate posebnu pažnju da li na automobilu postoji katalizator ili DPF, a onda da li je taj uređaj ispravan.

 

Gde je katalizator i kako ga proveriti

Na benzinskim vozilima katalizator se obično nalazi na jednom od dva mesta, a provera njegove ispravnosti je moguća na tri načina.

- U zavisnosti od modela, katalizatori mogu stajati na različitim mestima, ali najčešće su na izduvnoj grani motora ili ispred prednjeg lonca, na sredini automobila. Provera da li se tu kompletan katalizator nalazi je moguća vizuelno, ali i pomoću metalnog predmeta. Ako je zvuk tup kada se metalnim predmetom udari u katalizator, to znači da je sadržaj katalizatora pun. U slučaju da katalizator zvoni, znači da je šupalj, odnosno da ne radi - kažu u jednom od auspuh servisa i dodaju da nedostatak katalizatora može da signalizira i žuta lampica na instrument tabli, poznati "ček endžin".

 

Cena nabavke i montaže katalizatora nije jeftina.

- Originalni katalizatori sa montažom koštaju do 500 evra. Zato se mnogi odlučuju za univerzalne koji koštaju od 10.000 do 15.000 dinara. Nisu toliko dugovečni, ali ako se pravilno održavaju, mogu da traju od 50.000 do 100.000 kilometara - kažu u servisu.

 

Da li je DPF isečen

Dizel automobili, pored katalizatora, imaju i DPF, filter koji služi za sagorevanje čestica čađi, koje dizelaši emituju mnogo više nego benzinci. U nekim modelima DPF se ugrađuje još od 2006, u vel

ikoj većini od 2009, a od 2012. godine je obavezan. I kupci dizelaša mogu golim okom da utvrde da li imaju DPF.

 

Op[irnije pročitajte na Blic.rs

Povezane teme: Tehnički pregled, katalizator, automobili, registracija, benzin, dizel, izduvni gasovi
Ovu vest nije moguće komentarisati.