Evropsko tržište automobila poraslo 10,6 odsto u martu

Tržište automobila u Evropskoj uniji (EU), podstaknuto snažnim rastom u Španiji i Italiji, u martu ove godine zabeležilo je rast od 10,6 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine, pokazuje statistika Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA).

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Sva velika tržišta pokazuju rast, posebno Španija, gde stopa rasta prodaje novih vozila u martu iznosi 40,5 odsto, i Italija sa 15,1 odsto, ističe ACEA, a prenosi agencija Frans pres.


U saopštenju se dodaje da su tri najveća tržišta automobila u EU takođe potvrdila vitalnost, pa je Velika Britanija imala rast od 6,0 odsto, Nemačka od 9,0 odsto, Francuska od 9,3 odsto.


Iako je u martu na puteve zemalja EU izašlo 1,6 miliona novih vozila, francuski

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

proizvođači, kako se navodi, ostvarili su solidne rezultate, ali nešto ispod prosečne stope rasta za celo tržište 28-člane zajednice. Tako je Reno zabeležio rast prodaje od 10,2 odsto, PSA Pežo-Sitroen od 8,7 odsto.


Pored Italije i Španije, veliki skok prodaje u posmatranom mesecu imala je i Portugalija, gde je prodato 41,8 odsto vozila više nego godinu ranije.
Inače, tokom prva tri meseca 2015. prodaja novih vozila u EU skočila je 8,6 odsto u odnosu na isto razdoblje 2014, a vlasnike je našlo ukupno 3,52 miliona vozila. Ponovo, najveće stope rasta ostvarile su Španija (32,2 odsto) i Italija (13,5 odsto), ali i Francuska (6,9 odsto).


U 2014. godini, koja je bila godina obnove automobilskog tržišta u EU, prodato je 5,7 odsto putničkih vozila više nego u 2013, podseća ACEA.


Posmatrano po proizvođačima, grupa Folksvagen ostala je lider na Starom kontinentu, s tržišnim udelom od 24,3 odsto u prvom tromesečju, posebno zahvaljujući markama "folksvagen" (s rastom od 10,7 odsto) i "seat" (16,2 odsto).
Pežo-Sitroen, koji je na drugoj poziciji u EU, po tržišnom učešću, u prvom kvratalu imao je rast od samo 3,4 odsto, usled pada prodaje luksuzne marke "DS" za 17 odsto, pa je njegov tržišni udeo sa 11,2 procenta u prvom kvartalu prošle godine pao na 10,7 odsto u prva tri meseca 2015.

Grupa Reno je u istom periodu, zahvaljujući rastu prodaje od 10,1 odsto, dostigla tržišni udeo u EU od 9,5 odsto.
Prodaja Forda na tržištu EU u prvom kvartalu skočila je 7,3 odsto, dok je Opel imao pad od 3,0 odsto usled loših rezultata marke "ševrolet" na evropskom kontinentu.
 

Odličnu formu potvrdila je italijansko-američka grupacija Fijat-Krajsler, čija je prodaja u prva tri meseca skočila 12,1 odsto, najviše zahvaljujući novoj marki "renegade", koja je uzletela 206,8 odsto.


Kako se navodi, i kompanije BMW i Dajmler odličnog su zdravlja, budući da im je prodaja u prvom kvartalu porasla 12 procenata, odnosno 16,3 odsto.
Japanski proizvođači Nisan i Tojota na tržištu EU u prvom tromesečju ove godine ostvarili su rast od 26,8 i 10,9 odsto, respektivno.

Povezane teme: Evropsko tržište, Evropska unija, Tržište automobila, Prodaja automobila

Poslednji komentari

xy
Petak, 17. 04. 2015. 08:44h
neregistrovan korisnik
A ja mislio da ce bez Rusije nacisto propasti.
Ex-yu
Četvrtak, 16. 04. 2015. 11:45h
neregistrovan korisnik
Samo recima moze sve da poraste,dodjite u Italiju da vidite kako je pa onda necete prepisivati sto neko ,,naduvava"
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»