"Dizelgejt" - nove tužbe protiv Folksvagena

Pravni sporovi u SAD oko "dizelgejt" skandala se nastavljaju. Američka federalna trgovačka agencija (FTC) podnela je tužbu protiv Folksvagena zbog lažnog reklamiranja svojih na stotine hiljada automobila - vozila su predstavljana kao ekološka, iako je proizvođač znao da zagađuju vazduh preko prikazanih granica.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

FTC, vladina agencija koja se bavi sprečavanjem prevara u poslovnoj komunikaciji, u tužbi navodi da su kupci u SAD pretrpeli "milijarde dolara štete" kao rezultat obmane od strane Folksvagena. Od suda se traži da odredi novčanu kompenzaciju vlasnicima vozila, kako bi se u budućnosti sprečile slične prevare od strane proizvođača automobila. Prema procenama iz agencije, prosečna vrednost prodatih automobila iznosi oko 28.000 dolara.

Folksvagen je priznao da je nedozvoljeni softver za lažno prikazivanje količine izduvnih gasova ugradio na 580.000 automobila sa dizel-motorima u SAD, koji su se proizvodili od 2009. godine.

Ministarstvo pravde SAD već je tužilo Folksvagen i traži 46 milijardi dolara odštete zbog kršenja ekoloških propisa, a do početka skandala stiglo je i još oko 500 privatnih tužbi. U Folksvagenu se trenutno sprovodi interna istraga kako bi se saznalo ko je sve od čelnika kompanije znao za prevaru.

Kompanija se suočava sa problemima prodaje vozila u SAD, koja je prošle godine iznosila oko 350.000 automobila. Prema procenama, Folksvagenu je potrebna prodaja oko pola miliona automobila godišnje kako bi dilerska mreža u SAD mogla da funkcioniše, dok je zacrtani plan razvoja govorio o potencijalu od oko 800.000 automobila godišnje. Već u septembru prošle godine, kada je izbio skandal, postalo je jasno da će ciljevi biti teško dostižni...

 

Povezane teme: Dizelgejt skandal, Dizelgejt afera, Folksvagen dizelgejt

Poslednji komentari

Realno
Četvrtak, 31. 03. 2016. 15:29h
neregistrovan korisnik
Ladno si ih provalio... pfff...
johny
Sreda, 30. 03. 2016. 21:54h
neregistrovan korisnik
Jos ga nisu ugasili?? Pitanje je dana....
Nesa
Sreda, 30. 03. 2016. 17:57h
neregistrovan korisnik
Nikog sreća ne prati doveka. VW je 70tih kupio fabriku NSUkoja je bankrotirala zbog loše prodaje modela Ro 80. Ro 80 je bio revolucionarni auto ali je njegov Vankel motor bio još neusavršen, Mnogo je trošio i bio nepouzdan. U NSU-u je VW našao kompletnu tehničku dokumentaciju za novi model kasnije poznat kao Golf. Da nije bilo toga još 20 godina bi proizvodili Bubu i ostali mali proizvođač.Nikad nisu bili inovativni i uvek igrali na sigurno.Zašto razvijati novi motor kad je lakše lažirati podatke.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»