Srebrna svadba VW i Škode: Brak iz ljubavi ili koristi?

Na današnji dan, pre tačno 25 godina, Folksvagen i Škoda su potpisali sporazum o partnerstvu koji je najavio prelazak češkog brenda u ruke najvećeg evropskog proizvođača. Brak iz ljubavi ili koristi, omogućio je Škodi pristup modernim VW tehnologijama i praktično neograničenim sredstvima.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Posle zaključenja sporazuma, koji je na snagu stupio 16. aprila 1991. godine, Folksvagen je odmah počeo da modernizuje fabriku u Mladoj Boleslavi što je uticalo na poboljšanje kvaliteta čeških automobila. Škoda je u tom periodu u ponudi imala samo jedan model „favorit“ (kao hečbek i karavan). Iako je dizajn potpisao Bertone, „favorit“ je izgledao veoma nespretno i sa tehničke tačke gledišta zaostajao je svetlosnu godinu za modelima koji su se proizvodili u zapadnom delu Evrope.

Od "škode favorit" do futurističkog koncepta "visionS" prošlo je 25 godina

 

Prvi automobil koji je profitirao od VW tehnologije bila je „škoda felicija“ (od 1994. do 2001. godine), da bi pravi bum naevropskom tržištu napravili „oktavija“ (od 1996.) i „fabija“ (od 1999.). Folksvagen je omogućio Škodi da proširi svoju ponudu tako da su Česi u 2014. godini, prvi put u istoriji, prodali više od milion automobila za 12 meseci. Zanimljivo je da je trećina tih automobila završila na kineskom tržištu.

Povezane teme: Folksvagen, Škoda, Škoda favorit, Oktavija, Fabija, VW

Poslednji komentari

A
Sreda, 30. 03. 2016. 21:58h
neregistrovan korisnik
Pa naravno, kao i Audi,i Šest.
nadrealno
Sreda, 30. 03. 2016. 16:59h
neregistrovan korisnik
Svaka ti čast, i ja bih voleo takav posao. Gde ima to da se nadje? Ipak ne mogu da se složim sa 'realnim' uopštavanjem i deklarisanjem ko je bolji, jer to zavisi od mnogo toga a i od preferencije i zahteva kupca. Škoda nesumnjivo ima odličan odnos cena - kvalitet. Što se tiče toga da ti auto ne zapadne, slažem se, ali pod uslovom da živiš i zarađuješ u nekoj drugoj državi.
Toma
Sreda, 30. 03. 2016. 08:20h
neregistrovan korisnik
Ja mogu da dam poređenje tri automobila koje sam imao a to su Fabia ('99), Punto i Fiesta (aktuelan model koji sada vozim). Od navedena tri, Fiesta je jedino u prednosti zbog kvaliteta završne obrade. U svim ostalim aspektima Fabia je bila i ostaće aždaja za ova druga dva (1.4 16V, 100KS).
Hamlet
Utorak, 29. 03. 2016. 22:21h
neregistrovan korisnik
Da li Škoda laže isto kao VW?
Nesa
Utorak, 29. 03. 2016. 10:29h
neregistrovan korisnik
Škoda je jedna od starijih fabrika u Evropi ali je stagnirala u komunizmu. Česi su imali odličnu metalsku industriju i kvalitetne radnike. Nemci su hteli kvalitetne automobile ali jeftiniju proizvodnju za istočno tržište. Česi su fabriku skoro poklonili ali uz obavezu da ulažu i povećavaju proizvodnju. Naravno i sačuva što više radnika. Nemci su čak obezbeđivali posao otpuštenim radnicima u servisnoj mreži. Danas Škoda ima Nemački kvalitet a po meni bolji dizajn. Kad bi Česi imali para i interesa za samostalni razvoj verovatno bi bili bolji od VW-a koji je malo konzervativan i drži se proverenog i ne eksperimentiše.
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»