Volvo samovozeći automobili na ulicama Geteborga do 2017.

Tehnologija samovozećih automobila napreduje neverovatnim tempom i samo je pitanje koji velikan industrije će se odvažiti da prvi započne serijsku proizvodnju. Volvo je od početka u samom vrhu inovatora na ovom polju, a ovih dana je švedska firma objavila da će se njihov autonomni automobil pojaviti na ulicama Geteborga do 2017. godine.

pretraga
Tražite dobar polovnjak?

Pretražite našu ponudu sa preko 65,000 oglasa

Traži
oglasi
Prodajete polovnjak?

Besplatno oglasite svoje vozilo na sajtu gde se prodaju polovnjaci

Postavi oglas na www.mojauto.rs

Švedski proizvođač planira da pokrene "Drive Me" program do 2017. u kome će

Prodajete polovni automobil?

Postavite besplatan oglas.

100 autonomnih vozila naći svoje mušterije i korisnike u Geteborgu.

 

Kao što je i uvek slučaj sa ovom tehnologijom, legalne i pravne strane projekta zahtevaju puno rada, ali je Volvo ubeđen da se polako bliže ostvarenju svojih planova.

"Zalazimo u neistraženu teritoriju samovozećih automobila", rekao je dr. Piter Mertens iz Volvoa. "Mi ćemo prvi napraviti ovaj korak, da omogućimo korisnicima da u svakodnevnom saobraćaju sede za volanom autonomnog automobila", dodao je on.

Volvo je razvio napredni "Autopilot" sistem koji koristi veliki broj senzora za stvaranje slike od 360 stepeni okoline automobila i svih objekata koji utiču na

Pogledajte ponudu sajta mobile.de na srpskom jeziku.

njegovo kretanje. Radari i kamere postavljene na šoferšajbni "čitaju" saobraćajne znakove, beleže stanje na putu i snimaju strane objekte koji predstavljaju potencijalnu opasnost. Postoje i dodatni radari na svakom uglu vozila, dve kamere na retrovizorima, jedna u prednjoj rešetki i jedna na zadnjem braniku koje skupljaju neophodne podatke za održavanje vozila u traci.

Laserski skener na prednjem delu detektuje objekte na čak 150 metara ispred vozila, dok trifokalna kamera iza šoferšajbne služi za percepciju dubine i iznenadnih opasnosti. Radar montiran na zadnjem braniku registruje objekte koji se približavaju sa zadnje strane, dok GPS interfejs poslednje generacije služi za navigaciju.

Ovo je svakako velika količina nove tehnologije koja mora besprekorno da funkcioniše, ali ako je neko spreman na ovaj zadatak to su svakako pioniri bezbednosti automobilizma - Volvo.

Povezane teme: Samovozeći automobil, Volvo, Švedska, Autonomni automobili

Poslednji komentari

srbin
Utorak, 24. 02. 2015. 10:39h
neregistrovan korisnik
Po meni je to velika glupost, i skeptican sam u vezi toga da me sam auto vozi, ne bih ja zaspao u tim kolima nema sanse, jer vremenom sve moze da se pokvari.
Kme
Nedelja, 22. 02. 2015. 01:55h
neregistrovan korisnik
neko voli da vozi a neko voli da se vozi,to je stvar ukusa
Shone
Petak, 20. 02. 2015. 14:15h
neregistrovan korisnik
Zasto bi neko imao auto i dao ogromne novce da bi ga vozio kompjuter. Pa car automobila je da ga covek vozi, kad sednes za volan i das gas. Za ostalo imam taxi, autobus, avion...
SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

SAJAM AUTOMOBILA "DDOR BG CAR SHOW 08" 16. MEĐUNARODNI SAJAM MOTOCIKALA, KVADOVA, SKUTERA I OPREME "MOTOPASSION"

Sajam automobila DDOR BG CAR SHOW 08 i 16. Međunarodni sajam motocikala, kvadova, skutera i opreme "Motopassion",...»